Čtvrteční výsledky společností Lufthansa a Air France-KLM ukázaly, že aerolinky jsou na cestě k oživení, a silná poptávka a lepší výhled na rok 2025 pomohly poslat jejich akcie na nejvyšší úrovně za poslední roky.
Silný počet cestujících a nižší náklady na pohonné hmoty pomohly leteckým společnostem překonat očekávání analytiků ve čtvrtém čtvrtletí poté, co obě společnosti začátkem roku trpěly spirálovitým růstem nákladů na pracovní sílu a údržbu.
V 1049 GMT akcie Lufthansy vzrostly o více než 7 %, zatímco akcie Air France-KLM o více než 19 %.
„Při pohledu zpět byl rok 2024 pro skupinu Lufthansa rokem dvou poločasů. V prvních šesti měsících jsme se ještě museli vyrovnat s výrazným poklesem provozního zisku,“ uvedl ve svém prohlášení generální ředitel Carsten Spohr.
Evropské letecké společnosti se v loňském roce potýkaly s problémy, protože inflace a údržba stárnoucích flotil zvyšovaly náklady navzdory trvale silné poptávce, přičemž akcie většiny hlavních dopravců na kontinentu klesaly.
Pouze akcie společnosti IAG, která je vlastníkem British Airways, v průběhu roku rostly, protože těžily ze silných transatlantických spojů.
Chcete využít této příležitosti?
Čtvrteční výsledky společností Lufthansa a Air France-KLM ukázaly, že aerolinky jsou na cestě k oživení, a silná poptávka a lepší výhled na rok 2025 pomohly poslat jejich akcie na nejvyšší úrovně za poslední roky.
Silný počet cestujících a nižší náklady na pohonné hmoty pomohly leteckým společnostem překonat očekávání analytiků ve čtvrtém čtvrtletí poté, co obě společnosti začátkem roku trpěly spirálovitým růstem nákladů na pracovní sílu a údržbu.
V 1049 GMT akcie Lufthansy vzrostly o více než 7 %, zatímco akcie Air France-KLM o více než 19 %.
„Při pohledu zpět byl rok 2024 pro skupinu Lufthansa rokem dvou poločasů. V prvních šesti měsících jsme se ještě museli vyrovnat s výrazným poklesem provozního zisku,“ uvedl ve svém prohlášení generální ředitel Carsten Spohr.
Evropské letecké společnosti se v loňském roce potýkaly s problémy, protože inflace a údržba stárnoucích flotil zvyšovaly náklady navzdory trvale silné poptávce, přičemž akcie většiny hlavních dopravců na kontinentu klesaly.
Pouze akcie společnosti IAG, která je vlastníkem British Airways, v průběhu roku rostly, protože těžily ze silných transatlantických spojů.
Chcete využít této příležitosti?
