Významný dodavatel hraček pro společnosti Walmart (NYSE:WMT) a Target urychluje přesun výroby z Číny a mění její strukturu v souvislosti s prohlubující se obchodní válkou prezidenta Donalda Trumpa s touto zemí.
Kalifornská společnost MGA Entertainment, která vyrábí své panenky Bratz a L.O.L. Surprise! a další hračky především v Číně, podniká kroky k tomu, aby do zhruba šesti měsíců přesunula 40 % své výroby do Indie, Vietnamu a Indonésie, což je nárůst ze současných zhruba 10 až 15 %, uvedl v rozhovoru generální ředitel Isaac Larian.
Zhruba 60 % výroby společnosti bude i po rychlejším přesunu do Indie, Vietnamu a Indonésie v příštích měsících stále v Číně, uvedl Larian.
Poznamenal, že možná bude muset zvýšit velkoobchodní ceny výrobků vyráběných v Číně, aby ochránil již tak nízké ziskové marže své společnosti. „Spotřebitele to poškodí, protože budeme muset přenést dodatečné náklady na maloobchodníky,“ řekl.
Plány společnosti MGA, o nichž jako první informovala agentura Reuters, ukazují, jak se američtí výrobci předmětů denní potřeby, kteří jsou při výrobě svých produktů do značné míry závislí na čínských továrnách, v důsledku Trumpovy obchodní války s Čínou co nejrychleji přizpůsobují – a zvyšují ceny, aby pokryli náklady na cla na zbývající výrobky vyrobené v Číně.
Významný dodavatel hraček pro společnosti Walmart a Target urychluje přesun výroby z Číny a mění její strukturu v souvislosti s prohlubující se obchodní válkou prezidenta Donalda Trumpa s touto zemí.
Kalifornská společnost MGA Entertainment, která vyrábí své panenky Bratz a L.O.L. Surprise! a další hračky především v Číně, podniká kroky k tomu, aby do zhruba šesti měsíců přesunula 40 % své výroby do Indie, Vietnamu a Indonésie, což je nárůst ze současných zhruba 10 až 15 %, uvedl v rozhovoru generální ředitel Isaac Larian.
Zhruba 60 % výroby společnosti bude i po rychlejším přesunu do Indie, Vietnamu a Indonésie v příštích měsících stále v Číně, uvedl Larian.
Poznamenal, že možná bude muset zvýšit velkoobchodní ceny výrobků vyráběných v Číně, aby ochránil již tak nízké ziskové marže své společnosti. „Spotřebitele to poškodí, protože budeme muset přenést dodatečné náklady na maloobchodníky,“ řekl.
Plány společnosti MGA, o nichž jako první informovala agentura Reuters, ukazují, jak se američtí výrobci předmětů denní potřeby, kteří jsou při výrobě svých produktů do značné míry závislí na čínských továrnách, v důsledku Trumpovy obchodní války s Čínou co nejrychleji přizpůsobují – a zvyšují ceny, aby pokryli náklady na cla na zbývající výrobky vyrobené v Číně.