Společnost MINISO Group Holding Limited (NYSE:MNSO; HKEX:9896) oznámila smíšené výsledky za první čtvrtletí – zatímco tržby mírně překonaly očekávání, zisk zaostal, což vedlo k propadu akcií o 17,5 %.
Společnost vykázala upravený zisk na ADS ve výši 1,88 RMB (0,26 USD) za čtvrtletí končící 31. března, což nedosáhlo na očekávání analytiků ve výši 2,14 RMB. Tržby meziročně vzrostly o 18,9 % na 4,43 miliardy RMB (610,1 milionu USD), mírně nad odhadem 4,41 miliardy RMB.
Hrubá marže se zlepšila na 44,2 %, což je meziroční nárůst o 0,8 procentního bodu. Upravený čistý zisk však klesl na 587,2 milionu RMB (80,9 milionu USD) z loňských 616,9 milionu RMB. Čistá zisková marže se snížila na 13,3 % z předchozích 16,6 %.
Společnost jako hlavní důvod nižší ziskovosti uvedla zvýšené investice do přímo provozovaných prodejen v zahraničí. K 31. březnu MINISO provozoval 608 těchto obchodů mimo Čínu, téměř dvojnásobek oproti 327 před rokem.
„Začali jsme rok 2025 silným březnovým čtvrtletím a těší nás meziroční růst tržeb o 18,9 %,“ uvedl zakladatel a CEO Guofu Ye. „Růst tržeb v pevninské Číně dosáhl 9,1 %, což je zrychlení oproti předchozím dvěma čtvrtletím, a je výsledkem solidního oživení prodeje v zavedených prodejnách.“
Ke konci čtvrtletí měl MINISO 7 768 prodejen po celém světě, což je meziroční nárůst o 978 obchodů. Společnost zároveň disponovala silnou hotovostní pozicí ve výši 7,26 miliardy RMB (999,8 milionu USD).

Společnost MINISO Group Holding Limited oznámila smíšené výsledky za první čtvrtletí – zatímco tržby mírně překonaly očekávání, zisk zaostal, což vedlo k propadu akcií o 17,5 %.
Společnost vykázala upravený zisk na ADS ve výši 1,88 RMB za čtvrtletí končící 31. března, což nedosáhlo na očekávání analytiků ve výši 2,14 RMB. Tržby meziročně vzrostly o 18,9 % na 4,43 miliardy RMB , mírně nad odhadem 4,41 miliardy RMB.
Hrubá marže se zlepšila na 44,2 %, což je meziroční nárůst o 0,8 procentního bodu. Upravený čistý zisk však klesl na 587,2 milionu RMB z loňských 616,9 milionu RMB. Čistá zisková marže se snížila na 13,3 % z předchozích 16,6 %.
Společnost jako hlavní důvod nižší ziskovosti uvedla zvýšené investice do přímo provozovaných prodejen v zahraničí. K 31. březnu MINISO provozoval 608 těchto obchodů mimo Čínu, téměř dvojnásobek oproti 327 před rokem.
„Začali jsme rok 2025 silným březnovým čtvrtletím a těší nás meziroční růst tržeb o 18,9 %,“ uvedl zakladatel a CEO Guofu Ye. „Růst tržeb v pevninské Číně dosáhl 9,1 %, což je zrychlení oproti předchozím dvěma čtvrtletím, a je výsledkem solidního oživení prodeje v zavedených prodejnách.“
Ke konci čtvrtletí měl MINISO 7 768 prodejen po celém světě, což je meziroční nárůst o 978 obchodů. Společnost zároveň disponovala silnou hotovostní pozicí ve výši 7,26 miliardy RMB .