Akcie společnosti Meta Platforms (NASDAQ:META) vzrostly o 2,8 % poté, co technologický gigant oznámil plány na zavedení reklamy do aplikace WhatsApp, čímž si otevírá potenciálně velmi významný nový zdroj příjmů.
Společnost uvedla, že reklamy budou umístěny do záložky „Novinky“ (Updates), kterou denně využívá 1,5 miliardy lidí. Mezi nové monetizační funkce bude patřit možnost placeného odběru kanálů s exkluzivním obsahem, propagace kanálů pro zvýšení jejich viditelnosti a reklamy ve funkcionalitě Status, které firmám umožní prezentovat své produkty a služby.
Meta zdůraznila, že tyto změny se nijak nedotknou osobních chatů, které zůstanou end-to-end šifrované a bez reklam. Novinky a obchodní prvky budou výhradně v rámci záložky Novinky, aby zůstaly odděleny od soukromých konverzací.
Tento krok představuje významný posun v přístupu společnosti Meta k platformě WhatsApp, která byla od své akvizice v roce 2014 za 19 miliard dolarů dosud víceméně bez reklam. S ohledem na obrovskou uživatelskou základnu WhatsAppu se jedná o zásadní příležitost, jak Meta může rozšířit své reklamní aktivity mimo platformy Facebook a Instagram.
Oznámení přichází v době, kdy se Meta snaží hledat nové cesty růstu uprostřed rostoucí konkurence v oblasti sociálních sítí a přetrvávajících výzev spojených s regulací ochrany soukromí.
Akcie společnosti Meta Platforms vzrostly o 2,8 % poté, co technologický gigant oznámil plány na zavedení reklamy do aplikace WhatsApp, čímž si otevírá potenciálně velmi významný nový zdroj příjmů.
Společnost uvedla, že reklamy budou umístěny do záložky „Novinky“ , kterou denně využívá 1,5 miliardy lidí. Mezi nové monetizační funkce bude patřit možnost placeného odběru kanálů s exkluzivním obsahem, propagace kanálů pro zvýšení jejich viditelnosti a reklamy ve funkcionalitě Status, které firmám umožní prezentovat své produkty a služby.
Meta zdůraznila, že tyto změny se nijak nedotknou osobních chatů, které zůstanou end-to-end šifrované a bez reklam. Novinky a obchodní prvky budou výhradně v rámci záložky Novinky, aby zůstaly odděleny od soukromých konverzací.
Tento krok představuje významný posun v přístupu společnosti Meta k platformě WhatsApp, která byla od své akvizice v roce 2014 za 19 miliard dolarů dosud víceméně bez reklam. S ohledem na obrovskou uživatelskou základnu WhatsAppu se jedná o zásadní příležitost, jak Meta může rozšířit své reklamní aktivity mimo platformy Facebook a Instagram.
Oznámení přichází v době, kdy se Meta snaží hledat nové cesty růstu uprostřed rostoucí konkurence v oblasti sociálních sítí a přetrvávajících výzev spojených s regulací ochrany soukromí.