eedham snížil hodnocení Apple na „držet“ a poukázal na slabiny technologického giganta.
Společnost varuje, že krátkodobý růst tržeb a EPS společnosti AAPL čelí rostoucím překážkám a fundamenty se pod tlakem zhoršují. Konkurence? Brutální. Všichni titáni z oblasti velkých technologií se snaží získat 15–30 % daň z platformy Apple, zatímco inovace v oblasti generativní umělé inteligence (GenAI) ohrožují dominanci iOS novými hardwarovými paradigmaty. Ocenění? Nadhodnocené. K 2. 6. 2025 se akcie AAPL obchodují s forward P/E pro rok 2026 přes 26x, což je prémie, kterou je každým dnem těžší ospravedlnit.
Společnost nevidí žádný jasný katalyzátor. Bez nového cyklu nahrazování iPhone, který je v příštích 12 měsících nepravděpodobný, zůstává AAPL nadhodnocený. Needham stanovil přijatelnější vstupní bod na 170–180 USD za akcii.
Jedna neznámá? Reklama. Pokud se Apple agresivně zaměří na příjmy z reklamy, mohlo by to podpořit růst. Do té doby však firma zůstává stranou a sleduje, jak se optimistické prognózy hroutí. Na tak nemilosrdném trhu je načasování vše – a pro Apple teď není ten správný čas.
eedham snížil hodnocení Apple na „držet“ a poukázal na slabiny technologického giganta.
Společnost varuje, že krátkodobý růst tržeb a EPS společnosti AAPL čelí rostoucím překážkám a fundamenty se pod tlakem zhoršují. Konkurence? Brutální. Všichni titáni z oblasti velkých technologií se snaží získat 15–30 % daň z platformy Apple, zatímco inovace v oblasti generativní umělé inteligence ohrožují dominanci iOS novými hardwarovými paradigmaty. Ocenění? Nadhodnocené. K 2. 6. 2025 se akcie AAPL obchodují s forward P/E pro rok 2026 přes 26x, což je prémie, kterou je každým dnem těžší ospravedlnit.
Společnost nevidí žádný jasný katalyzátor. Bez nového cyklu nahrazování iPhone, který je v příštích 12 měsících nepravděpodobný, zůstává AAPL nadhodnocený. Needham stanovil přijatelnější vstupní bod na 170–180 USD za akcii.
Jedna neznámá? Reklama. Pokud se Apple agresivně zaměří na příjmy z reklamy, mohlo by to podpořit růst. Do té doby však firma zůstává stranou a sleduje, jak se optimistické prognózy hroutí. Na tak nemilosrdném trhu je načasování vše – a pro Apple teď není ten správný čas.