Konkurenční boj mezi čínskými výrobci elektromobilů (EV) se zostřuje, přičemž dlouhotrvající spor mezi BYD a Great Wall Motor ohledně emisní shody eskaloval poté, co se do kritiky BYD připojila i společnost Geely.
Spor sahá do roku 2023, kdy Great Wall Motor nahlásila BYD čínským regulátorům s tvrzením, že dva její nejprodávanější hybridní modely nesplňují emisní normy.
Téma se opět otevřelo minulý měsíc, když předseda představenstva Great Wall, Wei Jianjun, vyjádřil obavy z probíhající cenové války a potvrdil, že vyšetřování stále probíhá.
BYD jeho výroky označila za „poplašné“, avšak k samotnému emisnímu problému se tehdy nevyjádřila. Společnost už dříve uvedla, že její vozy odpovídají čínským emisním předpisům.
V sobotu veřejně podpořil tvrzení Great Wall i místopředseda Geely, Victor Yang, který na automobilové konferenci v Čchung-čchingu uvedl, že Geely provedla vlastní emisní testy a dospěla ke stejným závěrům.
„Wei Jianjun je čestný člověk a je svědomím našeho průmyslu,“ řekl Yang ve videu zveřejněném médii jako The Paper.
Spory se týkají použití neztlakovaných palivových nádrží u hybridních modelů Qin Plus a Song Plus, které umožňují rychlejší odpařování paliva než ztlakované varianty.
Zástupce BYD pro značku a PR Li Yunfei reagoval na Weibu, že neztlakované nádrže používané v letech 2021 až 2023 odpovídaly tehdejším normám, ale od té doby je společnost nahradila na základě stížností zákazníků.
Konkurenční boj mezi čínskými výrobci elektromobilů se zostřuje, přičemž dlouhotrvající spor mezi BYD a Great Wall Motor ohledně emisní shody eskaloval poté, co se do kritiky BYD připojila i společnost Geely.
Spor sahá do roku 2023, kdy Great Wall Motor nahlásila BYD čínským regulátorům s tvrzením, že dva její nejprodávanější hybridní modely nesplňují emisní normy.
Téma se opět otevřelo minulý měsíc, když předseda představenstva Great Wall, Wei Jianjun, vyjádřil obavy z probíhající cenové války a potvrdil, že vyšetřování stále probíhá.
BYD jeho výroky označila za „poplašné“, avšak k samotnému emisnímu problému se tehdy nevyjádřila. Společnost už dříve uvedla, že její vozy odpovídají čínským emisním předpisům.
V sobotu veřejně podpořil tvrzení Great Wall i místopředseda Geely, Victor Yang, který na automobilové konferenci v Čchung-čchingu uvedl, že Geely provedla vlastní emisní testy a dospěla ke stejným závěrům.
„Wei Jianjun je čestný člověk a je svědomím našeho průmyslu,“ řekl Yang ve videu zveřejněném médii jako The Paper.
Spory se týkají použití neztlakovaných palivových nádrží u hybridních modelů Qin Plus a Song Plus, které umožňují rychlejší odpařování paliva než ztlakované varianty.
Zástupce BYD pro značku a PR Li Yunfei reagoval na Weibu, že neztlakované nádrže používané v letech 2021 až 2023 odpovídaly tehdejším normám, ale od té doby je společnost nahradila na základě stížností zákazníků.