Americký úřad pro bezpečnost automobilů ve středu uzavřel sedmileté vyšetřování 2,03 milionu vozidel Nissan (OTC:NSANY) kvůli problémům s poruchou zadního zavěšení nápravy, aniž by požadoval svolávací akci.
Vyšetřování Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA), které se týkalo vozidel Nissan Altima z let 2013–2018 a Nissan Maxima z let 2016–2018, bylo zahájeno v roce 2018 a v roce 2019 bylo rozšířeno o technickou analýzu.
Vyšetřování se zabývalo tím, zda se spodní rameno zadního zavěšení může v důsledku koroze oddělit od podvozku, což by představovalo bezpečnostní riziko.
Společnost Nissan provedla v lednu 2018 konstrukční změnu, aby zlepšila odolnost spodního ramena. Nissan se ve středu k této záležitosti okamžitě nevyjádřil.
NHTSA uvedla, že prošetřila asi 1 300 hlášení o tomto problému a několik stížností naznačovalo, že došlo k téměř nehodám. Pouze v jednom případě došlo k fyzickému kontaktu vozidla s jiným předmětem, když narazilo do tažného zařízení nákladního vozidla.
„Společnost Nissan uznává, že v postižených ramenou může v důsledku namáhání při běžném používání vzniknout trhlina a že soli běžně používané k ošetření vozovek od sněhu a ledu mohou způsobit korozi, která zhoršuje postup trhliny,“ uvedla agentura.

Americký úřad pro bezpečnost automobilů ve středu uzavřel sedmileté vyšetřování 2,03 milionu vozidel Nissan kvůli problémům s poruchou zadního zavěšení nápravy, aniž by požadoval svolávací akci.
Vyšetřování Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu , které se týkalo vozidel Nissan Altima z let 2013–2018 a Nissan Maxima z let 2016–2018, bylo zahájeno v roce 2018 a v roce 2019 bylo rozšířeno o technickou analýzu.
Vyšetřování se zabývalo tím, zda se spodní rameno zadního zavěšení může v důsledku koroze oddělit od podvozku, což by představovalo bezpečnostní riziko.
Společnost Nissan provedla v lednu 2018 konstrukční změnu, aby zlepšila odolnost spodního ramena. Nissan se ve středu k této záležitosti okamžitě nevyjádřil.
NHTSA uvedla, že prošetřila asi 1 300 hlášení o tomto problému a několik stížností naznačovalo, že došlo k téměř nehodám. Pouze v jednom případě došlo k fyzickému kontaktu vozidla s jiným předmětem, když narazilo do tažného zařízení nákladního vozidla.
„Společnost Nissan uznává, že v postižených ramenou může v důsledku namáhání při běžném používání vzniknout trhlina a že soli běžně používané k ošetření vozovek od sněhu a ledu mohou způsobit korozi, která zhoršuje postup trhliny,“ uvedla agentura.