Restrukturalizace závodu Volkswagen (ETR:VOWG_p) ve Wolfsburgu od roku 2027, která má uvolnit místo pro výrobu výhradně elektromobilů, by mohla vést k dočasnému zavedení čtyřdenního pracovního týdne v závodě, sdělila v úterý zaměstnancům předsedkyně závodní rady Daniela Cavallo.
Cavallo, která byla loni ústřední postavou při jednáních s vedením o snižování nákladů, uvedla, že odbory souhlasily s minimálním využitím kapacit v přechodném období, ale vyzvala zaměstnance, aby v následujícím období pracovali přesčasy, aby kompenzovali pravděpodobné snížení počtu pracovních hodin v následujících letech.
„Musíme nyní přijmout opatření, abychom je mohli později využít… Od roku 2027 není dočasný čtyřdenní pracovní týden nereálným scénářem,“ uvedla Cavallo.
Dohoda, kterou Volkswagen uzavřel s odbory loni v prosinci s cílem snížit náklady v Německu, zahrnovala přesun výroby spalovacích motorů pro model Golf z Wolfsburgu do Mexika od roku 2027, což vyvolalo mezi některými zaměstnanci v centrále automobilky obavy o budoucnost závodu.
Cavallo se v úterý snažil zaměstnance ujistit, že budoucnost závodu je díky plánům na výrobu elektrického modelu Golf a nástupce kompaktního SUV T-Roc do konce desetiletí v bezpečí, a poukázal na neustálý pokles poptávky po verzi ikonického vozu VW se spalovacím motorem.
Restrukturalizace závodu Volkswagen ve Wolfsburgu od roku 2027, která má uvolnit místo pro výrobu výhradně elektromobilů, by mohla vést k dočasnému zavedení čtyřdenního pracovního týdne v závodě, sdělila v úterý zaměstnancům předsedkyně závodní rady Daniela Cavallo.
Cavallo, která byla loni ústřední postavou při jednáních s vedením o snižování nákladů, uvedla, že odbory souhlasily s minimálním využitím kapacit v přechodném období, ale vyzvala zaměstnance, aby v následujícím období pracovali přesčasy, aby kompenzovali pravděpodobné snížení počtu pracovních hodin v následujících letech.
„Musíme nyní přijmout opatření, abychom je mohli později využít… Od roku 2027 není dočasný čtyřdenní pracovní týden nereálným scénářem,“ uvedla Cavallo.
Dohoda, kterou Volkswagen uzavřel s odbory loni v prosinci s cílem snížit náklady v Německu, zahrnovala přesun výroby spalovacích motorů pro model Golf z Wolfsburgu do Mexika od roku 2027, což vyvolalo mezi některými zaměstnanci v centrále automobilky obavy o budoucnost závodu.
Cavallo se v úterý snažil zaměstnance ujistit, že budoucnost závodu je díky plánům na výrobu elektrického modelu Golf a nástupce kompaktního SUV T-Roc do konce desetiletí v bezpečí, a poukázal na neustálý pokles poptávky po verzi ikonického vozu VW se spalovacím motorem.