Čínská společnost BYD (SZ:002594) odloží sériovou výrobu ve své nové továrně na elektromobily v Maďarsku až do roku 2026 a alespoň první dva roky bude provozovat závod pod svou kapacitou, uvedly dva zdroje obeznámené s touto záležitostí.
Zároveň čínský automobilový výrobce číslo jedna začne dříve než očekával vyrábět automobily v nové továrně v Turecku, kde jsou nižší mzdové náklady, a výrazně překročí své oznámené výrobní plány, uvedl jeden ze zdrojů.
Přesun výroby z Maďarska do Turecka by byl neúspěchem pro Evropskou unii, která doufala, že cla na elektromobily vyrobené v Číně přilákají čínské investice a dobře placená pracovní místa ve výrobě.
Závod BYD v hodnotě 4 miliardy eur (4,64 miliardy dolarů) v Szegedu v jižním Maďarsku zahájí sériovou výrobu v roce 2026, ale za celý rok vyrobí pouze několik desítek tisíc vozidel, uvedly zdroje.
To by představovalo zlomek původní výrobní kapacity závodu, která činí 150 000 vozidel BYD. Maximální kapacita by měla nakonec dosáhnout 300 000 vozů ročně.
Třetí zdroj potvrdil pomalejší zahájení výroby v roce 2026.
Společnost BYD uvedla, že v Szegedu zahájí provoz v říjnu, ale veřejně neoznámila, kdy začne sériová výroba.
Výroba v Szegedu by se měla v roce 2027 zvýšit, ale stále bude pod plánovanou kapacitou, uvedly zdroje.
Mezitím bude továrna automobilky v Turecku v hodnotě 1 miliardy dolarů, která měla zahájit výrobu na konci roku 2026 s roční kapacitou 150 000 automobilů, vyrábět v příštím roce více automobilů než maďarský závod, uvedl jeden ze zdrojů.
Čínská společnost BYD odloží sériovou výrobu ve své nové továrně na elektromobily v Maďarsku až do roku 2026 a alespoň první dva roky bude provozovat závod pod svou kapacitou, uvedly dva zdroje obeznámené s touto záležitostí.
Zároveň čínský automobilový výrobce číslo jedna začne dříve než očekával vyrábět automobily v nové továrně v Turecku, kde jsou nižší mzdové náklady, a výrazně překročí své oznámené výrobní plány, uvedl jeden ze zdrojů.
Přesun výroby z Maďarska do Turecka by byl neúspěchem pro Evropskou unii, která doufala, že cla na elektromobily vyrobené v Číně přilákají čínské investice a dobře placená pracovní místa ve výrobě.
Závod BYD v hodnotě 4 miliardy eur v Szegedu v jižním Maďarsku zahájí sériovou výrobu v roce 2026, ale za celý rok vyrobí pouze několik desítek tisíc vozidel, uvedly zdroje.
To by představovalo zlomek původní výrobní kapacity závodu, která činí 150 000 vozidel BYD. Maximální kapacita by měla nakonec dosáhnout 300 000 vozů ročně.
Třetí zdroj potvrdil pomalejší zahájení výroby v roce 2026.
Společnost BYD uvedla, že v Szegedu zahájí provoz v říjnu, ale veřejně neoznámila, kdy začne sériová výroba.
Výroba v Szegedu by se měla v roce 2027 zvýšit, ale stále bude pod plánovanou kapacitou, uvedly zdroje.
Mezitím bude továrna automobilky v Turecku v hodnotě 1 miliardy dolarů, která měla zahájit výrobu na konci roku 2026 s roční kapacitou 150 000 automobilů, vyrábět v příštím roce více automobilů než maďarský závod, uvedl jeden ze zdrojů.