NEW DELHI (Reuters) – Indie v pondělí nařídila svým leteckým společnostem, aby zkontrolovaly palivové přepínače na několika modelech Boeing (NYSE:BA), a Jižní Korea nařídila podobné opatření v úterý, protože se zintenzivnilo vyšetřování palivových přepínačů, které jsou předmětem vyšetřování smrtelné havárie Air India.
Preventivní opatření Indie, Jižní Koreje a některých leteckých společností v dalších zemích byla přijata navzdory tomu, že výrobce letadel a americký Federální úřad pro letectví (FAA) v posledních dnech leteckým společnostem a regulačním orgánům sdělily, že palivové přepínače v letadlech Boeing jsou bezpečné.
Předběžná zpráva o havárii letadla Air India, při které zahynulo 260 lidí, zjistila, že přepínače se krátce po vzletu téměř současně přepnuly z polohy „run“ do polohy „cut-off“.
Na záznamu z kokpitu je slyšet, jak jeden pilot ptá druhého, proč přerušil přívod paliva. „Druhý pilot odpověděl, že to neudělal,“ uvádí zpráva.
NEW DELHI – Indie v pondělí nařídila svým leteckým společnostem, aby zkontrolovaly palivové přepínače na několika modelech Boeing , a Jižní Korea nařídila podobné opatření v úterý, protože se zintenzivnilo vyšetřování palivových přepínačů, které jsou předmětem vyšetřování smrtelné havárie Air India.
Preventivní opatření Indie, Jižní Koreje a některých leteckých společností v dalších zemích byla přijata navzdory tomu, že výrobce letadel a americký Federální úřad pro letectví v posledních dnech leteckým společnostem a regulačním orgánům sdělily, že palivové přepínače v letadlech Boeing jsou bezpečné.
Předběžná zpráva o havárii letadla Air India, při které zahynulo 260 lidí, zjistila, že přepínače se krátce po vzletu téměř současně přepnuly z polohy „run“ do polohy „cut-off“.
Na záznamu z kokpitu je slyšet, jak jeden pilot ptá druhého, proč přerušil přívod paliva. „Druhý pilot odpověděl, že to neudělal,“ uvádí zpráva.