Indie v pondělí nařídila svým leteckým společnostem, aby zkontrolovaly palivové přepínače na několika modelech Boeing (NYSE:BA), zatímco Jižní Korea nařídila podobné opatření v úterý, protože se zintenzivnilo vyšetřování palivových přepínačů, které jsou předmětem vyšetřování smrtelné havárie Air India.
Preventivní opatření obou zemí a leteckých společností v několika dalších zemích byla přijata navzdory tomu, že výrobce letadel a americký Federální úřad pro letectví (FAA) v posledních dnech ujistily letecké společnosti a regulační orgány, že zámky palivových přepínačů v letadlech Boeing jsou bezpečné.
Předběžná zpráva o havárii letadla Air India, při které zahynulo 260 lidí, zjistila, že přepínače se krátce po vzletu téměř současně přepnuly z polohy „run“ do polohy „cut-off“.
Na záznamu z kokpitu je slyšet, jak jeden pilot ptá druhého, proč přerušil přívod paliva. „Druhý pilot odpověděl, že to neudělal,“ uvádí zpráva.
Zpráva poukazuje na doporučení Federálního úřadu pro letectví (FAA) z roku 2018, které doporučovalo, ale nezavazovalo provozovatele několika modelů Boeing, včetně 787, zkontrolovat blokovací mechanismus přepínačů paliva, aby se zajistilo, že nemohou být omylem posunut.
Indický Úřad pro civilní letectví uvedl, že vydal příkaz k prošetření zámků na několika modelech Boeing, včetně 787 a 737, poté, co několik indických a mezinárodních leteckých společností začalo provádět vlastní kontroly palivových spínačů.
Regulační orgán dohlíží na třetí největší a nejrychleji rostoucí letecký trh na světě. Letadla Boeing používají tři ze čtyř největších leteckých společností v zemi.
Indie v pondělí nařídila svým leteckým společnostem, aby zkontrolovaly palivové přepínače na několika modelech Boeing , zatímco Jižní Korea nařídila podobné opatření v úterý, protože se zintenzivnilo vyšetřování palivových přepínačů, které jsou předmětem vyšetřování smrtelné havárie Air India.
Preventivní opatření obou zemí a leteckých společností v několika dalších zemích byla přijata navzdory tomu, že výrobce letadel a americký Federální úřad pro letectví v posledních dnech ujistily letecké společnosti a regulační orgány, že zámky palivových přepínačů v letadlech Boeing jsou bezpečné.
Předběžná zpráva o havárii letadla Air India, při které zahynulo 260 lidí, zjistila, že přepínače se krátce po vzletu téměř současně přepnuly z polohy „run“ do polohy „cut-off“.
Na záznamu z kokpitu je slyšet, jak jeden pilot ptá druhého, proč přerušil přívod paliva. „Druhý pilot odpověděl, že to neudělal,“ uvádí zpráva.
Zpráva poukazuje na doporučení Federálního úřadu pro letectví z roku 2018, které doporučovalo, ale nezavazovalo provozovatele několika modelů Boeing, včetně 787, zkontrolovat blokovací mechanismus přepínačů paliva, aby se zajistilo, že nemohou být omylem posunut.
Indický Úřad pro civilní letectví uvedl, že vydal příkaz k prošetření zámků na několika modelech Boeing, včetně 787 a 737, poté, co několik indických a mezinárodních leteckých společností začalo provádět vlastní kontroly palivových spínačů.
Regulační orgán dohlíží na třetí největší a nejrychleji rostoucí letecký trh na světě. Letadla Boeing používají tři ze čtyř největších leteckých společností v zemi.