Národní úřad pro bezpečnost dopravy (NTSB) ve středu oznámil, že testy prokázaly nesprávné údaje o výšce u vrtulníků americké armády, jako byl ten, který se 29. ledna srazil s letadlem American Airlines (NASDAQ:AAL) ve Washingtonu, D.C., přičemž zahynulo 67 lidí.
Vyšetřovací komise NTSB se zabývá letovými datovými systémy a výškoměry vrtulníku Black Hawk, včetně možnosti, že přijímal nesprávné údaje o výšce. Federální úřad pro letectví (FAA) také čelí tvrdým otázkám ohledně dohledu nad vzdušným prostorem a letovým provozem ve Washingtonu.
„Je možné, že to, co viděla posádka, se velmi lišilo od skutečné výšky,“ uvedla předsedkyně NTSB Jennifer Homendy.
Havárie nad řekou Potomac poblíž letiště Ronalda Reagana ve Washingtonu byla nejtragičtější leteckou katastrofou v USA za více než 20 let. Testy po havárii ukázaly, že armádní vrtulníky Black Hawk během letu vykazovaly odchylky od skutečné výšky o 24 až 40 metrů.
Armádní představitelé uvedli, že odchylky až 100 stop nejsou u vrtulníků Black Hawk, které vyrábí divize Sikorsky společnosti Lockheed Martin (NYSE:LMT), důvodem k obavám.
Členka rady NTSB Todd Inman se zeptala, proč armáda neprovedla více testů a nepřijala další opatření, aby piloty na možné odchylky upozornila. „Mohli byste to urychlit?“ zeptal se Inman.
Homendy uvedla, že nesrovnalost byla významná, zejména vzhledem k tomu, že chyba byla 75 stop na okraji trasy vrtulníku poblíž letiště Reagana. Zpochybnila také, zda jsou nutné širší testy a zda by tento problém mohl mít dopad na civilní vrtulníky Sikorsky.
Národní úřad pro bezpečnost dopravy ve středu oznámil, že testy prokázaly nesprávné údaje o výšce u vrtulníků americké armády, jako byl ten, který se 29. ledna srazil s letadlem American Airlines ve Washingtonu, D.C., přičemž zahynulo 67 lidí.
Vyšetřovací komise NTSB se zabývá letovými datovými systémy a výškoměry vrtulníku Black Hawk, včetně možnosti, že přijímal nesprávné údaje o výšce. Federální úřad pro letectví také čelí tvrdým otázkám ohledně dohledu nad vzdušným prostorem a letovým provozem ve Washingtonu.
„Je možné, že to, co viděla posádka, se velmi lišilo od skutečné výšky,“ uvedla předsedkyně NTSB Jennifer Homendy.
Havárie nad řekou Potomac poblíž letiště Ronalda Reagana ve Washingtonu byla nejtragičtější leteckou katastrofou v USA za více než 20 let. Testy po havárii ukázaly, že armádní vrtulníky Black Hawk během letu vykazovaly odchylky od skutečné výšky o 24 až 40 metrů.
Armádní představitelé uvedli, že odchylky až 100 stop nejsou u vrtulníků Black Hawk, které vyrábí divize Sikorsky společnosti Lockheed Martin , důvodem k obavám.
Členka rady NTSB Todd Inman se zeptala, proč armáda neprovedla více testů a nepřijala další opatření, aby piloty na možné odchylky upozornila. „Mohli byste to urychlit?“ zeptal se Inman.
Homendy uvedla, že nesrovnalost byla významná, zejména vzhledem k tomu, že chyba byla 75 stop na okraji trasy vrtulníku poblíž letiště Reagana. Zpochybnila také, zda jsou nutné širší testy a zda by tento problém mohl mít dopad na civilní vrtulníky Sikorsky.