Berkshire Hathaway bude usilovat o dohodu s CSX Corporation (NASDAQ:CSX) pravděpodobně v závislosti na úspěchu navrhované transkontinentální dohody o spolupráci v oblasti železniční dopravy mezi BNSF a CSX, uvedl TD Cowen, přičemž slavná společnost vedená Warrenem Buffettem pravděpodobně nepodá nabídku, pokud spolupráce selže.
Nová dohoda, která nabízí nákladní dopravu mezi východem a západem, je považována za konkurenceschopnou alternativu k úplné konsolidaci.
„Berkshire nemá v úmyslu koupit CSX, což jsme považovali za pravděpodobný výsledek vzhledem k konkurenceschopné nabídce kombinace východ/západ,“ uvedli analytici TD Cowen v nedávné zprávě.
Ocenění a výhody fúze „zjevně nejsou pro Berkshire zatím lákavé“, dodali. Berkshire by pravděpodobně zvýšila svůj zájem o akvizici CSX pouze „v případě, že by byla zahnaná do kouta po schválení dohody UNP/NSC a dohoda o spolupráci by zklamala“.
Výhled se změnil po zprávách, že se Berkshire setkala s vedením CSX v Omaze na začátku tohoto měsíce, aby objasnila, že nebude usilovat o nabídku. Společná služba spuštěná mezi dvěma hlavními železnicemi si klade za cíl replikovat výhody souvislé transkontinentální sítě, aniž by regulátory svazovala úplnou fúzí.
TD Cowen upozornil na klíčové otázky týkající se regulačních překážek, když je v současné době na stole pouze jedna transkontinentální fúze, a na důsledky dohody o spolupráci oproti úplné konsolidaci. Zeptali se, zda bude Surface Transportation Board (STB) považovat dvě transkontinentální fúze za obtížnější ke schválení a zda by Berkshire mohl být přiměn k podání nabídky na CSX, pokud by schválená transakce UNP/NSC měla větší dopad.

Berkshire Hathaway bude usilovat o dohodu s CSX Corporation pravděpodobně v závislosti na úspěchu navrhované transkontinentální dohody o spolupráci v oblasti železniční dopravy mezi BNSF a CSX, uvedl TD Cowen, přičemž slavná společnost vedená Warrenem Buffettem pravděpodobně nepodá nabídku, pokud spolupráce selže.
Nová dohoda, která nabízí nákladní dopravu mezi východem a západem, je považována za konkurenceschopnou alternativu k úplné konsolidaci.
„Berkshire nemá v úmyslu koupit CSX, což jsme považovali za pravděpodobný výsledek vzhledem k konkurenceschopné nabídce kombinace východ/západ,“ uvedli analytici TD Cowen v nedávné zprávě.
Ocenění a výhody fúze „zjevně nejsou pro Berkshire zatím lákavé“, dodali. Berkshire by pravděpodobně zvýšila svůj zájem o akvizici CSX pouze „v případě, že by byla zahnaná do kouta po schválení dohody UNP/NSC a dohoda o spolupráci by zklamala“.
Výhled se změnil po zprávách, že se Berkshire setkala s vedením CSX v Omaze na začátku tohoto měsíce, aby objasnila, že nebude usilovat o nabídku. Společná služba spuštěná mezi dvěma hlavními železnicemi si klade za cíl replikovat výhody souvislé transkontinentální sítě, aniž by regulátory svazovala úplnou fúzí.
TD Cowen upozornil na klíčové otázky týkající se regulačních překážek, když je v současné době na stole pouze jedna transkontinentální fúze, a na důsledky dohody o spolupráci oproti úplné konsolidaci. Zeptali se, zda bude Surface Transportation Board považovat dvě transkontinentální fúze za obtížnější ke schválení a zda by Berkshire mohl být přiměn k podání nabídky na CSX, pokud by schválená transakce UNP/NSC měla větší dopad.