Dvě největší čínské letecké společnosti snížily své ztráty v první polovině roku, ale zůstaly pevně v červených číslech, protože nadbytečná kapacita udržovala ceny letenek na nízké úrovni, jak ukázaly výsledky hospodaření zveřejněné ve čtvrtek, což podtrhuje křehkost oživení tohoto odvětví po pandemii.
Hlavní letecká společnost Air China vykázala za šest měsíců do června čistou ztrátu 1,8 miliardy juanů
Společnost China Southern Airlines se sídlem v Kantonu zaznamenala ztrátu 1,5 miliardy juanů, což je o 64 % méně než ztráta 4,21 miliardy juanů ve stejném období roku 2024.
Letecké společnosti viní za ztráty nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou, větší citlivost cestujících na ceny a konkurenci ze strany neustále se rozšiřující sítě vysokorychlostních železnic v Číně. Geopolitická nejistota a pomalé oživení mezinárodní dopravy v prémiovém segmentu také negativně ovlivnily tržby.
Léto obvykle přináší leteckým společnostem úlevu. Školy začínají prázdniny na začátku července, čímž odstartují hlavní sezónu, která často přináší dva měsíce rekordních tržeb. Podle poskytovatele leteckých dat Flight Master však k 24. srpnu činila průměrná cena letenek na vnitrostátní lety s odletem v červenci a srpnu 788 juanů, tedy asi 110 dolarů, což je o 3,7 % méně než loni a o 10,6 % méně než v roce 2019.
Mezinárodní kapacita se vrátila na 93 % úrovně před pandemií COVID, ale analytici tvrdí, že výnosy zůstávají nízké.
Li Hanming, nezávislý letecký analytik působící v USA, uvedl, že druhá polovina roku bude pro tři hlavní čínské letecké společnosti i nadále náročná.
Chcete využít této příležitosti?„Základní problémy zůstávají nevyřešeny,“ řekl Li. „Vzhledem k absenci dálkových mezikontinentálních letů, zejména do Severní Ameriky, čelí Čína významnému přebytku nabídky a tvrdé konkurenci na svých vnitrostátních a krátkých mezikontinentálních letech v rámci regionu APAC.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky