Tesla měla po léta více stálých zákazníků v USA než jakákoli jiná velká automobilová značka, ale podle údajů výzkumné společnosti S&P Global Mobility, které exkluzivně poskytla agentuře Reuters, se loajalita zákazníků propadla poté, co generální ředitel Elon Musk loni v létě podpořil prezidenta Donalda Trumpa.
Data, která dosud nebyla zveřejněna, ukazují, že loajalita zákazníků Tesly dosáhla vrcholu v červnu 2024, kdy 73 % domácností vlastnících Tesla na trhu s novými automobily koupilo další Tesla
Tyto údaje ukazují, že míra loajality k této vedoucí značce v odvětví začala prudce klesat v červenci, kdy Musk podpořil Trumpa po pokusu o atentát na republikánského kandidáta v Pensylvánii.
Míra loajality dosáhla dna 49,9 % v březnu loňského roku, těsně pod průměrem v odvětví, poté, co Musk v lednu zřídil Trumpovo ministerstvo pro efektivitu vlády, které výrazně omezilo rozpočet, a začal propouštět tisíce státních zaměstnanců.
Míra loajality k Tesle v USA se od té doby opět zvýšila na 57,4 % v květnu, což je poslední měsíc, za který jsou k dispozici údaje S&P, čímž se opět dostala nad průměr odvětví a přibližně na stejnou úroveň jako Toyota
Analytik S&P Tom Libby označil za „bezprecedentní“, že lídr v loajalitě zákazníků tak rychle klesl na průměrnou úroveň odvětví. „Nikdy jsem neviděl tak rychlý pokles v tak krátkém časovém období,“ řekl.
Tesla a Musk na žádosti o komentář nereagovali.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky