Latinskoamerický gigant v oblasti elektronického obchodování MercadoLibre (NASDAQ:MELI) v pondělí oznámil pokles čistého zisku ve druhém čtvrtletí o 1,5 % oproti stejnému období loňského roku, čímž nedosáhl odhadů analytiků, protože zvýšená bezplatná doprava v Brazílii sice zvýšila tržby, ale také snížila marže.
MercadoLibre, největší společnost v Latinské Americe podle tržní hodnoty, vykázala za čtvrtletí končící koncem června čistý zisk 523 milionů USD, což je méně než 596 milionů USD, které očekávali analytici v průzkumu LSEG.
MercadoLibre se sídlem v Uruguayi provozuje platformu elektronického obchodu a fintech společnost Mercado Pago a prodává ve téměř 20 zemích Latinské Ameriky.
Čisté tržby ve výši 6,8 miliardy dolarů vzrostly meziročně o 34 % a překonaly odhad 6,7 miliardy dolarů, přičemž tržby měřené hrubou hodnotou zboží vzrostly o 37 % bez vlivu kurzových rozdílů.
Na začátku června společnost MercadoLibre snížila hranici pro nákupy s nárokem na dopravu zdarma v Brazílii, poté co v květnu snížila náklady na dopravu pro společnosti a uživatele prodávající na její platformě, a to v důsledku tvrdé konkurence v segmentu elektronického obchodování v této zemi.
Brazílie, hlavní trh společnosti, spolu s Mexikem pomohly společnosti MercadoLibre zvýšit celkový počet prodaných položek v tomto čtvrtletí o 31 %, což je nejrychlejší meziroční tempo od poloviny roku 2021.
To však také snížilo marže, uvedl finanční ředitel Martin de los Santos.
„Nechceme promarnit příležitosti k růstu, které se nám naskytují,“ řekl v rozhovoru. „To může vyvolat určitý strukturální tlak na marže, ale jsme velmi optimističtí, pokud jde o dlouhodobý vývoj naší ziskovosti.“
Latinskoamerický gigant v oblasti elektronického obchodování MercadoLibre v pondělí oznámil pokles čistého zisku ve druhém čtvrtletí o 1,5 % oproti stejnému období loňského roku, čímž nedosáhl odhadů analytiků, protože zvýšená bezplatná doprava v Brazílii sice zvýšila tržby, ale také snížila marže.
MercadoLibre, největší společnost v Latinské Americe podle tržní hodnoty, vykázala za čtvrtletí končící koncem června čistý zisk 523 milionů USD, což je méně než 596 milionů USD, které očekávali analytici v průzkumu LSEG.
MercadoLibre se sídlem v Uruguayi provozuje platformu elektronického obchodu a fintech společnost Mercado Pago a prodává ve téměř 20 zemích Latinské Ameriky.
Čisté tržby ve výši 6,8 miliardy dolarů vzrostly meziročně o 34 % a překonaly odhad 6,7 miliardy dolarů, přičemž tržby měřené hrubou hodnotou zboží vzrostly o 37 % bez vlivu kurzových rozdílů.
Na začátku června společnost MercadoLibre snížila hranici pro nákupy s nárokem na dopravu zdarma v Brazílii, poté co v květnu snížila náklady na dopravu pro společnosti a uživatele prodávající na její platformě, a to v důsledku tvrdé konkurence v segmentu elektronického obchodování v této zemi.
Brazílie, hlavní trh společnosti, spolu s Mexikem pomohly společnosti MercadoLibre zvýšit celkový počet prodaných položek v tomto čtvrtletí o 31 %, což je nejrychlejší meziroční tempo od poloviny roku 2021.
To však také snížilo marže, uvedl finanční ředitel Martin de los Santos.
„Nechceme promarnit příležitosti k růstu, které se nám naskytují,“ řekl v rozhovoru. „To může vyvolat určitý strukturální tlak na marže, ale jsme velmi optimističtí, pokud jde o dlouhodobý vývoj naší ziskovosti.“