Podle nejnovějšího průzkumu Morgan Stanley mezi stážisty se zdá, že přitažlivost značky Tesla u mladších generací slábne.
Pouze 5 % respondentů označilo Teslu (NASDAQ:TSLA) za „nejžádanější značku automobilů“, což je pokles z 11 % v roce 2024 a z maxima 30 % v roce 2021. Průzkum banky mezi přibližně 530 stážisty v Severní Americe zaznamenal čtvrtý roční pokles v žebříčku atraktivity Tesly.
Naopak tradiční němečtí výrobci automobilů získávají na popularitě. Mercedes-Benz (ETR:MBGn) a BMW (ETR:BMWG) se umístily na prvních dvou místech s 22 % a 16 % hlasů, což je v obou případech nárůst oproti loňskému roku.
Průzkum také ukázal, že stážisté nadále dávají přednost vozidlům se spalovacím motorem a hybridním vozidlům před plně elektrickými modely.
Pokles zájmu byl ještě výraznější v oblasti autonomních vozidel. „12 % stážistů uvedlo, že by s největší pravděpodobností využili robotické taxi Tesla před jinými alternativami, což je výrazný pokles z 31 % v loňském roce a 38 % v roce 2023,“ uvedli analytici pod vedením Adama Jonase v poznámce.
Zároveň vzrostl zájem o nabídky společností Uber (NYSE:UBER) a Alphabet/Waymo na 30 %, respektive 23 %.
Morgan Stanley potvrdil své hodnocení „Overweight“ a cílovou cenu akcií Tesly na 410 USD.
Wall Street věří, že „schopnosti Tesly v klíčových oblastech fyzické AI (autonomní vozidla, humanoidi a další formáty) … nabízejí příležitosti pro růst a marže, které výrazně převyšují možnosti tradičního odvětví elektromobilů, které je pod tlakem.“
„I když se v USA objevuje stále více snah o posunutí hranic fyzické AI, těžko si dokážeme představit jinou společnost, která by byla v oblasti dat, robotiky, energetiky, AI, výroby a podpůrné infrastruktury v tak dobré pozici jako Tesla,“ dodali.
Podle nejnovějšího průzkumu Morgan Stanley mezi stážisty se zdá, že přitažlivost značky Tesla u mladších generací slábne.
Pouze 5 % respondentů označilo Teslu za „nejžádanější značku automobilů“, což je pokles z 11 % v roce 2024 a z maxima 30 % v roce 2021. Průzkum banky mezi přibližně 530 stážisty v Severní Americe zaznamenal čtvrtý roční pokles v žebříčku atraktivity Tesly.
Naopak tradiční němečtí výrobci automobilů získávají na popularitě. Mercedes-Benz a BMW se umístily na prvních dvou místech s 22 % a 16 % hlasů, což je v obou případech nárůst oproti loňskému roku.
Průzkum také ukázal, že stážisté nadále dávají přednost vozidlům se spalovacím motorem a hybridním vozidlům před plně elektrickými modely.
Pokles zájmu byl ještě výraznější v oblasti autonomních vozidel. „12 % stážistů uvedlo, že by s největší pravděpodobností využili robotické taxi Tesla před jinými alternativami, což je výrazný pokles z 31 % v loňském roce a 38 % v roce 2023,“ uvedli analytici pod vedením Adama Jonase v poznámce.
Zároveň vzrostl zájem o nabídky společností Uber a Alphabet/Waymo na 30 %, respektive 23 %.
Morgan Stanley potvrdil své hodnocení „Overweight“ a cílovou cenu akcií Tesly na 410 USD.
Wall Street věří, že „schopnosti Tesly v klíčových oblastech fyzické AI … nabízejí příležitosti pro růst a marže, které výrazně převyšují možnosti tradičního odvětví elektromobilů, které je pod tlakem.“
„I když se v USA objevuje stále více snah o posunutí hranic fyzické AI, těžko si dokážeme představit jinou společnost, která by byla v oblasti dat, robotiky, energetiky, AI, výroby a podpůrné infrastruktury v tak dobré pozici jako Tesla,“ dodali.