Snap v úterý oznámil růst tržeb za druhé čtvrtletí, který byl nejpomalejší za více než rok, ovlivněn dočasnou poruchou reklamní platformy, což vedlo k poklesu akcií o více než 14 % v prodlouženém obchodování.
Mateřská společnost Snapchat uvedla, že odstranila chybu, která neúmyslně umožnila zobrazování některých reklam za mnohem nižší ceny.
Společnost se sídlem v kalifornském Santa Monice zaznamenala ve druhém čtvrtletí tržby ve výši 1,34 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 8,7 % oproti loňskému roku a je to v zásadě v souladu s odhady, ale nižší než dvouciferný růst, který zaznamenala v posledních pěti čtvrtletích.
Výsledky Snapu přišly po vynikajících výkonech konkurentů, včetně Instagramu a mateřské společnosti Facebooku Meta Platforms
„Digitální reklamní vítr, který poháněl Meta a Reddit k rekordním čtvrtletím, se pro Snap změnil v lehký vánek,“ uvedla hlavní analytička eMarketer Jasmine Enberg.
Za jiných okolností by investoři možná přehlédli chybu reklamní platformy, ale „není zde moc prostoru pro chyby“, dodala.
Čtvrtletní tržby Snapu byly také ovlivněny načasováním ramadánu a ukončením výjimky de minimis, neboli bezcelní dovozní mezery v USA.
Společnost uvedla, že rozšířené zavádění nového formátu reklamy – sponzorovaných snapů, videoreklam, které se zobrazují v doručené poště uživatelů – v USA a několika dalších regionech světa pomáhá zvyšovat aktivitu uživatelů a prohlubovat jejich zapojení do reklamního obsahu.
Největší podíl na růstu příjmů z reklamy měly malé a střední podniky a klíčovým faktorem diverzifikace příjmů mimo reklamu zůstala předplacená služba Snapchat+.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky