Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) ve středu oznámil, že certifikoval vozidla Zoox, samořídící jednotku společnosti Amazon.com (NASDAQ:AMZN), pro demonstrační účely a uzavřel vyšetřování, zda splňují federální požadavky.
Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu zahájil v roce 2022 vyšetřování, zda autonomní vozidla bez tradičních ovládacích prvků splňují federální bezpečnostní požadavky, když společnost sama certifikovala tato vozidla.
Společnost Zoox v červnu požádala o výjimku z některých požadavků a NHTSA ji udělila s tím, že všechna speciálně vyrobená vozidla společnosti Zoox, která nyní jezdí na veřejných komunikacích ve Spojených státech, tak činí na základě výjimky vydané úřadem.
Trumpova administrativa v červnu oznámila, že bude rychleji postupovat v žádostech o výjimky pro autonomní vozidla, aby bylo možné nasadit až 2 500 autonomních vozidel poté, co předchozí návrhy společností General Motors (NYSE:GM) a Ford na nasazení vozidel bez volantu a brzdových pedálů několik let vázly a nakonec byly staženy.
Souhlas NHTSA zahrnuje požadavek, aby společnost Zoox odstranila všechna stávající prohlášení, že speciálně vyrobená vozidla splňují platné federální normy pro motorová vozidla.
V květnu společnost Zoox souhlasila se stažením 270 bezpilotních vozidel poté, co se 8. dubna v Las Vegas bezobsazené robotické taxi srazilo s osobním automobilem.
Automatizované systémy řízení Zoox mohou v určitých jízdních situacích „vydat nepřesnou předpověď, když se k nim pomalu přibližuje a zastavuje jiné vozidlo. V těchto situacích nemusí být vozidlo Zoox schopno srážce zabránit.“
Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu ve středu oznámil, že certifikoval vozidla Zoox, samořídící jednotku společnosti Amazon.com , pro demonstrační účely a uzavřel vyšetřování, zda splňují federální požadavky.
Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu zahájil v roce 2022 vyšetřování, zda autonomní vozidla bez tradičních ovládacích prvků splňují federální bezpečnostní požadavky, když společnost sama certifikovala tato vozidla.
Společnost Zoox v červnu požádala o výjimku z některých požadavků a NHTSA ji udělila s tím, že všechna speciálně vyrobená vozidla společnosti Zoox, která nyní jezdí na veřejných komunikacích ve Spojených státech, tak činí na základě výjimky vydané úřadem.
Trumpova administrativa v červnu oznámila, že bude rychleji postupovat v žádostech o výjimky pro autonomní vozidla, aby bylo možné nasadit až 2 500 autonomních vozidel poté, co předchozí návrhy společností General Motors a Ford na nasazení vozidel bez volantu a brzdových pedálů několik let vázly a nakonec byly staženy.
Souhlas NHTSA zahrnuje požadavek, aby společnost Zoox odstranila všechna stávající prohlášení, že speciálně vyrobená vozidla splňují platné federální normy pro motorová vozidla.
V květnu společnost Zoox souhlasila se stažením 270 bezpilotních vozidel poté, co se 8. dubna v Las Vegas bezobsazené robotické taxi srazilo s osobním automobilem.
Automatizované systémy řízení Zoox mohou v určitých jízdních situacích „vydat nepřesnou předpověď, když se k nim pomalu přibližuje a zastavuje jiné vozidlo. V těchto situacích nemusí být vozidlo Zoox schopno srážce zabránit.“