William Blair identifikoval bezobslužný maloobchod, zahrnující prodejní automaty, mikromarkety a chytré obchody, jako významný, ale často přehlížený motor růstu elektronických plateb, který má dopad na platební sítě, akceptanty, vydavatele a zpracovatele plateb.
Nejnovější zpráva makléřské společnosti poukazuje na rozšiřující se případy použití, vyšší hodnoty transakcí a rostoucí bezhotovostní platby jako katalyzátory růstu objemu plateb.
Zatímco prodejní automaty zůstávají nejrozšířenějším kanálem, rychle se prosazují novější formáty, jako jsou mikromarkety a chytré obchody, které nabízejí více produktů a generují vyšší tržby na jedno zařízení.
Data společnosti Cantaloupe ukazují, že chytré obchody dosahují v průměru 4,25 USD na transakci, což je více než dvojnásobek průměrné hodnoty 2,11 USD u prodejních automatů, zatímco mikromarkety mohou generovat více než trojnásobný výnos na jednu pobočku.
Nayax a Cantaloupe, dva specializovaní poskytovatelé v tomto odvětví, zaznamenali v letech 2019 až 2024 dvojciferný roční růst objemu plateb na jedno zařízení. Společnost Nayax loni zpracovala transakce v hodnotě 4,9 miliardy dolarů, zatímco společnost Cantaloupe zpracovala transakce v hodnotě 3,3 miliardy dolarů.
William Blair udržuje své hodnocení „nadprůměrný výkon“ pro společnost Nayax s odkazem na její cíl 35% ročního růstu tržeb a 30% upravené marže EBITDA do roku 2028, zatímco společnost Cantaloupe si udržuje hodnocení „výkon odpovídající trhu“ v souvislosti s připravovanou prodejem společnosti 365 Retail za 945 milionů dolarů.
Makléřská společnost poznamenává, že i přes to, že elektronické platby budou v roce 2024 představovat 85 % objemu hotovostních plateb v celosvětovém měřítku, hotovost zůstane dominantním platebním prostředkem u transakcí s nízkou hodnotou, zejména u transakcí pod 10 USD.
Chcete využít této příležitosti?Podle údajů Federálního rezervního systému USA bylo 43 % nákupů v hodnotě 5 USD nebo méně stále hrazeno v hotovosti. Díky umožnění bezhotovostních transakcí v těchto segmentech s malými částkami má bezobslužný maloobchod potenciál převést velkou část těchto plateb na digitální formu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky