Alphabet’s Google zahájil souboj s americkými antimonopolními úřady, jehož cílem je zabránit prodeji části jeho online reklamního byznysu. Proces začal včera v Alexandrii, Virginie, a je považován za klíčový krok při omezování monopoly, který soudce Leonie Brinkema v minulosti označila za nezákonný.
Ministerstvo spravedlnosti USA a koalice států se snaží přinutit Google prodat svůj reklamní výměnný systém AdX, který se podílí na prodeji reklam s poplatkem 20%. Podle prokurátorky Julie Tarver Wood je nezbytné prodej AdX, aby se obnovila konkurence na trhu online reklamy.
Oproti tomu právnička Google Karen Dunn označila návrhy DOJ za „radikální a nezodpovědné“, varujíc, že by mohlo dojít k oslabení konkurence tím, že by Google opustil trh. Google také dříve nabídl prodej AdX, ale administrativní postupy se nyní posunuly výše a firma místo toho navrhuje změny svých politik pro usnadnění přístupu publisherům k alternativním platformám.
Podle Granta Whitmore, vedoucího Advance Local, Googleova koncentrace vlivu na trh reklamy otvírá příležitosti pro „pokračování manipulací na trhu“. Whitmore dodal, že navrhované změny DOJ by nakonec vedly k obnovení konkurence a že Google by měl prodávat nejen AdX, ale také svůj server pro reklamy pro publishery.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky