Čínský vývojář autonomního řízení Momenta uvažuje o převedení své plánované veřejné nabídky akcií (IPO) z New Yorku do Hongkongu. Tento krok by mohl reflektovat zvýšené napětí mezi USA a Čínou a trendy, kdy se čínské společnosti čím dál častěji rozhodují pro hongkongské burzy.
Podle zdrojů, které si přály zůstat v anonymitě, Momenta nedávno informovala některé své investory o svých plánech na potenciální veřejné uvedení v roce 2026. V současnosti je plán ve velmi rané fázi a ještě se může měnit.
Momenta, známá jako dodavatel pokročilých technologií pro řidičské asistenty, se blíží dokončení financování před IPO, při kterém by mohla spolupracovat s investory jako Mercedes-Benz a Hyundai.
V souvislosti s tímto přesunem se Hongkong stává hlavním offshore místem pro fundraising pro čínské společnosti, kdy od začátku roku 2025 bylo na této burze zaregistrováno více než 230 společností, které plánují IPO nebo sekundární nabídky. Celkové prostředky získané formou nabídek v Hongkongu již dosáhly přibližně 20 miliard dolarů, což přesahuje celkový objem vybraný za celý rok 2024.
Chcete využít této příležitosti?
Momenta, která byla založena bývalým zaměstnancem Microsoftu, Cao Xudongem, v roce 2016, má také plány na testování autonomních vozidel úrovně 4 v Německu příští rok. Její technologie jsou používány předními značkami, včetně Toyoty, Mercedes-Benz a Audi.
Významný růst čínské technologické produkce, kterou Momenta spolu s dalšími dodavateli, jako jsou Hesai a CATL, realizuje, ukazuje na měnící se dynamiku automotive sektoru, kde se čínské společnosti stávají hlavními dodavateli klíčových technologií pro elektrická vozidla.
Čínský vývojář autonomního řízení Momenta uvažuje o převedení své plánované veřejné nabídky akcií z New Yorku do Hongkongu. Tento krok by mohl reflektovat zvýšené napětí mezi USA a Čínou a trendy, kdy se čínské společnosti čím dál častěji rozhodují pro hongkongské burzy.
Podle zdrojů, které si přály zůstat v anonymitě, Momenta nedávno informovala některé své investory o svých plánech na potenciální veřejné uvedení v roce 2026. V současnosti je plán ve velmi rané fázi a ještě se může měnit.
Momenta, známá jako dodavatel pokročilých technologií pro řidičské asistenty, se blíží dokončení financování před IPO, při kterém by mohla spolupracovat s investory jako Mercedes-Benz a Hyundai.
V souvislosti s tímto přesunem se Hongkong stává hlavním offshore místem pro fundraising pro čínské společnosti, kdy od začátku roku 2025 bylo na této burze zaregistrováno více než 230 společností, které plánují IPO nebo sekundární nabídky. Celkové prostředky získané formou nabídek v Hongkongu již dosáhly přibližně 20 miliard dolarů, což přesahuje celkový objem vybraný za celý rok 2024.Chcete využít této příležitosti?
Momenta, která byla založena bývalým zaměstnancem Microsoftu, Cao Xudongem, v roce 2016, má také plány na testování autonomních vozidel úrovně 4 v Německu příští rok. Její technologie jsou používány předními značkami, včetně Toyoty, Mercedes-Benz a Audi.
Významný růst čínské technologické produkce, kterou Momenta spolu s dalšími dodavateli, jako jsou Hesai a CATL, realizuje, ukazuje na měnící se dynamiku automotive sektoru, kde se čínské společnosti stávají hlavními dodavateli klíčových technologií pro elektrická vozidla.