Nedávné zprávy o hospodaření velkých maloobchodních řetězců naznačují, že spotřebitelské výdaje v USA zůstaly ve druhém čtvrtletí a až do srpna na solidní úrovni, tvrdí analytici z Mizuho.
Objevily se obavy, zda Američané v době ekonomické nejistoty způsobené clami nebudou omezovat výdaje nebo volit levnější alternativy.
Podle údajů ministerstva obchodu se maloobchodní tržby v USA v červenci zvýšily o 0,5 %, ale oproti revidovanému nárůstu o 0,9 % v předchozím měsíci došlo k mírnému ochlazení. Ačkoli to odpovídá očekáváním, maloobchodní aktivita čelila i ve třetím čtvrtletí nepříznivým vlivům, zejména v podobě oslabení trhu práce a zvýšení cen zboží.
Řada komentářů vedoucích pracovníků velkých amerických maloobchodních řetězců, včetně giganta Walmart a řetězce pro kutily Home Depot, však podle analytiků Mizuho pod vedením Davida Bellingera naznačuje, že zákazníci v největší ekonomice světa se „cítí dobře“.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky