JM Video, jeden z posledních dvou videoték v Paříži, se nachází na pokraji zániku kvůli rostoucí konkurenci streamovacích platforem. S více než 50 000 filmy v nabídce je považována za svatyni pro milovníky filmu, navštěvuje ji i celebrity jako Brad Pitt.
V roce 1982, kdy byla JM Video založena, existovalo v Francii přibližně 5 000 videoték. Dnes jich zbývá jen 10, z nichž dvě se nacházejí v Paříži. S rostoucím nájmem a klesajícím počtem zákazníků je tato prominentní videopůjčovna pod tlakem z různých stran, přičemž streamingové služby jako Netflix, Amazon Prime a Disney+ dominují trhu.
Manažer obchodu Theo Bancilhon přiznává, že podnik ztratil téměř 20 000 eur (přibližně 24 000 dolarů) za poslední dva roky a nyní se snaží zabezpečit svoji budoucnost prostřednictvím crowdfundingové kampaně. Ta dosud vygenerovala 26 000 eur od více než 1 000 dárců, avšak potřebují 35 000 eur k vyřešení krátkodobých provozních nákladů.
Bancilhon věří v hodnotu video půjčoven a uvádí, že obzvlášť mladí lidé mají zájem o vysokou kvalitu formátů. „Jsme majákem v noci, který jde proti novým způsobům konzumace kultury. Je dobré, aby lidé věděli, že existuje jiný způsob, jak přistupovat k filmu, ne řízený algoritmy,“ říká.
Chcete využít této příležitosti?
JM Video, jeden z posledních dvou videoték v Paříži, se nachází na pokraji zániku kvůli rostoucí konkurenci streamovacích platforem. S více než 50 000 filmy v nabídce je považována za svatyni pro milovníky filmu, navštěvuje ji i celebrity jako Brad Pitt.
V roce 1982, kdy byla JM Video založena, existovalo v Francii přibližně 5 000 videoték. Dnes jich zbývá jen 10, z nichž dvě se nacházejí v Paříži. S rostoucím nájmem a klesajícím počtem zákazníků je tato prominentní videopůjčovna pod tlakem z různých stran, přičemž streamingové služby jako Netflix, Amazon Prime a Disney+ dominují trhu.
Manažer obchodu Theo Bancilhon přiznává, že podnik ztratil téměř 20 000 eur za poslední dva roky a nyní se snaží zabezpečit svoji budoucnost prostřednictvím crowdfundingové kampaně. Ta dosud vygenerovala 26 000 eur od více než 1 000 dárců, avšak potřebují 35 000 eur k vyřešení krátkodobých provozních nákladů.
Bancilhon věří v hodnotu video půjčoven a uvádí, že obzvlášť mladí lidé mají zájem o vysokou kvalitu formátů. „Jsme majákem v noci, který jde proti novým způsobům konzumace kultury. Je dobré, aby lidé věděli, že existuje jiný způsob, jak přistupovat k filmu, ne řízený algoritmy,“ říká.Chcete využít této příležitosti?