Britští zákazníci utratili v srpnu více peněz, k čemuž přispělo letní počasí a silnější poptávka po potravinách, nábytku a počítačích pro návrat do školy – i když část tohoto nárůstu odrážela také vyšší ceny potravin, uvedlo v úterý Britské maloobchodní konsorcium
BRC uvedlo, že výdaje u jeho členů, většinou větších maloobchodních řetězců, vzrostly v srpnu meziročně o 3,1 % po 2,5% nárůstu v červenci.
Na srovnatelné bázi – což je měřítko, které zohledňuje změny v prodejní ploše a používají ho analytici akciových trhů – tržby vzrostly o 3,1 %, což je nejrychlejší růst v tomto roce kromě 7,0% skoku v dubnu, který byl způsoben načasováním Velikonoc.
Výdaje na potraviny vzrostly v srpnu o 4,7 % ve srovnání s 1,8% nárůstem u ostatního zboží.
„Silnější růst v oblasti potravin a nápojů byl způsoben spíše rostoucími cenami, které v srpnu vzrostly o více než 4 %, než zvyšujícím se objemem prodeje,“ uvedla generální ředitelka BRC Helen Dickinson.
Obchodníci se obávali o důvěru spotřebitelů a výdaje v období před Vánocemi kvůli dopadu rozpočtu britské vlády, který má 26. listopadu představit ministryně financí Rachel Reevesová, dodala.
Údaje o spotřebitelských výdajích od Barclays, které pokrývají širší škálu zboží a služeb, ukázaly, že růst výdajů se v srpnu zpomalil na 0,5 % z 1,4 % v červenci.
Chcete využít této příležitosti?Výdaje na základní potřeby poklesly, zatímco výdaje na volitelné zboží vzrostly o 2 % – částečně díky předplatnému Netflixu na sledování letního hitu „KPop Demon Hunters“, uvedla Barclays.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky