Společnost Optus, druhý největší telekomunikační operátor v Austrálii, se nachází pod silným tlakem po tragické události, kdy tři lidé přišli o život v důsledku technického selhání, které způsobilo výpadek tísňových služeb na 13 hodin. Incident, který proběhl ve čtvrtek od 00:30 do 13:30 místního času, byl způsoben aktualizací firewallu v síti společnosti.
Mezi oběťmi jsou osm týdnů staré dítě, 68letá žena a 74letý muž. Policie v Jižní Austrálii a Západní Austrálii potvrdila identitu zemřelých a reagovala na rostoucí pobouření veřejnosti ohledně neakceptovatelného selhání společnosti.
Generální ředitel Optus, Stephen Rue, na tiskové konferenci vyjádřil lítost a slíbil plnou spolupráci s oficiálními vyšetřováními. „Slíbím, že se plně zapojíme do jakéhokoli vyšetřování,“ uvedl Rue ve svém druhém projevu během dvou dnů, kde se omluvil rodinám obětí.
Australská vláda oznámila, že plánuje prošetřit toto „zcela nepřijatelné” selhání, které vyžaduje okamžité kroky k zajištění podobných situací v budoucnosti. Rue dodal, že závadu se podařilo opravit a společnost provádí podrobné vyšetřování, jehož výsledky budou zveřejněny.
Optus se navíc nachází v těžké situaci, když si vzpomínáme na nedávné pokuty ve výši 12 milionů AUD za selhání tísňových služeb v roce 2023 a na kybernetický útok, který ovlivnil osobní údaje 9,5 milionu Australanů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky