Nejnovější události v automobilovém sektoru vyvolávají obavy ohledně finanční stability domácností s nízkými příjmy a migrujícími komunitami ve Spojených státech. Firma First Brands, výrobce automobilových dílů, podala návrh na ochranu před bankrotem v pondělí, což následovalo po bankrotu subprime poskytovatele automobilových půjček, společnosti Tricolor Holdings.
Podle expertů je situace vážná. Campe Goodman, manažer portfolia z Wellington Management, zaznamenal výrazné zvýšení rozpětí na zabezpečených cenných papírech (ABS) pro některé spotřebitelské věřitele. „Trh se obává potenciálních problémů, které nejsou jen specifické pro tyto společnosti, ale mohou naznačovat širší stres v ekonomice,“ varoval Goodman. Vyšší úrokové sazby a legislativní změny negativně ovlivnily zdraví spotřebitelů, zejména nízkopříjmových domácností.
Rikard Bandebo, hlavní ekonom firmy VantageScore, uvedl, že míra prodlení v oblasti automobilových půjček dosahuje historických maxim. Domácnosti s nízkými příjmy čelí stále vyšším nákladům na půjčky a vlastní automobil, kdy ceny ojetých vozidel stouply zároveň s náklady na údržbu.
Tricolor Holdings, zaměřený na prodej automobilů a poskytování půjček nízkopříjmovým hispánským komunitám, usaďuje se v obtížné situaci. Pandemie a následné ekonomické vlivy zasáhly tuto oblast trhu a způsobily další nárůst nákladů. „Lidé s nízkými příjmy mají omezenou dostupnost. Jejich situace se zhoršila,“ dodal Satyan Merchant, senior vice president v TransUnion.
Chcete využít této příležitosti?
Finanční trhy stále ukazují známky volatility, ale širší korporátní kreditní trh zůstává stabilní. Otázky kolem ztrát v automobilovém sektoru ovšem naznačují, že situace na trhu se může nadále zhoršovat, pokud nedojde k urychlenému zlepšení ekonomických podmínek pro nízkopříjmové obyvatelstvo.
Nejnovější události v automobilovém sektoru vyvolávají obavy ohledně finanční stability domácností s nízkými příjmy a migrujícími komunitami ve Spojených státech. Firma First Brands, výrobce automobilových dílů, podala návrh na ochranu před bankrotem v pondělí, což následovalo po bankrotu subprime poskytovatele automobilových půjček, společnosti Tricolor Holdings.
Podle expertů je situace vážná. Campe Goodman, manažer portfolia z Wellington Management, zaznamenal výrazné zvýšení rozpětí na zabezpečených cenných papírech pro některé spotřebitelské věřitele. „Trh se obává potenciálních problémů, které nejsou jen specifické pro tyto společnosti, ale mohou naznačovat širší stres v ekonomice,“ varoval Goodman. Vyšší úrokové sazby a legislativní změny negativně ovlivnily zdraví spotřebitelů, zejména nízkopříjmových domácností.
Rikard Bandebo, hlavní ekonom firmy VantageScore, uvedl, že míra prodlení v oblasti automobilových půjček dosahuje historických maxim. Domácnosti s nízkými příjmy čelí stále vyšším nákladům na půjčky a vlastní automobil, kdy ceny ojetých vozidel stouply zároveň s náklady na údržbu.
Tricolor Holdings, zaměřený na prodej automobilů a poskytování půjček nízkopříjmovým hispánským komunitám, usaďuje se v obtížné situaci. Pandemie a následné ekonomické vlivy zasáhly tuto oblast trhu a způsobily další nárůst nákladů. „Lidé s nízkými příjmy mají omezenou dostupnost. Jejich situace se zhoršila,“ dodal Satyan Merchant, senior vice president v TransUnion.Chcete využít této příležitosti?
Finanční trhy stále ukazují známky volatility, ale širší korporátní kreditní trh zůstává stabilní. Otázky kolem ztrát v automobilovém sektoru ovšem naznačují, že situace na trhu se může nadále zhoršovat, pokud nedojde k urychlenému zlepšení ekonomických podmínek pro nízkopříjmové obyvatelstvo.