HSBC zvýšila doporučení pro akcie Ferrari z „držet“ na „koupit“ a cílovou cenu na 470 EUR
Banka očekává dvouciferný růst zisků Ferrari do roku 2030 s marží EBIT až 32 %
Hlavními motory růstu budou nové modely, digitalizace a personalizace vozů
Ferrari by mělo v letech 2026–2030 vygenerovat 9,5 miliardy EUR volného cash flow
Společnost byla oceněna na základě silných růstových vyhlídek, které analytici připisují především obohacení produktového portfolia, rozšiřování personalizace vozů a zvyšování efektivity výroby. Současně HSBC upravila cílovou cenu akcií Ferrari z předchozích 413 EUR na 470 EUR.
Růst do roku 2030 podpoří nové modely i digitalizace
Analytici HSBC očekávají, že Ferrari na svém říjnovém dni kapitálových trhů (CMD) představí novou dlouhodobou strategii, která má potvrdit dvouciferný růst zisků až do roku 2030. Banka předpovídá průměrný roční růst zisků (CAGR) ve výši 11 % v příštím desetiletí. Marže EBIT by podle jejich odhadů měly do roku 2027 vzrůst na 32 %, což by posílilo pozici Ferrari mezi nejvýkonnějšími společnostmi v segmentu luxusních značek.
Krátkodobý impuls k růstu by mělo přinést uvedení nových modelů F80 a 296 Speciale. V delším horizontu se má o posílení ziskovosti postarat digitalizace, další expanze v e-Factory a postupné rozšiřování výroby. Očekává se, že růst objemu výroby bude záměrně nadále umírněný, jelikož Ferrari tradičně udržuje strategii omezené nabídky. Díky tomu si značka zachovává exkluzivitu a podporuje stabilní růst cen i vysokou poptávku mezi zákazníky.
Zdroj: Bloomberg
Personalizace jako hlavní motor ziskovosti
Velký důraz se bude podle HSBC klást na personalizaci. Finanční ředitel Ferrari už dříve označil možnost přizpůsobení vozů na míru zákazníkům za jeden z klíčových faktorů růstu. Analytici přitom zdůrazňují, že personalizace je „novým velkým přínosem pro výsledovku“ společnosti. Významným krokem vpřed bude spuštění nové lakovny v roce 2026, která umožní další rozšíření možností individuálních úprav. To by mělo zvýšit nejen průměrnou cenu vozů, ale i celkovou stabilitu příjmů.
Hybridní modely a výzvy s jejich hodnotou
Jedním z bodů, který vyvolává mezi investory diskusi, je budoucnost hybridních modelů Ferrari a jejich zůstatková hodnota. Ceny ojetých vozů SF90 a 296 sice v poslední době zaznamenaly pokles oproti vrcholům z období pandemie, ale situace se nyní zdá být stabilizovaná. Podle HSBC opatření managementu fungují a poptávka po těchto modelech zůstává silná. Přesto se mohou v budoucnu objevit výzvy související s vysokými náklady na záruky a výměnu baterií, které mohou zatížit ziskovost hybridních vozů.
Ocenění Ferrari a srovnání s konkurencí
Pokud jde o ocenění společnosti, HSBC tvrdí, že prémie Ferrari vůči ostatním luxusním výrobcům je plně oprávněná. Zatímco u mnoha luxusních konkurentů jsou zisky stabilní, Ferrari má jedinečnou schopnost udržet si rostoucí ziskovost a zlepšující se marže. Analytici také upozorňují na relativně nízkou expozici společnosti vůči čínskému trhu. To je pro Ferrari výhoda, jelikož konkurenti v posledních měsících čelí slabší poptávce právě v Číně.
Konsenzuální odhady zisku na akcii (EPS) pro Ferrari byly letos výrazně zvýšeny. HSBC přitom pracuje s ještě optimističtějšími čísly – její vlastní projekce na roky 2026 a 2027 jsou o 7–18 % vyšší než tržní průměr. Banka odhaduje, že EPS v roce 2026 dosáhne 10,99 EUR a v roce 2027 vzroste na 13,33 EUR.
Výhled pro akcionáře – stabilní cash flow a vyšší dividendy
Ferrari by podle aktualizovaných projekcí mělo mezi lety 2026 a 2030 vygenerovat volné cash flow ve výši 9,5 miliardy EUR. To by mohlo výrazně posílit výnosy akcionářů prostřednictvím dividend i zpětného odkupu akcií. HSBC v této souvislosti zdůrazňuje, že Ferrari má prostor pro zvýšení distribuce hodnoty, aniž by ohrozilo dlouhodobý růst. Stabilní poptávka, prémiový produktový mix a rostoucí personalizace podle banky představují faktory, které činí investici do Ferrari atraktivní i ve srovnání s dalšími luxusními značkami.
Akcie Ferrari tak těží nejen z krátkodobého optimismu vyvolaného hodnocením HSBC, ale i z dlouhodobého přesvědčení investorů, že společnost si dokáže udržet své unikátní postavení na trhu luxusních automobilů a nadále přinášet vysokou návratnost.
Společnost byla oceněna na základě silných růstových vyhlídek, které analytici připisují především obohacení produktového portfolia, rozšiřování personalizace vozů a zvyšování efektivity výroby. Současně HSBC upravila cílovou cenu akcií Ferrari z předchozích 413 EUR na 470 EUR.Růst do roku 2030 podpoří nové modely i digitalizaceAnalytici HSBC očekávají, že Ferrari na svém říjnovém dni kapitálových trhů představí novou dlouhodobou strategii, která má potvrdit dvouciferný růst zisků až do roku 2030. Banka předpovídá průměrný roční růst zisků ve výši 11 % v příštím desetiletí. Marže EBIT by podle jejich odhadů měly do roku 2027 vzrůst na 32 %, což by posílilo pozici Ferrari mezi nejvýkonnějšími společnostmi v segmentu luxusních značek.Krátkodobý impuls k růstu by mělo přinést uvedení nových modelů F80 a 296 Speciale. V delším horizontu se má o posílení ziskovosti postarat digitalizace, další expanze v e-Factory a postupné rozšiřování výroby. Očekává se, že růst objemu výroby bude záměrně nadále umírněný, jelikož Ferrari tradičně udržuje strategii omezené nabídky. Díky tomu si značka zachovává exkluzivitu a podporuje stabilní růst cen i vysokou poptávku mezi zákazníky.Personalizace jako hlavní motor ziskovostiVelký důraz se bude podle HSBC klást na personalizaci. Finanční ředitel Ferrari už dříve označil možnost přizpůsobení vozů na míru zákazníkům za jeden z klíčových faktorů růstu. Analytici přitom zdůrazňují, že personalizace je „novým velkým přínosem pro výsledovku“ společnosti. Významným krokem vpřed bude spuštění nové lakovny v roce 2026, která umožní další rozšíření možností individuálních úprav. To by mělo zvýšit nejen průměrnou cenu vozů, ale i celkovou stabilitu příjmů.Hybridní modely a výzvy s jejich hodnotouJedním z bodů, který vyvolává mezi investory diskusi, je budoucnost hybridních modelů Ferrari a jejich zůstatková hodnota. Ceny ojetých vozů SF90 a 296 sice v poslední době zaznamenaly pokles oproti vrcholům z období pandemie, ale situace se nyní zdá být stabilizovaná. Podle HSBC opatření managementu fungují a poptávka po těchto modelech zůstává silná. Přesto se mohou v budoucnu objevit výzvy související s vysokými náklady na záruky a výměnu baterií, které mohou zatížit ziskovost hybridních vozů.Ocenění Ferrari a srovnání s konkurencíPokud jde o ocenění společnosti, HSBC tvrdí, že prémie Ferrari vůči ostatním luxusním výrobcům je plně oprávněná. Zatímco u mnoha luxusních konkurentů jsou zisky stabilní, Ferrari má jedinečnou schopnost udržet si rostoucí ziskovost a zlepšující se marže. Analytici také upozorňují na relativně nízkou expozici společnosti vůči čínskému trhu. To je pro Ferrari výhoda, jelikož konkurenti v posledních měsících čelí slabší poptávce právě v Číně.Ferrari N.V. Konsenzuální odhady zisku na akcii pro Ferrari byly letos výrazně zvýšeny. HSBC přitom pracuje s ještě optimističtějšími čísly – její vlastní projekce na roky 2026 a 2027 jsou o 7–18 % vyšší než tržní průměr. Banka odhaduje, že EPS v roce 2026 dosáhne 10,99 EUR a v roce 2027 vzroste na 13,33 EUR.Chcete využít této příležitosti?Výhled pro akcionáře – stabilní cash flow a vyšší dividendyFerrari by podle aktualizovaných projekcí mělo mezi lety 2026 a 2030 vygenerovat volné cash flow ve výši 9,5 miliardy EUR. To by mohlo výrazně posílit výnosy akcionářů prostřednictvím dividend i zpětného odkupu akcií. HSBC v této souvislosti zdůrazňuje, že Ferrari má prostor pro zvýšení distribuce hodnoty, aniž by ohrozilo dlouhodobý růst. Stabilní poptávka, prémiový produktový mix a rostoucí personalizace podle banky představují faktory, které činí investici do Ferrari atraktivní i ve srovnání s dalšími luxusními značkami.Akcie Ferrari tak těží nejen z krátkodobého optimismu vyvolaného hodnocením HSBC, ale i z dlouhodobého přesvědčení investorů, že společnost si dokáže udržet své unikátní postavení na trhu luxusních automobilů a nadále přinášet vysokou návratnost.
Umělá inteligence se stala jedním z největších motorů růstu polovodičového průmyslu a každá zpráva o dodavatelském řetězci přitahuje pozornost investorů.