Japonská společnost Fast Retailing, vlastník globální značky Uniqlo, oznámila, že v uplynulém roce dosáhla rekordního provozního zisku ve výši 564,3 miliardy jenů (přibližně 3,69 miliardy dolarů), což představuje nárůst o 13% oproti předchozímu roku. Tento výkon překonal nejen vlastní předpovědi společnosti, ale také průměrné odhady analytiků, kteří odhadovali zisk na 546 miliard jenů.
Vzhledem k globalizačním trendům a expanzní strategii se Uniqlo rozrostla z jediné prodejny v Hirošimě před 41 lety na více než 2 500 lokalit po celém světě. Přestože se majoritní trhy, jako například Čína, potýkají s ochlazením ekonomiky, Fast Retailing se více zaměřuje na růst v Severní Americe a Evropě.
Nicméně, tato expanze je ohrožena tarify, které zavedla administrativa bývalého prezidenta USA Donalda Trumpa. V červenci společnost varovala, že tarify budou mít významný dopad na provoz v USA, nutící ji k zvýšení cen. Vzhledem k dohodě mezi Tokiem a Washingtonem, která stanovila 15% clo na většinu japonských dovozů, zůstává nejasné, jak to ovlivní zboží Uniqlo prodávané na americkém trhu.
Dalším faktorem, který ovlivňuje příjmy společnosti, je slabý jen, který pomáhá nejen v domácím, ale i v zahraničním byznysu. Značka se rovněž těší na boom turistického ruchu v Japonsku, posilující prodeje v obchodech s bezcelním zbožím.
Chcete využít této příležitosti?
Zakladatel Tadashi Yanai, nejbohatší člověk v Japonsku, stále usiluje o to, aby jeho společnost byla největším módním maloobchodníkem na světě a čelí silné konkurenci ze strany značek jako Zara a H&M, spolu s rostoucími hrozbami od online prodejců jako Shein a Temu.
Japonská společnost Fast Retailing, vlastník globální značky Uniqlo, oznámila, že v uplynulém roce dosáhla rekordního provozního zisku ve výši 564,3 miliardy jenů , což představuje nárůst o 13% oproti předchozímu roku. Tento výkon překonal nejen vlastní předpovědi společnosti, ale také průměrné odhady analytiků, kteří odhadovali zisk na 546 miliard jenů.
Vzhledem k globalizačním trendům a expanzní strategii se Uniqlo rozrostla z jediné prodejny v Hirošimě před 41 lety na více než 2 500 lokalit po celém světě. Přestože se majoritní trhy, jako například Čína, potýkají s ochlazením ekonomiky, Fast Retailing se více zaměřuje na růst v Severní Americe a Evropě.
Nicméně, tato expanze je ohrožena tarify, které zavedla administrativa bývalého prezidenta USA Donalda Trumpa. V červenci společnost varovala, že tarify budou mít významný dopad na provoz v USA, nutící ji k zvýšení cen. Vzhledem k dohodě mezi Tokiem a Washingtonem, která stanovila 15% clo na většinu japonských dovozů, zůstává nejasné, jak to ovlivní zboží Uniqlo prodávané na americkém trhu.
Dalším faktorem, který ovlivňuje příjmy společnosti, je slabý jen, který pomáhá nejen v domácím, ale i v zahraničním byznysu. Značka se rovněž těší na boom turistického ruchu v Japonsku, posilující prodeje v obchodech s bezcelním zbožím.Chcete využít této příležitosti?
Zakladatel Tadashi Yanai, nejbohatší člověk v Japonsku, stále usiluje o to, aby jeho společnost byla největším módním maloobchodníkem na světě a čelí silné konkurenci ze strany značek jako Zara a H&M, spolu s rostoucími hrozbami od online prodejců jako Shein a Temu.