Americký odvolací soud dočasně zablokoval nařízení vlády, které mělo donutit Delta Air Lines a Aeromexico zrušit jejich téměř devět let trvající společný podnik. Toto nařízení mělo nabýt účinnosti k 1. lednu 2026.
Společnosti Delta a Aeromexico, které spolu koordinují plány, ceny a kapacitu letů mezi USA a Mexikem, podaly žalobu na Ministerstvo dopravy USA, které nařídilo zrušení spolupráce s odůvodněním konkurence.
Ministerstvo dopravy v září vystavilo nařízení s cílem snížit obavy z konkurence, přičemž tvrdilo, že spojení tvoří „zlegalizovanou koluzi“ a kontroluje téměř 60 % operací na jednom z největších mezinárodních uzlů vstupu a výstupu do USA, zejména v souvislosti s lety do Mexico City.
Společnosti uvedly, že by čelily „substantivním nákladům“, které by nezískaly zpět, i kdyby soud později zachoval spolupráci. Američtí právníci vyjádřili názor, že nařízení mělo být zablokováno kvůli dřívějším rozhodnutím soudu týkající se dočasných administrativních opatření.
Chcete využít této příležitosti?
Ministr dopravy Sean Duffy obvinil Mexiko, že bez následků zrušilo a mrazilo lety amerických dopravců po dobu tří let, což kontrastuje s reakcí mexické vlády, která nesouhlasila s rozhodnutím USA o zrušení schválení 13 tras.
Konflikt mezi USA a Mexikem nad leteckou dopravou tak nabývá na intenzitě, což může mít dalekosáhlé důsledky pro trh a cestovní průmysl na obou stranách hranice.
Americký odvolací soud dočasně zablokoval nařízení vlády, které mělo donutit Delta Air Lines a Aeromexico zrušit jejich téměř devět let trvající společný podnik. Toto nařízení mělo nabýt účinnosti k 1. lednu 2026.
Společnosti Delta a Aeromexico, které spolu koordinují plány, ceny a kapacitu letů mezi USA a Mexikem, podaly žalobu na Ministerstvo dopravy USA, které nařídilo zrušení spolupráce s odůvodněním konkurence.
Ministerstvo dopravy v září vystavilo nařízení s cílem snížit obavy z konkurence, přičemž tvrdilo, že spojení tvoří „zlegalizovanou koluzi“ a kontroluje téměř 60 % operací na jednom z největších mezinárodních uzlů vstupu a výstupu do USA, zejména v souvislosti s lety do Mexico City.
Společnosti uvedly, že by čelily „substantivním nákladům“, které by nezískaly zpět, i kdyby soud později zachoval spolupráci. Američtí právníci vyjádřili názor, že nařízení mělo být zablokováno kvůli dřívějším rozhodnutím soudu týkající se dočasných administrativních opatření.Chcete využít této příležitosti?
Ministr dopravy Sean Duffy obvinil Mexiko, že bez následků zrušilo a mrazilo lety amerických dopravců po dobu tří let, což kontrastuje s reakcí mexické vlády, která nesouhlasila s rozhodnutím USA o zrušení schválení 13 tras.
Konflikt mezi USA a Mexikem nad leteckou dopravou tak nabývá na intenzitě, což může mít dalekosáhlé důsledky pro trh a cestovní průmysl na obou stranách hranice.