Federální soudce v Miami odmítl certifikovat celostátní hromadnou žalobu od 19 zákazníků z 13 států USA, kteří žalovali Burger King za klamavé reklamní praktiky týkající se jeho sendvičů Whopper. Žaloba tvrdí, že Burger King nepravdivě předvádí velikosti svých jídel, konkrétně burgerů, které prý vypadají, jako by byly o 35 % větší s více než dvojnásobným množstvím masa.
Soudce Roy Altman ve svém rozhodnutí konstatoval, že právní předpisy jednotlivých států se v tomto případě značně liší, což znemožňuje certifikaci hromadné žaloby. Podle jeho slov byly nároky jednotlivých žalobců příliš rozmanité a každá osoba viděla jiný reklamační materiál a obdržela konkrétní burger.
Altman dodal, že ceny Burger Kingu se od 1. dubna 2018, kdy začíná navrhované období žaloby, vícekrát měnily. Každý žalobce by tedy musel prokázat, kdy a kde burger koupil a za kolik. Soudce už v květnu odmítl Burger Kingovu žádost o zastavení případu, avšak tento nový verdikt výrazně snižuje potenciální výši náhrad.
Společnost Burger King vyjádřila spokojenost s rozhodnutím soudu a opětovně zdůraznila, že masové patty, které používá v reklamách, jsou identické s těmi, které servíruje zákazníkům po celých Spojených státech.
Chcete využít této příležitosti?
Federální soudce v Miami odmítl certifikovat celostátní hromadnou žalobu od 19 zákazníků z 13 států USA, kteří žalovali Burger King za klamavé reklamní praktiky týkající se jeho sendvičů Whopper. Žaloba tvrdí, že Burger King nepravdivě předvádí velikosti svých jídel, konkrétně burgerů, které prý vypadají, jako by byly o 35 % větší s více než dvojnásobným množstvím masa.
Soudce Roy Altman ve svém rozhodnutí konstatoval, že právní předpisy jednotlivých států se v tomto případě značně liší, což znemožňuje certifikaci hromadné žaloby. Podle jeho slov byly nároky jednotlivých žalobců příliš rozmanité a každá osoba viděla jiný reklamační materiál a obdržela konkrétní burger.
Altman dodal, že ceny Burger Kingu se od 1. dubna 2018, kdy začíná navrhované období žaloby, vícekrát měnily. Každý žalobce by tedy musel prokázat, kdy a kde burger koupil a za kolik. Soudce už v květnu odmítl Burger Kingovu žádost o zastavení případu, avšak tento nový verdikt výrazně snižuje potenciální výši náhrad.
Společnost Burger King vyjádřila spokojenost s rozhodnutím soudu a opětovně zdůraznila, že masové patty, které používá v reklamách, jsou identické s těmi, které servíruje zákazníkům po celých Spojených státech.Chcete využít této příležitosti?