Firma Edgewell Personal Care uskutečnila významnou transakci, když se dohodla na prodeji své divize pro hygienické výrobky v Severní Americe švédské společnosti Essity za 340 milionů dolarů. Tato divize zahrnuje značky jako Stayfree a Carefree, které se prodávají v řetězcích jako Walmart a Target.
Podle Edgewell tento krok umožní společnosti zaměřit se na její hlavní kategorie a posílit její finanční pozici. V posledních měsících byly americké firmy osobní péče vystaveny tlaku ze strany měnících se celních politik administrativy Donalda Trumpa, zejména ohledně zboží dováženého z Číny, která je klíčovým dodavatelem chemikálií pro kosmetické produkty.
Essity, která plánuje uzavření obchodu v prvním čtvrtletí roku 2026, vidí tuto akvizici jako příležitost k rozšíření svého podílu na americkém trhu, zatímco Edgewell očekává, že prodej bude mít vliv na upravený zisk ve výši 40 až 50 centů ročně.
„Tato akvizice posílí naše postavení na trhu hygienických výrobků a podpoří naši strategii růstu v Severní Americe,“ uvedla mluvčí Essity. V kontextu oslabení spotřebitelského prostředí plánuje Essity také náročná opatření ke snížení nákladů, což zahrnuje i možné propouštění.
Chcete využít této příležitosti?
Firma Edgewell Personal Care uskutečnila významnou transakci, když se dohodla na prodeji své divize pro hygienické výrobky v Severní Americe švédské společnosti Essity za 340 milionů dolarů. Tato divize zahrnuje značky jako Stayfree a Carefree, které se prodávají v řetězcích jako Walmart a Target.
Podle Edgewell tento krok umožní společnosti zaměřit se na její hlavní kategorie a posílit její finanční pozici. V posledních měsících byly americké firmy osobní péče vystaveny tlaku ze strany měnících se celních politik administrativy Donalda Trumpa, zejména ohledně zboží dováženého z Číny, která je klíčovým dodavatelem chemikálií pro kosmetické produkty.
Essity, která plánuje uzavření obchodu v prvním čtvrtletí roku 2026, vidí tuto akvizici jako příležitost k rozšíření svého podílu na americkém trhu, zatímco Edgewell očekává, že prodej bude mít vliv na upravený zisk ve výši 40 až 50 centů ročně.
„Tato akvizice posílí naše postavení na trhu hygienických výrobků a podpoří naši strategii růstu v Severní Americe,“ uvedla mluvčí Essity. V kontextu oslabení spotřebitelského prostředí plánuje Essity také náročná opatření ke snížení nákladů, což zahrnuje i možné propouštění.Chcete využít této příležitosti?