Investiční banka Goldman Sachs označila evropské prémiové automobilky Mercedes-Benz a BMW za své preferované volby, i přes rostoucí tlak v oboru kvůli tvrdším pravidlům týkajícím se emisí CO₂ a klesajícímu podílu na trhu s elektrickými vozidly v Číně. Obě společnosti těží z lepších bilancí a podpory produktového cyklu, což jim poskytuje větší flexibilitu ve výrobě.
Goldman Sachs současně upozorňuje, že dodržování emisních norem je pro prémiové značky méně náročné než pro automobilky zaměřené na masový trh. BMW by mělo splnit cíle na období 2025-27 díky zvýšenému podílu bateriových elektrických vozidel.
Analytici také poznamenali, že obavy o pokles podílu německých automobilek na čínském trhu přehlížejí skutečnost, že většina ztrát je soustředěna do segmentu bateriových elektrických vozidel, kde domácí výrobci rychleji pokročili.
Plánované novinky na platformách Mercedes a BMW by měly zvýšit jejich konkurenceschopnost. Například architektury MMA a MB.EA od Mercedesu by měly snížit výrobní náklady na baterie o přibližně 30 % na kilowatthodinu, zatímco BMW směřuje k 30% zvýšení dojezdu a 20% snížení výrobních nákladů s novou generací eDrive.
Chcete využít této příležitosti?
Goldman Sachs rovněž poznamenal, že Mercedes, BMW a Renault si udržují silné pozice v hotovosti a kapitálových zdrojích, i když hodnoty automobilového sektoru v posledním desetiletí významně oslabily. Tyto prémiové značky posilují svou pozici oproti jiným evropským producentům automobilů v kontextu klíčových rizik v odvětví.
Investiční banka Goldman Sachs označila evropské prémiové automobilky Mercedes-Benz a BMW za své preferované volby, i přes rostoucí tlak v oboru kvůli tvrdším pravidlům týkajícím se emisí CO₂ a klesajícímu podílu na trhu s elektrickými vozidly v Číně. Obě společnosti těží z lepších bilancí a podpory produktového cyklu, což jim poskytuje větší flexibilitu ve výrobě.
Goldman Sachs současně upozorňuje, že dodržování emisních norem je pro prémiové značky méně náročné než pro automobilky zaměřené na masový trh. BMW by mělo splnit cíle na období 2025-27 díky zvýšenému podílu bateriových elektrických vozidel.
Analytici také poznamenali, že obavy o pokles podílu německých automobilek na čínském trhu přehlížejí skutečnost, že většina ztrát je soustředěna do segmentu bateriových elektrických vozidel, kde domácí výrobci rychleji pokročili.
Plánované novinky na platformách Mercedes a BMW by měly zvýšit jejich konkurenceschopnost. Například architektury MMA a MB.EA od Mercedesu by měly snížit výrobní náklady na baterie o přibližně 30 % na kilowatthodinu, zatímco BMW směřuje k 30% zvýšení dojezdu a 20% snížení výrobních nákladů s novou generací eDrive.
Chcete využít této příležitosti?
Goldman Sachs rovněž poznamenal, že Mercedes, BMW a Renault si udržují silné pozice v hotovosti a kapitálových zdrojích, i když hodnoty automobilového sektoru v posledním desetiletí významně oslabily. Tyto prémiové značky posilují svou pozici oproti jiným evropským producentům automobilů v kontextu klíčových rizik v odvětví.