Investiční banka Morgan Stanley snížila hodnocení akcií DHL Group na „equal-weight“ z předchozího „overweight“ a vyjádřila obavy, že úspěch německého logistického giganta v oblasti snižování nákladů zakrývá trvalou slabost příjmů, která omezuje další potenciál růstu akcií.
Target cena byla zvýšena z 45 € na 47 €, což představuje pouze 4 % potenciální růst od aktuální ceny akcie, která činí 45,18 €.
I přes nárůst akcií DHL o 17 % od začátku roku a úspěšné čtvrtletní výsledky analytici varují, že další pozitivní revize tržeb budou nezbytné pro další posílení, což je však podle nich nepravděpodobné.
Divize Express, která přispívá přibližně polovinou EBIT skupiny, čelí strukturním překážkám, neboť objemy TDI (Time-Definite International) klesly již čtyři po sobě jdoucí roky. Morgan Stanley uvádí, že tento pokles je způsoben nedostatkem B2B objemů, které mají tendenci být těžší a maržově výhodnější, a slabou poptávkou v oblasti e-commerce.
Chcete využít této příležitosti?
Morgan Stanley dále uvedla, že očekává 5 % růst EBIT v roce 2026, ale také předpovídá, že konsensuální odhady EBIT pro FY25 a FY26 zůstanou pod úrovněmi předchozího roku. To je důsledkem konzistentního zklamání tržeb, které je stále patrné.
Exkurze do budoucnosti ukazují, že prognózy EBIT pro FY26 a FY27 jsou o 8 % a 2 % pod komunikovaným cílem DHL ve výši 7 miliard eur, přičemž dosažení tohoto cíle je pravděpodobné až v nejlepším případě v roce 2028.
Defenzivní segmenty jako Supply Chain a Post & Parcel pomáhají udržovat zisky skupiny, i když Freight Forwarding a Express čelí tlaku na objemy. V současné době dividenda ve výši 4,6 % slouží jako hlavní ochrana před poklesem.
Investiční banka Morgan Stanley snížila hodnocení akcií DHL Group na „equal-weight“ z předchozího „overweight“ a vyjádřila obavy, že úspěch německého logistického giganta v oblasti snižování nákladů zakrývá trvalou slabost příjmů, která omezuje další potenciál růstu akcií.
Target cena byla zvýšena z 45 € na 47 €, což představuje pouze 4 % potenciální růst od aktuální ceny akcie, která činí 45,18 €.
I přes nárůst akcií DHL o 17 % od začátku roku a úspěšné čtvrtletní výsledky analytici varují, že další pozitivní revize tržeb budou nezbytné pro další posílení, což je však podle nich nepravděpodobné.
Divize Express, která přispívá přibližně polovinou EBIT skupiny, čelí strukturním překážkám, neboť objemy TDI klesly již čtyři po sobě jdoucí roky. Morgan Stanley uvádí, že tento pokles je způsoben nedostatkem B2B objemů, které mají tendenci být těžší a maržově výhodnější, a slabou poptávkou v oblasti e-commerce.Chcete využít této příležitosti?
Morgan Stanley dále uvedla, že očekává 5 % růst EBIT v roce 2026, ale také předpovídá, že konsensuální odhady EBIT pro FY25 a FY26 zůstanou pod úrovněmi předchozího roku. To je důsledkem konzistentního zklamání tržeb, které je stále patrné.
Exkurze do budoucnosti ukazují, že prognózy EBIT pro FY26 a FY27 jsou o 8 % a 2 % pod komunikovaným cílem DHL ve výši 7 miliard eur, přičemž dosažení tohoto cíle je pravděpodobné až v nejlepším případě v roce 2028.
Defenzivní segmenty jako Supply Chain a Post & Parcel pomáhají udržovat zisky skupiny, i když Freight Forwarding a Express čelí tlaku na objemy. V současné době dividenda ve výši 4,6 % slouží jako hlavní ochrana před poklesem.