Brazílie oznámila zásadní změny v oblasti tržních pravidel, které by měly přinést roční úsporu až 8 miliard reais (přibližně 1,48 miliardy dolarů) díky snížení nákladů na zprostředkování v oblasti stravovacích kuponů. Podle Ministerstva financí jsou tyto opatření navržena tak, aby usnadnila restauracím a supermarketům nabízet nižší ceny, aniž by se ohrozily jejich ziskové marže.
Mezi hlavní novinky patří stanovení stropu pro poplatky, které mohou společnosti zprostředkovávající kupony účtovat obchodníkům, a to ve výši 3,6 %, a zkrácení doby vyrovnání na maximálně 15 dní z předchozích 30 dní.
Další důležitou změnou je povinnost otevřít trhy platebním sítím s více než 500 000 pracovníky pro další konkurenci. I když budou platební značky nadále určovat pravidla pro své sítě, kartová vydání a akreditace obchodníků musí být dostupná pro každou instituci, která splňuje obecné požadavky.
Expert na ekonomiku, který si přál zůstat v anonymitě, poznamenal, že ačkoliv se očekává snížení nákladů na zprostředkování, nepovede to nutně k okamžitému snížení ceny služeb pro uživatele, protože je to na rozhodnutí restaurací a supermarketů, zda tyto úspory převedou na spotřebitele. Podle tohoto zdroje by změny měly firmám umožnit větší flexibilitu absorbovat růst cen potravin bez okamžitého přenášení těchto nákladů na koncové uživatele.
Chcete využít této příležitosti?
Brazílie oznámila zásadní změny v oblasti tržních pravidel, které by měly přinést roční úsporu až 8 miliard reais díky snížení nákladů na zprostředkování v oblasti stravovacích kuponů. Podle Ministerstva financí jsou tyto opatření navržena tak, aby usnadnila restauracím a supermarketům nabízet nižší ceny, aniž by se ohrozily jejich ziskové marže.
Mezi hlavní novinky patří stanovení stropu pro poplatky, které mohou společnosti zprostředkovávající kupony účtovat obchodníkům, a to ve výši 3,6 %, a zkrácení doby vyrovnání na maximálně 15 dní z předchozích 30 dní.
Další důležitou změnou je povinnost otevřít trhy platebním sítím s více než 500 000 pracovníky pro další konkurenci. I když budou platební značky nadále určovat pravidla pro své sítě, kartová vydání a akreditace obchodníků musí být dostupná pro každou instituci, která splňuje obecné požadavky.
Expert na ekonomiku, který si přál zůstat v anonymitě, poznamenal, že ačkoliv se očekává snížení nákladů na zprostředkování, nepovede to nutně k okamžitému snížení ceny služeb pro uživatele, protože je to na rozhodnutí restaurací a supermarketů, zda tyto úspory převedou na spotřebitele. Podle tohoto zdroje by změny měly firmám umožnit větší flexibilitu absorbovat růst cen potravin bez okamžitého přenášení těchto nákladů na koncové uživatele.Chcete využít této příležitosti?