Podle 2025 Internet Proprietary Holiday Survey společnosti BMO Capital očekávají američtí spotřebitelé mírný růst vánočních výdajů v letošním roce, avšak tempa růstu jsou nižší než v předchozích letech. Pouze 50 % dotázaných oznámilo, že plánuje zvýšit své výdaje, což znamená pokles z 62 % v loňském roce.
S dalším 24 % dotázaných, kteří plánují snížit své výdaje, je situace ovlivněna nejnižší spotřebitelskou důvěrou za poslední 3,5 roku a hrozbou ekonomických bojkotů. Jak uvádí analytik BMO Brian Pitz, „spotřebitelé sice zůstávají odolní, avšak více opatrní.“
Odhady ukazují, že prodeje v maloobchodě během Vánoc vzrostou pouze o 3,6 % oproti 4,3 % v roce 2024, přičemž e-commerce očekává růst o 6,9 %, což je pokles z 8,3 %.
Další zajímavostí je, že pouze 44 % spotřebitelů plánuje zvýšit výdaje v kamenných obchodech, zatímco 52 % preferuje online nákupy. BMO dále hlásí, že 94 % spotřebitelů plánuje vánoční nákupy na Amazon .com, což potvrzuje, že Amazon dominuje online trhu.
Chcete využít této příležitosti?
Vzhledem k tomu, že doba pro prodejní sezónu zůstává kratší, 71 % spotřebitelů začalo s nákupy dříve než na Černý pátek.
Podle 2025 Internet Proprietary Holiday Survey společnosti BMO Capital očekávají američtí spotřebitelé mírný růst vánočních výdajů v letošním roce, avšak tempa růstu jsou nižší než v předchozích letech. Pouze 50 % dotázaných oznámilo, že plánuje zvýšit své výdaje, což znamená pokles z 62 % v loňském roce.
S dalším 24 % dotázaných, kteří plánují snížit své výdaje, je situace ovlivněna nejnižší spotřebitelskou důvěrou za poslední 3,5 roku a hrozbou ekonomických bojkotů. Jak uvádí analytik BMO Brian Pitz, „spotřebitelé sice zůstávají odolní, avšak více opatrní.“
Odhady ukazují, že prodeje v maloobchodě během Vánoc vzrostou pouze o 3,6 % oproti 4,3 % v roce 2024, přičemž e-commerce očekává růst o 6,9 %, což je pokles z 8,3 %.
Další zajímavostí je, že pouze 44 % spotřebitelů plánuje zvýšit výdaje v kamenných obchodech, zatímco 52 % preferuje online nákupy. BMO dále hlásí, že 94 % spotřebitelů plánuje vánoční nákupy na Amazon .com, což potvrzuje, že Amazon dominuje online trhu.Chcete využít této příležitosti?
Vzhledem k tomu, že doba pro prodejní sezónu zůstává kratší, 71 % spotřebitelů začalo s nákupy dříve než na Černý pátek.