V říjnu 2025 došlo v Číně k výraznému poklesu prodeje automobilů, který dosáhl úrovně 2,13 milionu jednotek, což představuje pokles o 9,2 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Tento propad byl přičítán zejména ubývajícím vládním dotacím na výměnu starých automobilů.
Roční sazba prodeje automobilů se snížila na 24,9 milionu jednotek z 25,8 milionu v září, přičemž zůstala nad odhadem společnosti Bernstein, která očekávala 24,5 milionu jednotek na celý rok. Slabý výkon byl částečně způsoben vysokými základnami z minulého roku a nedostatkem dotací v některých provinciích.
Navzdory celkovému poklesu, domácí čínské značky jako Geely, Xiaomi, SAIC a Leapmotor vykázaly vzestup a podílily se na meziročním nárůstu objemu prodeje. Mezi favority patřily modely jako Xiaomi YU7, Geely Xingyuan a Wuling Hongguang Mini.
Na druhé straně, prodeje prémiových značek klesly o 5,2 % a prodej dovážených prémiových automobilů poklesl až o 21,7 %. Dle analytiků z Bernstein není poslední oživení v prémiovém segmentu udržitelné, vzhledem k relativně nekompatibilním nabídkám.
Chcete využít této příležitosti?
Mezi luxusními výrobci došlo k výraznému poklesu registrací: Mercedes zaznamenal pokles o 23 %, BMW o 17 %, zatímco Audi si udrželo mírný nárůst o 0,2 %. Porsche pokračovalo ve klesání s poklesem o 20 %.
V říjnu 2025 došlo v Číně k výraznému poklesu prodeje automobilů, který dosáhl úrovně 2,13 milionu jednotek, což představuje pokles o 9,2 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Tento propad byl přičítán zejména ubývajícím vládním dotacím na výměnu starých automobilů.
Roční sazba prodeje automobilů se snížila na 24,9 milionu jednotek z 25,8 milionu v září, přičemž zůstala nad odhadem společnosti Bernstein, která očekávala 24,5 milionu jednotek na celý rok. Slabý výkon byl částečně způsoben vysokými základnami z minulého roku a nedostatkem dotací v některých provinciích.
Navzdory celkovému poklesu, domácí čínské značky jako Geely, Xiaomi, SAIC a Leapmotor vykázaly vzestup a podílily se na meziročním nárůstu objemu prodeje. Mezi favority patřily modely jako Xiaomi YU7, Geely Xingyuan a Wuling Hongguang Mini.
Na druhé straně, prodeje prémiových značek klesly o 5,2 % a prodej dovážených prémiových automobilů poklesl až o 21,7 %. Dle analytiků z Bernstein není poslední oživení v prémiovém segmentu udržitelné, vzhledem k relativně nekompatibilním nabídkám.Chcete využít této příležitosti?
Mezi luxusními výrobci došlo k výraznému poklesu registrací: Mercedes zaznamenal pokles o 23 %, BMW o 17 %, zatímco Audi si udrželo mírný nárůst o 0,2 %. Porsche pokračovalo ve klesání s poklesem o 20 %.