Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Umělá inteligence míří změnit svět her od vývoje až po hraní

Umělá inteligence se podle Min-Lianga Tana, miliardáře a generálního ředitele společnosti Razer, stane v následujících letech klíčovou silou, která zásadně promění celé herní odvětví.

Jan Golda Autor: Jan Golda
2 listopadu, 2025
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Umělá inteligence bude mít zásadní dopad na vývoj, hraní i distribuci her
  • Nástroje AI mohou pomoci hráčům, vývojářům a také urychlit testování her
  • V esportech může AI sloužit jako tréninkový nástroj pro budoucí profesionály
  • Tan věří, že díky AI mohou vzniknout úspěšné hry od menších týmů a nové kreativní příležitosti

 

Nejde jen o pouhý nástroj, který usnadní práci vývojářům. Tan je přesvědčen, že AI ovlivní každou část herního ekosystému – od tvorby obsahu a testování až po samotné hráče a způsob, jakým přistupují k hraní. Ve svém vystoupení v podcastu „Beyond the Valley“ stanice CNBC uvedl, že dopady jsou tak rozsáhlé, že je nelze plně vyjádřit ani odhadnout.

Herní průmysl má dnes přibližně 3,6 miliardy hráčů po celém světě a generuje ročně tržby téměř 189 miliard dolarů. To činí hry jedním z největších odvětví zábavy vůbec, a jejich význam neustále roste. Tan tvrdí, že právě díky umělé inteligenci se toto odvětví dostává na práh nové éry. „Věříme, že AI zcela změní to, jak se hry vytvářejí, distribuují i hrají,“ řekl. A to nejen pro velké studia, ale i pro menší tvůrce s omezeným rozpočtem.

Společnost Razer, která si vybudovala reputaci díky hernímu příslušenství jako myši, klávesnice nebo sluchátka, nyní výrazně investuje do vývoje nástrojů založených na umělé inteligenci. Jedním z nich je Game Co-AI, systém, který sleduje chování hráče přímo při hraní a nabízí mu návrhy, jak překonat překážky, optimalizovat postup nebo porazit náročné protivníky. Jde o nástroj srovnatelný s osobním trenérem, který se učí společně s hráčem a přizpůsobuje se jeho stylu. Beta verze by měla být dostupná v roce 2025.

Zdroj: Getty Images

Velký potenciál umělé inteligence se otevírá i v oblasti esportů. Zde se objevují otázky: má AI zasahovat přímo do zápasů? Pravděpodobně nikoliv. Tan souhlasí, že během ostré soutěže by podobné nástroje nebyly férové. Nicméně během tréninku může AI sloužit jako vysoce efektivní analytický partner. Mladí hráči tak mohou díky AI zrychlit svůj růst, analyzovat chyby a získat zkušenosti, které by jinak trvaly měsíce.

Další oblastí, kde AI výrazně pomůže, je testování her. Tradiční proces zajištění kvality (QA) spočívá v tom, že týmy testerů dlouhé hodiny hrají a hledají chyby. Tento proces bývá finančně náročný a může tvořit až třetinu celkových nákladů na vývoj. Razer proto vyvíjí AI QA Companion, který umí automaticky identifikovat chyby, zaznamenat je a v budoucnu by mohl navrhovat i způsoby jejich opravy. Tan zdůrazňuje, že cílem není nahradit lidi, ale zbavit vývojáře únavných úkolů, aby se mohli soustředit na kreativní práci.

Diskuse se vede také o tom, zda AI dokáže zcela vytvořit videohru sama. Strauss Zelnick, generální ředitel společnosti Take-Two Interactive, která stojí například za sérií Grand Theft Auto, se domnívá, že umělá inteligence nedokáže konkurovat lidské kreativitě. Tan však předpokládá, že v příštím roce se již objeví alespoň jedna až dvě úspěšné hry, které vzniknou s výrazným využitím AI. Neznamená to nahrazení lidí, ale rozšíření možností menších tvůrčích týmů.

Advertisement

Podle Tana neohrozí AI pracovní místa, protože tvůrčí rozhodování stále zůstává doménou lidí. Umělá inteligence může urychlit procesy, odbourat monotónní práci a umožnit malým týmům konkurovat velkým studiím. Zároveň může přispět ke vzniku nových tvůrčích profesí a odvětví, která si dnes nedovedeme plně představit.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Getty Images

Herní průmysl byl často hybatelem technologických změn – například fyzika v reálném čase, 3D grafika nebo online infrastruktura vznikaly a zdokonalovaly se právě kvůli hrám. Tan věří, že podobně tomu bude nyní v případě umělé inteligence. To, co se vyvine ve světě her, může později ovlivnit další oblasti, jako je animace, filmový průmysl nebo vzdělávací aplikace.

Historie samotného Razeru tuto inovativní pověst jen podporuje. Společnost vznikla v roce 2005 a rychle se stala ikonou mezi hráči po celém světě. Společnost Razer vstoupila na burzu v roce 2017 a byla kótován na hongkongské burze, než se v roce 2022 opět stala soukromou společností. Její první slavný produkt, herní myš Boomslang, byl navržen tak, aby se stal prodloužením ruky hráče – co nejpřesnější a co nejrychlejší. Tato filozofie se podle Tana nyní přesouvá do oblasti softwaru a AI.

Nejde jen o pouhý nástroj, který usnadní práci vývojářům. Tan je přesvědčen, že AI ovlivní každou část herního ekosystému – od tvorby obsahu a testování až po samotné hráče a způsob, jakým přistupují k hraní. Ve svém vystoupení v podcastu „Beyond the Valley“ stanice CNBC uvedl, že dopady jsou tak rozsáhlé, že je nelze plně vyjádřit ani odhadnout.Herní průmysl má dnes přibližně 3,6 miliardy hráčů po celém světě a generuje ročně tržby téměř 189 miliard dolarů. To činí hry jedním z největších odvětví zábavy vůbec, a jejich význam neustále roste. Tan tvrdí, že právě díky umělé inteligenci se toto odvětví dostává na práh nové éry. „Věříme, že AI zcela změní to, jak se hry vytvářejí, distribuují i hrají,“ řekl. A to nejen pro velké studia, ale i pro menší tvůrce s omezeným rozpočtem.Společnost Razer, která si vybudovala reputaci díky hernímu příslušenství jako myši, klávesnice nebo sluchátka, nyní výrazně investuje do vývoje nástrojů založených na umělé inteligenci. Jedním z nich je Game Co-AI, systém, který sleduje chování hráče přímo při hraní a nabízí mu návrhy, jak překonat překážky, optimalizovat postup nebo porazit náročné protivníky. Jde o nástroj srovnatelný s osobním trenérem, který se učí společně s hráčem a přizpůsobuje se jeho stylu. Beta verze by měla být dostupná v roce 2025.Velký potenciál umělé inteligence se otevírá i v oblasti esportů. Zde se objevují otázky: má AI zasahovat přímo do zápasů? Pravděpodobně nikoliv. Tan souhlasí, že během ostré soutěže by podobné nástroje nebyly férové. Nicméně během tréninku může AI sloužit jako vysoce efektivní analytický partner. Mladí hráči tak mohou díky AI zrychlit svůj růst, analyzovat chyby a získat zkušenosti, které by jinak trvaly měsíce.Další oblastí, kde AI výrazně pomůže, je testování her. Tradiční proces zajištění kvality spočívá v tom, že týmy testerů dlouhé hodiny hrají a hledají chyby. Tento proces bývá finančně náročný a může tvořit až třetinu celkových nákladů na vývoj. Razer proto vyvíjí AI QA Companion, který umí automaticky identifikovat chyby, zaznamenat je a v budoucnu by mohl navrhovat i způsoby jejich opravy. Tan zdůrazňuje, že cílem není nahradit lidi, ale zbavit vývojáře únavných úkolů, aby se mohli soustředit na kreativní práci.Diskuse se vede také o tom, zda AI dokáže zcela vytvořit videohru sama. Strauss Zelnick, generální ředitel společnosti Take-Two Interactive, která stojí například za sérií Grand Theft Auto, se domnívá, že umělá inteligence nedokáže konkurovat lidské kreativitě. Tan však předpokládá, že v příštím roce se již objeví alespoň jedna až dvě úspěšné hry, které vzniknou s výrazným využitím AI. Neznamená to nahrazení lidí, ale rozšíření možností menších tvůrčích týmů.Podle Tana neohrozí AI pracovní místa, protože tvůrčí rozhodování stále zůstává doménou lidí. Umělá inteligence může urychlit procesy, odbourat monotónní práci a umožnit malým týmům konkurovat velkým studiím. Zároveň může přispět ke vzniku nových tvůrčích profesí a odvětví, která si dnes nedovedeme plně představit.Chcete využít této příležitosti?Herní průmysl byl často hybatelem technologických změn – například fyzika v reálném čase, 3D grafika nebo online infrastruktura vznikaly a zdokonalovaly se právě kvůli hrám. Tan věří, že podobně tomu bude nyní v případě umělé inteligence. To, co se vyvine ve světě her, může později ovlivnit další oblasti, jako je animace, filmový průmysl nebo vzdělávací aplikace.Historie samotného Razeru tuto inovativní pověst jen podporuje. Společnost vznikla v roce 2005 a rychle se stala ikonou mezi hráči po celém světě. Společnost Razer vstoupila na burzu v roce 2017 a byla kótován na hongkongské burze, než se v roce 2022 opět stala soukromou společností. Její první slavný produkt, herní myš Boomslang, byl navržen tak, aby se stal prodloužením ruky hráče – co nejpřesnější a co nejrychlejší. Tato filozofie se podle Tana nyní přesouvá do oblasti softwaru a AI.
Tagy: Min-Liang TanRazersvětumělá inteligence (AI)videoherní průmysl


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Související:

    1. Miliardářka Lucy Guo poprvé vydělala peníze jako dítě na hřišti
    2. Akcie v oblasti umělé inteligence, které stojí za pozornost v září
    3. McDonald’s sází na nostalgii: návrat hry Monopoly má oživit tržby
    4. Broadcom překvapil Wall Street rekordními výsledky, akcie rostou
    5. Broadcom táhne růst čipových akcií. AI otevírá miliardové příležitosti
    6. Šéf Intelu po setkání s Trumpem jedná o podpoře výroby čipů, akcie posílily
    Advertisement

    Breaking.

    00:55

    Akcie Lee Enterprises prudce vzrostly po oznámení nabídky práv na akcie.

    00:51

    Parsons získává roli v námořní stavební zakázce za 15 miliard dolarů

    00:45

    Investoři Sinovac vyzývají k vyplacení oznámené dividendy ve výši 19 USD.

    00:41

    MinRes v Austrálii prodá 30% podíl ve společném podniku na lithium společnosti POSCO za 765 milionů dolarů.

    00:37

    Bloomberg News uvádí, že američtí bankovní regulátoři mají dokončit kapitálový plán spojený s pokladničními poukázkami.

    00:33

    Akcie společnosti Bill prudce vzrostly po zprávách o možném prodeji a vyšetřování.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Investice

    CNGR vstupuje na burzu – lídr, který může změnit trh s bateriemi

    11 listopadu, 2025

    Na burze v Hongkongu se chystá debut, který přitahuje pozornost investorů po celém světě. Společnost CNGR Advanced Material Co., Ltd.,...

    Zdroj: Getty Images

    MP Materials získává zvýšený rating a přitahuje pozornost investorů

    11 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Nvidia oslabily kvůli obavám z bubliny AI, ale optimismus zůstává

    10 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Leerink zvyšuje hodnocení Eli Lilly díky posílení trhu s léčbou obezity

    10 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Bank of America vidí po výsledcích vyšší růstový potenciál u vybraných akcií

    10 listopadu, 2025

    IPO Radar.

    CNGR Advanced Material Co., Ltd.

    Datum IPO: 17 listopadu, 2025
    Potenciální ocenění: 4,81 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Akcie Nvidia oslabily kvůli obavám z bubliny AI, ale optimismus zůstává

    10 listopadu, 2025

    Spotřebitelská důvěra v USA klesla na nejnižší úroveň za více než tři roky

    9 listopadu, 2025

    S&P 500 mírně posiluje díky naději na ukončení vládní krize

    7 listopadu, 2025

    Zlatá horečka skončila: říjnový propad přinesl investorům novou příležitost

    9 listopadu, 2025

    Akcie DraftKings klesají po slabších výsledcích a nejistém výhledu

    7 listopadu, 2025

    S&P 500 posiluje díky růstu technologických akcií a naději na konec shutdownu

    10 listopadu, 2025

    S&P 500 uzavřel o poznání výše, pokles Nvidie vyvolává obavy

    11 listopadu, 2025

    Technologické akcie zažívají nejhorší týden od dubna po výprodeji Nasdaqu

    8 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    Bullionář Recap

    Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

    3 listopadu, 2025

    Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.