Netflix plánuje nahradit fúzi se společností Warner Bros Discovery v hodnotě 72 miliard dolarů, aby se lépe vyrovnal konkurenci YouTube . Tento krok vyžaduje schválení regulátorů v USA i globálně, protože spojené subjekty by měly až 428 milionů předplatitelů.
Antimonopolní experti však vyjadřují skepticismus ohledně argumentu Netflixu, že fúze je nezbytná pro konkurenci s YouTube. Abiel Garcia, partner v antimonopolním právu, uvedl: „Netflix se snaží říct, že soutěží s YouTube, protože lidé sledují jen omezené množství obsahu za den. Ten argument nakonec neobstojí.“
Přestože Netflix investuje miliardy do původní produkce jako „Stranger Things“, vydává se na riskantní cestu spojující se s firmou, která převážně produkuje uživatelsky generovaný obsah, což je v ostrém kontrastu s Netflixovým modelem.
V říjnu 2025 měl YouTube podíl 12,9 % na sledování streamovaného obsahu, zatímco Netflix, po spojení s HBO Max , má projekci 9 %. Tato čísla ukazují na rozdílné obchodní modely obou platforem, kde YouTube dominuje díky influencerům a široké škále videí.
Chcete využít této příležitosti?
Experti tvrdí, že Ministerstvo spravedlnosti pravděpodobně nebude považovat videa na YouTube za substituty pro obsah na HBO Max a Netflix. Robin Crauthers, bývalý úředník DOJ, zdůraznil, že „Netflix bude mít těžké argumentovat, že YouTube je zaměnitelný s obsahem na HBO Max a Netflix.“
Pokud však Netflix nedoloží ve svých interních analýzách, že YouTube představuje významného konkurenta, jeho argumenty budou značně oslabené. Je také pravděpodobné, že DOJ zpochybní tvrzení, že fúze sníží ceny pro koncového uživatele, což může zkomplikovat Netflixovu situaci.
Netflix plánuje nahradit fúzi se společností Warner Bros Discovery v hodnotě 72 miliard dolarů, aby se lépe vyrovnal konkurenci YouTube . Tento krok vyžaduje schválení regulátorů v USA i globálně, protože spojené subjekty by měly až 428 milionů předplatitelů.
Antimonopolní experti však vyjadřují skepticismus ohledně argumentu Netflixu, že fúze je nezbytná pro konkurenci s YouTube. Abiel Garcia, partner v antimonopolním právu, uvedl: „Netflix se snaží říct, že soutěží s YouTube, protože lidé sledují jen omezené množství obsahu za den. Ten argument nakonec neobstojí.“
Přestože Netflix investuje miliardy do původní produkce jako „Stranger Things“, vydává se na riskantní cestu spojující se s firmou, která převážně produkuje uživatelsky generovaný obsah, což je v ostrém kontrastu s Netflixovým modelem.
V říjnu 2025 měl YouTube podíl 12,9 % na sledování streamovaného obsahu, zatímco Netflix, po spojení s HBO Max , má projekci 9 %. Tato čísla ukazují na rozdílné obchodní modely obou platforem, kde YouTube dominuje díky influencerům a široké škále videí.Chcete využít této příležitosti?
Experti tvrdí, že Ministerstvo spravedlnosti pravděpodobně nebude považovat videa na YouTube za substituty pro obsah na HBO Max a Netflix. Robin Crauthers, bývalý úředník DOJ, zdůraznil, že „Netflix bude mít těžké argumentovat, že YouTube je zaměnitelný s obsahem na HBO Max a Netflix.“
Pokud však Netflix nedoloží ve svých interních analýzách, že YouTube představuje významného konkurenta, jeho argumenty budou značně oslabené. Je také pravděpodobné, že DOJ zpochybní tvrzení, že fúze sníží ceny pro koncového uživatele, což může zkomplikovat Netflixovu situaci.