Ratingová agentura S&P Global oznámila, že revidovala výhled pro Canadian Pacific Kansas City Ltd. na pozitivní z stabilního, přičemž potvrdila rating na úrovni ’BBB+’. Tato změna je výsledkem posíleného kreditního profilu společnosti po akvizici Kansas City Southern (KCS) v roce 2023.
CPKC nyní provozuje jedinou jedno-trakční železniční síť, která spojuje Kanadu, USA a Mexiko, což umožňuje lepší služby na klíčových obchodních koridorech a snižuje složitost výměny nákladů mezi jinými dopravci. Společnost od května 2023 nabízí službu Mexico Midwest Express, která zabezpečuje konkurenceschopnou železniční dopravu mezi USA a Mexikem.
S&P očekává, že se větší síť CPKC podílí na dalším růstu příjmů, a to zejména v intermodálních a automobilových segmentech. K 6. prosinci 2025 vzrostly příjmy CPKC o přibližně 5 % díky silnému růstu v oblastech jako jsou obilí, potaš, automobily a intermodální služby.
Dále S&P odhaduje, že CPKC vykáže roční volné provozní peněžní toky ve výši C$3,0 až C$3,5 miliardy v nadcházejících letech, což poskytne finanční flexibilitu v případě slabších výsledků. Očekává se, že společnost také vynaloží alespoň C$2,5 miliardy ročně na zpětné odkupy akcií a zvýší dividendy o přibližně 10 %.
Chcete využít této příležitosti?
Pro navýšení konkurenceschopnosti byla oznámena plánovaná akvizice Norfolk Southern Corp. společností Union Pacific Corp. v červenci 2025. S&P se domnívá, že CPKC je ve výhodnější pozici než většina ostatních železničních operátorů v Severní Americe díky své orientaci na sever-jih a jedinečné tri-národní síti.
Ratingová agentura S&P Global oznámila, že revidovala výhled pro Canadian Pacific Kansas City Ltd. na pozitivní z stabilního, přičemž potvrdila rating na úrovni ’BBB+’. Tato změna je výsledkem posíleného kreditního profilu společnosti po akvizici Kansas City Southern v roce 2023.
CPKC nyní provozuje jedinou jedno-trakční železniční síť, která spojuje Kanadu, USA a Mexiko, což umožňuje lepší služby na klíčových obchodních koridorech a snižuje složitost výměny nákladů mezi jinými dopravci. Společnost od května 2023 nabízí službu Mexico Midwest Express, která zabezpečuje konkurenceschopnou železniční dopravu mezi USA a Mexikem.
S&P očekává, že se větší síť CPKC podílí na dalším růstu příjmů, a to zejména v intermodálních a automobilových segmentech. K 6. prosinci 2025 vzrostly příjmy CPKC o přibližně 5 % díky silnému růstu v oblastech jako jsou obilí, potaš, automobily a intermodální služby.
Dále S&P odhaduje, že CPKC vykáže roční volné provozní peněžní toky ve výši C$3,0 až C$3,5 miliardy v nadcházejících letech, což poskytne finanční flexibilitu v případě slabších výsledků. Očekává se, že společnost také vynaloží alespoň C$2,5 miliardy ročně na zpětné odkupy akcií a zvýší dividendy o přibližně 10 %.Chcete využít této příležitosti?
Pro navýšení konkurenceschopnosti byla oznámena plánovaná akvizice Norfolk Southern Corp. společností Union Pacific Corp. v červenci 2025. S&P se domnívá, že CPKC je ve výhodnější pozici než většina ostatních železničních operátorů v Severní Americe díky své orientaci na sever-jih a jedinečné tri-národní síti.