Minulý rok byl pro Amazon (AMZN) nepochybně velmi náročný. Tváří v tvář makroekonomickým tlakům a některým oborovým překážkám ztratily akcie společnosti za poslední rok zhruba 42 % své hodnoty a od svého maxima se obchodují o 49 % níže.
Přestože však krátkodobé obchodní vyhlídky společnosti formují některé velmi reálné problémy, bylo by chybou si myslet, že nejlepší časy tohoto giganta v oblasti elektronického obchodování a cloudových služeb jsou již pouhou minulostí. Přečtěte si, proč si myslíme, že Amazon vyniká jako jedna z nejlepších akcií k nákupu v roce 2023.
Proč je Amazon vlastně pod tlakem?
Než se dostaneme k tomu, proč je Amazon při dnešních cenách fantastickou dlouhodobou investicí, stojí za to analyzovat, proč se společnost a její akcie v poslední době potýkají s problémy.
Zdroj: Unsplash
Kromě rostoucích úrokových sazeb, které obecně zvyšují averzi trhu vůči růstovým akciím, vedou vysoké náklady na pohonné hmoty a další inflační tlaky ke zvýšeným provozním nákladům internetového maloobchodu společnosti Amazon. Tyto tlaky přicházejí v obzvláště nevhodnou dobu.
Tváří v tvář prudce rostoucí poptávce způsobené pandemickými podmínkami provedl Amazon několik velkých investic do dalšího budování svého skladového a distribučního ekosystému. Načasování těchto velkých investic se ukázalo jako ne zcela ideální.
Když poptávka vyvolaná pandemií polevila a lidé se vrátili k nakupování v kamenných obchodech, Amazon zaznamenal pokles zájmu o svou platformu elektronického obchodu. Kromě toho, že se Amazon potýkal s těžkými srovnávacími základnami s obdobími, kdy pandemie tlačila nákupy do online kanálů, se potýkal s dodatečnými náklady souvisejícími s velkými investicemi do infrastruktury a s další výzvou inflačních tlaků, které zvyšovaly výdaje.
Situaci ještě zhoršuje kombinace ekonomického zpomalení a rostoucích nákladů na pohonné hmoty, která vedla ke zpomalení růstu tržeb a poklesu marží ve velmi důležitém segmentu společnosti Amazon Web Services (AWS).
Shrneme-li to, společnost se nyní potýká s řadou nepříznivých faktorů. Není však důvod si myslet, že její dlouhodobý růstový příběh je narušen.
Amazon je postaven tak, aby vydržel, i když jsou těžké časy
Krátkodobý výhled růstu společnosti Amazon je sice méně působivý, protože vedení společnosti ve svém středním výhledu počítá s tržbami ve výši 144 miliard USD a růstem o pouhých 4,8 % ve čtvrtém čtvrtletí. Zde si však myslíme, že je důležité, aby investoři měli na paměti zálibu společnosti Amazon v inovacích a provozní dokonalosti.
Přestože marže provozního zisku AWS ve třetím čtvrtletí klesla na 26,3 %, což je méně než 30,3 % v předchozím roce a 29 % ve 2. čtvrtletí 2021, segment stále vykazuje vysoké marže a zůstává připraven na dlouhodobý růst. AWS poskytuje páteř pro velkou část moderního internetu a segment by měl i nadále vykazovat silný růst tržeb v příštím desetiletí i v dalších letech, přestože nepochybně přijdou období ekonomického poklesu v celém odvětví.
Zdroj: Getty Images
Solidní výkonnost AWS pomůže společnosti Amazon přečkat těžké časy a nakonec se vrátit k prosperitě v příznivějším provozním prostředí.
Pokud jde o hodnotu, která čeká na uvolnění, myslím, že by se investoři měli zaměřit na skutečnost, že Amazon je v oblasti robotiky brzkým lídrem. Právě teď se trh soustředí na protivětry, které poškozují výkonnost elektronického obchodu a celkově táhnou dolů ziskovost společnosti. Zdá se však, že trh ztratil ze zřetele neuvěřitelnou výhodu rozsahu a zdrojů, kterou bude Amazon schopen využít v online maloobchodě.
Amazon zůstává v rané fázi využívání výhod automatizace skladů a vzestupu autonomních doručovacích strojů. Elektronický obchod byl vždy relativně nízkomaržovým byznysem a Amazon se historicky spokojil s provozováním svého online-maloobchodu se ztrátou nebo mírným ziskem ve prospěch rozšiřování své prodejní základny a budování masivního provozního ekosystému.
Pokroky v oblasti robotiky a technologií samořídících vozidel ve skutečnosti mohou způsobit, že podnikání společnosti v oblasti elektronického obchodu bude časem výrazně ziskovější. Až se tak stane, začnou se ve čtvrtletních zprávách společnosti významně projevovat výnosy a přínosy neuvěřitelných investic do budování elektronického obchodu.
Rok 2022 byl sice poznamenán zpomalením růstu, ale trh elektronického obchodování se stále zdá být připraven na dlouhodobý růst a společnost Amazon bude i nadále hrát vedoucí roli, která bude toto odvětví posouvat kupředu. Výzkum společnosti Morgan Stanley odhaduje, že celkový americký trh elektronického obchodování by mohl vzrůst z loňských 3,3 bilionu dolarů na 5,4 bilionu dolarů v roce 2026, a odtud je velký prostor pro další růst.
Nedávný krok společnosti Amazon k rozšíření programu Buy with Prime je připomínkou toho, jak mocná je tato společnost v oblasti online maloobchodu, a tato iniciativa jí umožní získat podíl z tržeb z jakéhokoli elektronického obchodu, jehož partnerem je tato platforma. Elektronický obchod bude i nadále představovat větší část celkového maloobchodního prodeje v geografických oblastech po celém světě a výhody ekonomiky rozsahu, které si Amazon vybudoval, se nakonec začnou mnohem více projevovat z hlediska generování zisku.
To by mohla být příležitost k nákupu, která se naskytne jednou za desetiletí
Amazon zůstává jednou z nejlepších společností na světě a investoři mají příležitost využít zvýšeného medvědího sentimentu kolem akcií. Vzhledem k tomu, že společnost je oceněna na zhruba 1,7násobek očekávaných budoucích tržeb, obchoduje se Amazon na úrovních, které vytvářejí předpoklady pro atraktivní dlouhodobý růst, a investoři, kteří u této akcie zaujmou přístup „kup a drž“, mají velmi dobrou šanci dosáhnout vysokých výnosů.
Pokud jde o hodnotu, která čeká realizaci, myslíme si, že by se investoři měli zaměřit na skutečnost, že Amazon je v oblasti robotiky brzkým lídrem. Právě teď se trh soustředí na protivětry, které poškozují výkonnost elektronického obchodu a celkově táhnou dolů ziskovost společnosti. Zdá se však, že trh ztratil ze zřetele neuvěřitelnou výhodu rozsahu a zdrojů, kterou bude Amazon schopen využít v online maloobchodě.
Amazon zůstává v rané fázi využívání výhod automatizace skladů a vzestupu autonomních doručovacích strojů. Elektronický obchod byl vždy relativně nízkomaržovým byznysem a Amazon se historicky spokojil s provozováním svého online-maloobchodu se ztrátou nebo mírným ziskem ve prospěch rozšiřování své prodejní základny a budování masivního provozního otisku.
Pokroky v oblasti robotiky a technologií samořídících vozidel ve skutečnosti mohou způsobit, že podnikání společnosti v oblasti elektronického obchodu bude časem ještě výrazně ziskovější. Až se tak stane, začnou se ve čtvrtletních zprávách společnosti významně projevovat výnosy a přínosy neuvěřitelných investic do budování elektronického obchodu.
Rok 2022 byl sice poznamenán zpomalením růstu, ale trh elektronického obchodování se stále zdá být připraven na dlouhodobý růst a společnost Amazon bude i nadále hrát vedoucí roli, která bude toto odvětví posouvat kupředu. Výzkum společnosti Morgan Stanley odhaduje, že celkový americký trh elektronického obchodování by mohl vzrůst z loňských 3,3 bilionu dolarů na 5,4 bilionu dolarů v roce 2026, a odtud je velký prostor pro další růst.
Nedávný krok společnosti Amazon k rozšíření programu Buy with Prime je připomínkou toho, jak mocná je tato společnost v oblasti online maloobchodu, a tato iniciativa jí umožní získat podíl z tržeb z jakéhokoli elektronického obchodu, jehož partnerem je tato platforma. Elektronický obchod bude i nadále představovat větší část celkového maloobchodního prodeje v geografických oblastech po celém světě a výhody ekonomiky rozsahu, které si Amazon vybudoval, se nakonec začnou mnohem více projevovat z hlediska generování zisku.
To by mohla být příležitost k nákupu, která se naskytne jednou za desetiletí
Amazon zůstává jednou z nejlepších společností na světě a investoři mají příležitost využít zvýšeného medvědího sentimentu kolem akcií. Vzhledem k tomu, že společnost je oceněna na zhruba 1,7násobek očekávaných budoucích tržeb, obchoduje se Amazon na úrovních, které vytvářejí předpoklady pro atraktivní dlouhodobý růst, a investoři, kteří u této akcie zaujmou přístup „kup a drž“, mají velmi dobrou šanci dosáhnout vysokých výnosů.
Minulý rok byl pro Amazon nepochybně velmi náročný. Tváří v tvář makroekonomickým tlakům a některým oborovým překážkám ztratily akcie společnosti za poslední rok zhruba 42 % své hodnoty a od svého maxima se obchodují o 49 % níže.Přestože však krátkodobé obchodní vyhlídky společnosti formují některé velmi reálné problémy, bylo by chybou si myslet, že nejlepší časy tohoto giganta v oblasti elektronického obchodování a cloudových služeb jsou již pouhou minulostí. Přečtěte si, proč si myslíme, že Amazon vyniká jako jedna z nejlepších akcií k nákupu v roce 2023.Než se dostaneme k tomu, proč je Amazon při dnešních cenách fantastickou dlouhodobou investicí, stojí za to analyzovat, proč se společnost a její akcie v poslední době potýkají s problémy.Kromě rostoucích úrokových sazeb, které obecně zvyšují averzi trhu vůči růstovým akciím, vedou vysoké náklady na pohonné hmoty a další inflační tlaky ke zvýšeným provozním nákladům internetového maloobchodu společnosti Amazon. Tyto tlaky přicházejí v obzvláště nevhodnou dobu.Tváří v tvář prudce rostoucí poptávce způsobené pandemickými podmínkami provedl Amazon několik velkých investic do dalšího budování svého skladového a distribučního ekosystému. Načasování těchto velkých investic se ukázalo jako ne zcela ideální.Chcete využít této příležitosti?Když poptávka vyvolaná pandemií polevila a lidé se vrátili k nakupování v kamenných obchodech, Amazon zaznamenal pokles zájmu o svou platformu elektronického obchodu. Kromě toho, že se Amazon potýkal s těžkými srovnávacími základnami s obdobími, kdy pandemie tlačila nákupy do online kanálů, se potýkal s dodatečnými náklady souvisejícími s velkými investicemi do infrastruktury a s další výzvou inflačních tlaků, které zvyšovaly výdaje.Situaci ještě zhoršuje kombinace ekonomického zpomalení a rostoucích nákladů na pohonné hmoty, která vedla ke zpomalení růstu tržeb a poklesu marží ve velmi důležitém segmentu společnosti Amazon Web Services .Shrneme-li to, společnost se nyní potýká s řadou nepříznivých faktorů. Není však důvod si myslet, že její dlouhodobý růstový příběh je narušen.Krátkodobý výhled růstu společnosti Amazon je sice méně působivý, protože vedení společnosti ve svém středním výhledu počítá s tržbami ve výši 144 miliard USD a růstem o pouhých 4,8 % ve čtvrtém čtvrtletí. Zde si však myslíme, že je důležité, aby investoři měli na paměti zálibu společnosti Amazon v inovacích a provozní dokonalosti.Přestože marže provozního zisku AWS ve třetím čtvrtletí klesla na 26,3 %, což je méně než 30,3 % v předchozím roce a 29 % ve 2. čtvrtletí 2021, segment stále vykazuje vysoké marže a zůstává připraven na dlouhodobý růst. AWS poskytuje páteř pro velkou část moderního internetu a segment by měl i nadále vykazovat silný růst tržeb v příštím desetiletí i v dalších letech, přestože nepochybně přijdou období ekonomického poklesu v celém odvětví.Solidní výkonnost AWS pomůže společnosti Amazon přečkat těžké časy a nakonec se vrátit k prosperitě v příznivějším provozním prostředí.Pokud jde o hodnotu, která čeká na uvolnění, myslím, že by se investoři měli zaměřit na skutečnost, že Amazon je v oblasti robotiky brzkým lídrem. Právě teď se trh soustředí na protivětry, které poškozují výkonnost elektronického obchodu a celkově táhnou dolů ziskovost společnosti. Zdá se však, že trh ztratil ze zřetele neuvěřitelnou výhodu rozsahu a zdrojů, kterou bude Amazon schopen využít v online maloobchodě.Amazon zůstává v rané fázi využívání výhod automatizace skladů a vzestupu autonomních doručovacích strojů. Elektronický obchod byl vždy relativně nízkomaržovým byznysem a Amazon se historicky spokojil s provozováním svého online-maloobchodu se ztrátou nebo mírným ziskem ve prospěch rozšiřování své prodejní základny a budování masivního provozního ekosystému.Pokroky v oblasti robotiky a technologií samořídících vozidel ve skutečnosti mohou způsobit, že podnikání společnosti v oblasti elektronického obchodu bude časem výrazně ziskovější. Až se tak stane, začnou se ve čtvrtletních zprávách společnosti významně projevovat výnosy a přínosy neuvěřitelných investic do budování elektronického obchodu.Rok 2022 byl sice poznamenán zpomalením růstu, ale trh elektronického obchodování se stále zdá být připraven na dlouhodobý růst a společnost Amazon bude i nadále hrát vedoucí roli, která bude toto odvětví posouvat kupředu. Výzkum společnosti Morgan Stanley odhaduje, že celkový americký trh elektronického obchodování by mohl vzrůst z loňských 3,3 bilionu dolarů na 5,4 bilionu dolarů v roce 2026, a odtud je velký prostor pro další růst.Nedávný krok společnosti Amazon k rozšíření programu Buy with Prime je připomínkou toho, jak mocná je tato společnost v oblasti online maloobchodu, a tato iniciativa jí umožní získat podíl z tržeb z jakéhokoli elektronického obchodu, jehož partnerem je tato platforma. Elektronický obchod bude i nadále představovat větší část celkového maloobchodního prodeje v geografických oblastech po celém světě a výhody ekonomiky rozsahu, které si Amazon vybudoval, se nakonec začnou mnohem více projevovat z hlediska generování zisku.Amazon zůstává jednou z nejlepších společností na světě a investoři mají příležitost využít zvýšeného medvědího sentimentu kolem akcií. Vzhledem k tomu, že společnost je oceněna na zhruba 1,7násobek očekávaných budoucích tržeb, obchoduje se Amazon na úrovních, které vytvářejí předpoklady pro atraktivní dlouhodobý růst, a investoři, kteří u této akcie zaujmou přístup „kup a drž“, mají velmi dobrou šanci dosáhnout vysokých výnosů.Pokud jde o hodnotu, která čeká realizaci, myslíme si, že by se investoři měli zaměřit na skutečnost, že Amazon je v oblasti robotiky brzkým lídrem. Právě teď se trh soustředí na protivětry, které poškozují výkonnost elektronického obchodu a celkově táhnou dolů ziskovost společnosti. Zdá se však, že trh ztratil ze zřetele neuvěřitelnou výhodu rozsahu a zdrojů, kterou bude Amazon schopen využít v online maloobchodě.Amazon zůstává v rané fázi využívání výhod automatizace skladů a vzestupu autonomních doručovacích strojů. Elektronický obchod byl vždy relativně nízkomaržovým byznysem a Amazon se historicky spokojil s provozováním svého online-maloobchodu se ztrátou nebo mírným ziskem ve prospěch rozšiřování své prodejní základny a budování masivního provozního otisku.Pokroky v oblasti robotiky a technologií samořídících vozidel ve skutečnosti mohou způsobit, že podnikání společnosti v oblasti elektronického obchodu bude časem ještě výrazně ziskovější. Až se tak stane, začnou se ve čtvrtletních zprávách společnosti významně projevovat výnosy a přínosy neuvěřitelných investic do budování elektronického obchodu.Rok 2022 byl sice poznamenán zpomalením růstu, ale trh elektronického obchodování se stále zdá být připraven na dlouhodobý růst a společnost Amazon bude i nadále hrát vedoucí roli, která bude toto odvětví posouvat kupředu. Výzkum společnosti Morgan Stanley odhaduje, že celkový americký trh elektronického obchodování by mohl vzrůst z loňských 3,3 bilionu dolarů na 5,4 bilionu dolarů v roce 2026, a odtud je velký prostor pro další růst.Nedávný krok společnosti Amazon k rozšíření programu Buy with Prime je připomínkou toho, jak mocná je tato společnost v oblasti online maloobchodu, a tato iniciativa jí umožní získat podíl z tržeb z jakéhokoli elektronického obchodu, jehož partnerem je tato platforma. Elektronický obchod bude i nadále představovat větší část celkového maloobchodního prodeje v geografických oblastech po celém světě a výhody ekonomiky rozsahu, které si Amazon vybudoval, se nakonec začnou mnohem více projevovat z hlediska generování zisku.Amazon zůstává jednou z nejlepších společností na světě a investoři mají příležitost využít zvýšeného medvědího sentimentu kolem akcií. Vzhledem k tomu, že společnost je oceněna na zhruba 1,7násobek očekávaných budoucích tržeb, obchoduje se Amazon na úrovních, které vytvářejí předpoklady pro atraktivní dlouhodobý růst, a investoři, kteří u této akcie zaujmou přístup „kup a drž“, mají velmi dobrou šanci dosáhnout vysokých výnosů.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...