Stát nebude stavět středočeský úsek dálnice D3 pomocí takzvaného PPP projektu, tedy za pomoci soukromých peněz. Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) by to kvůli častým odvoláním a žalobám odpůrců trasy bylo značně rizikové. Kupka to řekl na dnešním setkání se starosty v Jílovém u Prahy. Zástupci dotčených obcí, jichž dorazilo zhruba 70, se zajímali například o protihluková opatření nebo o to, jak se zabrání případným problémům se zdroji pitné vody. Jednání na rozdíl od některých předchozích akcí provázela poklidná atmosféra, další setkání se má uskutečnit v druhé polovině roku.
O tom, že by se dálnice mohla vybudovat formou PPP projektu, hovořil na podobném setkání v Jílovém v roce 2019 tehdejší premiér Andrej Babiš (ANO). Tehdy na Babiše na náměstí čekala asi stovka odpůrců s transparenty. Podle Kupky ale stát počítá s využitím PPP projektů při jiných stavbách, v případě D3 tomu tak ale nebude. „Tady i s ohledem na to, že čelíme opakovaným námitkám, opakovaným odvoláním i žalobám, tak v tomto směru by bylo velmi rizikové se pustit do přípravy PPP projektu,“ míní Kupka.
Takzvaná západní varianta D3 má stále své kritiky, nejhlasitěji proti ní vystupuje spolek Alternativa středočeské D3. Odpůrcům vadí, že dálnice povede turisticky atraktivním Posázavím. Obávají se mimo jiné problémů s podložím v okolí Jílového u Prahy, kde se ve středověku těžilo zlato. Doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst.
Stát nebude stavět středočeský úsek dálnice D3 pomocí takzvaného PPP projektu, tedy za pomoci soukromých peněz. Podle ministra dopravy Martina Kupky by to kvůli častým odvoláním a žalobám odpůrců trasy bylo značně rizikové. Kupka to řekl na dnešním setkání se starosty v Jílovém u Prahy. Zástupci dotčených obcí, jichž dorazilo zhruba 70, se zajímali například o protihluková opatření nebo o to, jak se zabrání případným problémům se zdroji pitné vody. Jednání na rozdíl od některých předchozích akcí provázela poklidná atmosféra, další setkání se má uskutečnit v druhé polovině roku.
O tom, že by se dálnice mohla vybudovat formou PPP projektu, hovořil na podobném setkání v Jílovém v roce 2019 tehdejší premiér Andrej Babiš . Tehdy na Babiše na náměstí čekala asi stovka odpůrců s transparenty. Podle Kupky ale stát počítá s využitím PPP projektů při jiných stavbách, v případě D3 tomu tak ale nebude. „Tady i s ohledem na to, že čelíme opakovaným námitkám, opakovaným odvoláním i žalobám, tak v tomto směru by bylo velmi rizikové se pustit do přípravy PPP projektu,“ míní Kupka.
Takzvaná západní varianta D3 má stále své kritiky, nejhlasitěji proti ní vystupuje spolek Alternativa středočeské D3. Odpůrcům vadí, že dálnice povede turisticky atraktivním Posázavím. Obávají se mimo jiné problémů s podložím v okolí Jílového u Prahy, kde se ve středověku těžilo zlato. Doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst.