Snížení cen společnosti Tesla slibuje další bolest pro americké začínající výrobce elektromobilů, kteří jsou ve ztrátě
Cenová válka v oblasti elektromobilů, kterou zahájil lídr trhu Tesla Inc, značně ztížila situaci americkým začínajícím firmám, jako jsou Rivian Automotive Inc a Lucid Group Inc, aby získaly podíl v odvětví, které soupeří o zmenšující se peněženky spotřebitelů.
Podle analytiků a investorů může krok společnosti Tesla Inc. (TSLA), která minulý týden celosvětově snížila ceny svých elektromobilů až o 20 %, přilákat k elektromobilům v tomto odvětví nové kupce, ale zároveň donutí ostatní výrobce automobilů reagovat snížením cen, jinak riskují, že zůstanou pozadu.
Některé začínající společnosti si nižší ceny nemusí dovolit, protože se potýkají se závratnými náklady na suroviny a výrobu v kombinaci s mnohem nižší produkcí než Tesla pod vedením Elona Muska, která loni dodala více než 1,3 milionu vozidel.
Krok společnosti Tesla „posílí její … konkurenční výhodu oproti ostatním automobilkám“, uvedl analytik společnosti CFRA Research Garrett Nelson.
Boje většiny začínajících společností jsou na hony vzdálené jejich prvotním veřejným nabídkám v posledních několika letech, kdy investoři věřili, že tyto společnosti ovládnou trh s elektromobily, a odrážejí se v závratném ocenění, které v minulosti měla Tesla.
„HRA O TRŮNY“ PRO STARTUPY V OBLASTI EV
Společnosti Rivian i Lucid zatím nedosáhly zisku. V loňském roce dodaly dohromady více než 24 000 vozů, přičemž Rivian utratil za výrobu každého vozu více peněz, než kolik činila jeho prodejní cena.
Náklady na prodané zboží společnosti Rivian (RIVN) činily v posledním sledovaném čtvrtletí přibližně 2,7násobek jejích tržeb, zatímco náklady na tržby společnosti Lucid byly přibližně 2,5násobkem jejích tržeb.
Přesto měla společnost Rivian na konci třetího čtvrtletí 13,8 miliardy dolarů v hotovosti – nejvíce mezi americkými startupy v oblasti elektromobilů. Druhou nejvyšší hotovostní rezervu měla společnost Lucid s 1,26 miliardy dolarů a ve čtvrtém čtvrtletí získala dalších 1,52 miliardy dolarů.
To těmto společnostem dává značnou výrobní kapacitu v době, kdy se o financování ucházely vrstevníci Faraday Future a britský startup Arrival EV, kteří varovali, že by nemuseli být schopni udržet provoz do roku 2023.
Zdroj: Rivian
„Pro startupy EV je to bitva ve stylu ‚Hra o trůny‘ a v příštích 12 až 18 měsících budou čelit hrozivým možnostem, pokud se jim nepodaří splnit finanční cíle,“ uvedl analytik společnosti Wedbush Securities Daniel Ives. „Očekávali bychom několik … poražených, kteří budou čelit vyhlídce na konsolidaci nebo možná ještě horší situaci na obzoru.“
Jasnější obraz o jejich rozvahách se očekává, až tyto společnosti oznámí výsledky za čtvrté čtvrtletí.
Společnost Rivian se odmítla vyjádřit, zatímco Lucid na žádost o komentář nereagovala.
Společnost Lucid se zaměřuje na segment luxusních a sportovně-luxusních sedanů na trhu s elektromobily, přičemž ceny jejích vozů začínají na více než 87 000 USD, což je o 8 000 USD méně než základní verze sedanu Tesla Model S po lednových slevách.
Společnost Lucid (LCID), v jejímž čele stojí bývalý manažer společnosti Tesla Peter Rawlinson, zatím neoznámila plány na masově prodávaný vůz, který by konkuroval modelům Tesla Model 3 a Model Y, jejichž ceny začínají na přibližně 44 000, respektive 53 000 dolarech.
Rivian prodává svůj pickup R1T za zaváděcí cenu 73 000 USD, zatímco jeho SUV R1S začíná na 78 000 USD.
Společnost, jejímž největším akcionářem je Amazon.com Inc, neplánuje prodávat levnější vozy, které postaví na platformě R2 nové generace, dříve než v roce 2026. Tato platforma bude podporovat vyšší objemy a bude levnější než vozy postavené na platformě R1, tvrdí Rivian.
Podle analytiků přichází Tesla se snížením cen jen několik měsíců poté, co smluvní výrobce Magna Steyr zahájil výrobu SUV Fisker Ocean, jehož cena začíná na 37 499 dolarech a činí jej zranitelnějším.
Zdroj: Getty Images
Fisker Inc. je americká automobilová společnost založená Henrikem Fiskerem a jeho manželkou Geetou Gupta-Fisker. Fisker Inc., který byl zahájen v roce 2016 a sídlí v jižní Kalifornii, je nástupcem společnosti Fisker Automotive, která vyrobila Fisker Karma.
Fisker se k tomu odmítl vyjádřit.
Společnost Lordstown Motors, která v květnu prodala značnou část svých aktiv smluvnímu výrobci Foxconn, aby získala finanční prostředky, uvedla, že její pickup Endurance se zaměřuje pouze na trh komerčních flotil.
Podle analytiků a investorů může krok společnosti Tesla Inc. , která minulý týden celosvětově snížila ceny svých elektromobilů až o 20 %, přilákat k elektromobilům v tomto odvětví nové kupce, ale zároveň donutí ostatní výrobce automobilů reagovat snížením cen, jinak riskují, že zůstanou pozadu.Některé začínající společnosti si nižší ceny nemusí dovolit, protože se potýkají se závratnými náklady na suroviny a výrobu v kombinaci s mnohem nižší produkcí než Tesla pod vedením Elona Muska, která loni dodala více než 1,3 milionu vozidel.Krok společnosti Tesla „posílí její … konkurenční výhodu oproti ostatním automobilkám“, uvedl analytik společnosti CFRA Research Garrett Nelson.Boje většiny začínajících společností jsou na hony vzdálené jejich prvotním veřejným nabídkám v posledních několika letech, kdy investoři věřili, že tyto společnosti ovládnou trh s elektromobily, a odrážejí se v závratném ocenění, které v minulosti měla Tesla.„HRA O TRŮNY“ PRO STARTUPY V OBLASTI EVSpolečnosti Rivian i Lucid zatím nedosáhly zisku. V loňském roce dodaly dohromady více než 24 000 vozů, přičemž Rivian utratil za výrobu každého vozu více peněz, než kolik činila jeho prodejní cena.Náklady na prodané zboží společnosti Rivian činily v posledním sledovaném čtvrtletí přibližně 2,7násobek jejích tržeb, zatímco náklady na tržby společnosti Lucid byly přibližně 2,5násobkem jejích tržeb.Přesto měla společnost Rivian na konci třetího čtvrtletí 13,8 miliardy dolarů v hotovosti – nejvíce mezi americkými startupy v oblasti elektromobilů. Druhou nejvyšší hotovostní rezervu měla společnost Lucid s 1,26 miliardy dolarů a ve čtvrtém čtvrtletí získala dalších 1,52 miliardy dolarů.To těmto společnostem dává značnou výrobní kapacitu v době, kdy se o financování ucházely vrstevníci Faraday Future a britský startup Arrival EV, kteří varovali, že by nemuseli být schopni udržet provoz do roku 2023.„Pro startupy EV je to bitva ve stylu ‚Hra o trůny‘ a v příštích 12 až 18 měsících budou čelit hrozivým možnostem, pokud se jim nepodaří splnit finanční cíle,“ uvedl analytik společnosti Wedbush Securities Daniel Ives. „Očekávali bychom několik … poražených, kteří budou čelit vyhlídce na konsolidaci nebo možná ještě horší situaci na obzoru.“Jasnější obraz o jejich rozvahách se očekává, až tyto společnosti oznámí výsledky za čtvrté čtvrtletí.Společnost Rivian se odmítla vyjádřit, zatímco Lucid na žádost o komentář nereagovala.Společnost Lucid se zaměřuje na segment luxusních a sportovně-luxusních sedanů na trhu s elektromobily, přičemž ceny jejích vozů začínají na více než 87 000 USD, což je o 8 000 USD méně než základní verze sedanu Tesla Model S po lednových slevách.Společnost Lucid , v jejímž čele stojí bývalý manažer společnosti Tesla Peter Rawlinson, zatím neoznámila plány na masově prodávaný vůz, který by konkuroval modelům Tesla Model 3 a Model Y, jejichž ceny začínají na přibližně 44 000, respektive 53 000 dolarech.Rivian prodává svůj pickup R1T za zaváděcí cenu 73 000 USD, zatímco jeho SUV R1S začíná na 78 000 USD.Společnost, jejímž největším akcionářem je Amazon.com Inc, neplánuje prodávat levnější vozy, které postaví na platformě R2 nové generace, dříve než v roce 2026. Tato platforma bude podporovat vyšší objemy a bude levnější než vozy postavené na platformě R1, tvrdí Rivian.Podle analytiků přichází Tesla se snížením cen jen několik měsíců poté, co smluvní výrobce Magna Steyr zahájil výrobu SUV Fisker Ocean, jehož cena začíná na 37 499 dolarech a činí jej zranitelnějším.Fisker Inc. je americká automobilová společnost založená Henrikem Fiskerem a jeho manželkou Geetou Gupta-Fisker. Fisker Inc., který byl zahájen v roce 2016 a sídlí v jižní Kalifornii, je nástupcem společnosti Fisker Automotive, která vyrobila Fisker Karma.Fisker se k tomu odmítl vyjádřit.Společnost Lordstown Motors, která v květnu prodala značnou část svých aktiv smluvnímu výrobci Foxconn, aby získala finanční prostředky, uvedla, že její pickup Endurance se zaměřuje pouze na trh komerčních flotil.
Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...
Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....