Není divu, že společnost QuickMail zjistila, že 50 % kampaní studených e-mailů má míru odpovědí nižší než 10 %. Kde tedy zůstáváme? Marketéři se při získávání nových zákazníků ve velké míře spoléhají na e-maily, ale potenciální zákazníci jsou pravděpodobně zahlceni množstvím zpráv ve svých schránkách. Aby s tím marketéři bojovali, musí vynaložit velké úsilí, aby vynikli z davu.
GIF, který to dokázal
Podívejme se na nedávný příklad studeného e-mailu, který nás zaujal. Autor obsahu prostřednictvím e-mailu nabízel své služby a připojil personalizovaný GIF, na kterém si připravuje šálek kávy se jménem. Předmět byl krátký, zábavný a zajímavý, což nás přimělo e-mail otevřít. Téma kávy vetkl do těla svého vzkazu, čímž zaujal ke čtení tím, že uvedl věci jako, že je „plně kofeinován tématy“, která by mohl napsat pro blog. Poté uvedl odkazy na obsah, který napsal a který by byl použitelný pro mou společnost, čímž prokázal, že si pro podání zprávy udělal průzkum. Správně uvedl jméno a po třech dnech se ozval, aby udržel pozornost. Jeho e-maily byly také dobře napsané
Důkladná personalizace

Když začínají s personalizací, měli by si marketéři uvědomit, že potenciální zákazníci jsou denně zahlcováni e-maily, takže aby získali odezvu, měli by své publikum skutečně znát. Zde se hodí osvědčených „pět W“:
(Whom) Koho oslovujete? Jak můžete přizpůsobit své sdělení konkrétnímu člověku, aby se necítil jen jako další číslo? Správně napsané křestní jméno je jen špičkou ledovce. Jak mohou vaše služby konkrétně pomoci s jejich úlohou? Na čem v poslední době pracovali a mohli by využít vašich služeb?
(What) Co jim chcete nabídnout? Řekněte na rovinu a jasně, co nabízíte a jak se to přímo týká tohoto potenciálního zákazníka, včetně relevantních odkazů a příkladů.
(When) Kdy se na ně obracíte? Můžete najít spoustu výzkumů, které poskytují přehled o tom, kdy je nejlepší poslat e-mail. Pokud navíc komunikujete se stávajícím klientem a snažíte se ho upsellovat – nebo pokud máte data z předchozích e-mailů, které jste odeslali – využijte to, co víte o svém publiku a jeho zvyklostech reagovat, k odeslání dokonale načasovaného e-mailu.
(Where) Kam je oslovujete? Nezapomeňte, že se jedná o e-mail. Pochopte platformu, se kterou pracujete, a přejděte k věci. V e-mailech se může osvédčit multimédia, takže zařazení krátkého videa, zábavného obrázku nebo kreativního GIFu, jako je příklad, který byl uveden výše, může být velmi účinný.
(Why) Proč se obracíte na tuto osobu? Je zřejmé, že potřebujete dalšího zákazníka, ale proč by si tento zákazník měl vybrat právě vás? Nabídka případových studií a statistik, které ukazují sílu vaší práce, je skvělým začátkem, ale jděte ještě o krok dál a ukažte, jak můžete potenciálnímu zákazníkovi pomoci dosáhnout jeho cílů.
Význam kreativity

Jakmile si osvojíte pět W pro personalizaci, musíte zajistit, aby byl váš obsah přesvědčivý. Co přiměje někoho otevřít e-mail? Co ho přiměje, aby si ho přečetl, kliknul na odkazy a odpověděl? Jednoduše řečeno, musíte své e-maily udělat kreativní, aby vynikly. Například vazba na trendy a sezónnost, jako je plánování konce roku, prázdniny nebo nejnovější díl seriálu House of the Dragon, může pomoci vzbudit jejich zájem. Rozesmějte své potenciální zákazníky a nebojte se vytáhnout tatínkovské vtipy, pokud se vám zdají pro vaše publikum použitelné. Dokonce zajděte tak daleko, že vytvoříte personalizovaný GIF, na kterém si připravujete kávu, což může být to, co je potřeba k tomu, abyste si někoho získali.
Propojení
Je jasné, že e-mailové kampaně nikam nevedou. Existuje však prostor pro jejich zlepšení. Pozornost a trpělivost vašeho publika se pravděpodobně vyčerpá s tím, jak se jeho schránky zaplní. Tím, že své e-maily potenciálním zákazníkům skutečně personalizujete, dáváte najevo, že vám na nich záleží, že si děláte domácí úkoly a že své práci věnujete čas a úsilí. A vytvořením kreativního obsahu e-mailů byste mohli nejen získat více odpovědí, ale také ukázat svým potenciálním zákazníkům, že dokážete myslet nestandardně. Díky tomuto dodatečnému úsilí mohou být vaše e-mailové kampaně nakonec úspěšné – nebo dokonce tématem článku.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky