Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

ChatGPT. Je možné zlepšit služby zákazníkům pomocí umělé inteligence?

Některé firmy přicházejí na to, jak využít tuto populární technologii ke zlepšení funkcí online chatu, ačkoli vedoucí pracovníci se obávají, že umělá inteligence má tendenci dělat věci špatně.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
27 ledna, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Podniky doufají, že technologie umělé inteligence, která stojí za ChatGPT, dokáže z obyčejných chatbotů udělat působivé zdroje informací a potenciálně tak změnit služby zákazníkům.

Mnoho vedoucích pracovníků však uvedlo, že postupují opatrně vzhledem k omezením ChatGPT – vyladěného z modelu GPT-3.5, který vytvořil startup OpenAI – a také staršího systému jazyka umělé inteligence OpenAI, GPT-3, který již firmy začínají integrovat do digitálních produktů.

ChatGPT, který OpenAI spustil v listopadu, se rychle stal virálním díky svým často elegantním, informacemi nabitým odpovědím na různé otázky a zaujal obyčejné lidi, vedoucí představitele firem a investory včetně společnosti Microsoft Corp. která začala podporovat OpenAI v roce 2019 a v pondělí oznámila, že do tohoto startupu investuje několik miliard dolarů.

Společnost OpenAI minulý týden uvedla, že brzy přidá ChatGPT, což je zkratka pro chat generative pre-trained transformer, do svého rozhraní pro programování aplikací neboli API, které umožňuje vývojářům zabudovat technologii OpenAI do svých vlastních produktů.

Zdroj: Getty Images

Vedoucí pracovníci v oblasti zákaznické zkušenosti však uvedli, že přílišné spoléhání se na takové modely umělé inteligence by mohlo vést k tomu, že společnosti budou zákazníkům online poskytovat nesprávné informace, aniž by o tom věděly.

Advertisement

Zatímco mnoho chatbotů je vycvičeno k tomu, aby na požadavky, které neumí vypočítat, odpovídali verzí „nevím“, například ChatGPT spíše vychrlí odpověď s naprostou jistotou – i když je informace chybná.

„Nechceme se zabývat špatnými odpověďmi,“ řekl John Willcutts, viceprezident a generální ředitel digitální divize společnosti Nice Ltd., která se zabývá softwarem pro zákaznickou zkušenost. „Skutečně špatná odpověď v kritické situaci by byla velmi vážným problémem.“

Sam Altman, výkonný ředitel společnosti OpenAI, varoval před tím, aby se na ChatGPT spoléhalo „v současné době v čemkoli důležitém“.

„Zábavná tvůrčí inspirace; skvělé! Spoléhání se na věcné dotazy; ne tak dobrý nápad,“ napsal Altman minulý měsíc na Twitteru.

Používání umělé inteligence k psaní odpovědí v chatu v citlivých situacích se vymstilo. Aplikace Koko, která slouží k emoční podpoře, byla tento měsíc kritizována za experiment, při němž dobrovolníci z řad lidí vytvářeli své odpovědi uživatelům aplikace s pomocí GPT-3.

Zdroj: Shutterstock

Spoluzakladatel společnosti Koko na Twitteru uvedl, že startup stáhl umělou inteligenci ze svého systému: „Jakmile se lidé dozvěděli, že zprávy spoluvytváří stroj, nefungovalo to. Simulovaná empatie působí divně, prázdně.“

Ale pro typičtější interakce se zákazníky, jako je dotaz na stav online objednávky nebo úprava údajů o účtu, by se technologie mohla ukázat jako užitečná.

Společnost Fanatics Inc., prodejce sportovních memorabilií, digitálních sběratelských předmětů a obchodních karet, uvedla, že plánuje použít chatbota pro služby zákazníkům, který bude částečně poháněn technologií GPT-3, až letos spustí divizi sportovních her online.

Společnost doufá, že rychlý a spolehlivý chatbot bude pro zákazníky odlišností, uvedl Hollis Donaldson, viceprezident pro provoz nové divize. „Rychlost se v sázkovém a herním průmyslu rovná skvělé zákaznické zkušenosti,“ řekl.

Tým Fanatics pro zákaznickou zkušenost chatbota před uvedením do ostrého provozu testuje, protože si je vědom rizik, která s sebou používání umělé inteligence nese, pokud není správně řízeno, řekl pan Donaldson.

Chcete využít této příležitosti?

Honba za snem

Zdroj: Shutterstock

Společnosti již desítky let hledají automatizovaná řešení, která by dokázala řešit požadavky zákazníků stejně dobře jako lidé, nebo dokonce lépe. Chatboti jsou však často považováni za neohrabané a nepříliš užitečné.

„Kolem chatbotů bylo před pěti, šesti lety asi hodně humbuku a spousta dodavatelů chtěla lidi přesvědčit, že je to kouzelné, že to funguje jako po másle, že je to snadné,“ řekl Yves Normandin, viceprezident pro technologie a produkty umělé inteligence ve společnosti Waterfield Technologies, dodavateli řešení pro kontaktní centra, kterou vlastní společnost WTI Holdings LLC. „Ale skutečnost je taková, že tomu tak nebylo.“

ChatGPT vyniká schopností poskytovat rozumně znějící odpovědi na většinu dotazů bez ohledu na pravopis, gramatiku a frázování uživatelů a odpovídat plnými, přirozeně znějícími větami, které nevyžadují skriptování, řekl David Truog, hlavní analytik specializující se na technologie a design ve společnosti Forrester Research Inc.

Podle společnosti OpenAI je také vycvičen k přiznání chyb, zpochybnění nesprávných předpokladů a odmítnutí nevhodných požadavků.

Podle Truoga by však společnosti měly být při jednání s novou umělou inteligencí opatrné. „Je vhodné provádět určité experimenty,“ řekl, „ale je příliš brzy na to, aby se na jejím základě nasazovaly kritické systémy.“

Zavedení do praxe

Zdroj: Shutterstock

Společnost Fanatics uvedla, že chatbot sázkové kanceláře bude fungovat na technologii společnosti Ada Support Inc., což je platforma pro automatizaci zákaznických služeb. Podle spoluzakladatele a výkonného ředitele společnosti Mika Murchisona integrovala Ada do své nabídky chatbotů systém GPT-3 a další podobné systémy umělé inteligence známé jako velké jazykové modely.

Murchison uvedl, že společnost Ada umožňuje klientům přizpůsobit tyto velké jazykové modely přidáním informací specifických pro danou společnost nebo anonymizovaných údajů o zákaznících a odstraněním nerelevantního materiálu. Společnost Ada podle něj klienty vybízí k tomu, aby průběžně aktualizovali informace o svých přizpůsobených botech, například když se změní ceny nebo zásady společnosti.

„Většina značek bude podceňovat význam neustálého zlepšování v průběhu času,“ řekl Murchison.

Někteří klienti společnosti Ada restrukturalizují své organizace zákaznického servisu tak, že pověřují některé pracovníky kontaktních center sledováním konverzací chatbotů, přezkoumáváním, kde se technologie mýlí nebo kde nedokáže odpovědět, a podáváním nových nebo aktualizovaných informací, řekl.

Společnost Fanatics plánuje tento přístup následovat a také zajistit, aby rozhraní chatbota umožnilo zákazníkům ihned se spojit s člověkem, řekl Donaldson.

Nice také pracuje na zabudování jazykových modelů OpenAI do chatbotů, řekl Willcutts a dodal, že společnost plánuje provést více testů a vyladit více modelů, než začne prodávat vlastní verzi ChatGPT klientům.

„Nemáme šanci udělat na něj druhý dojem,“ řekl. „Jednou to uděláte špatně a už je to v novinách, a to není takové reputační riziko, které jsme ochotni podstoupit.“

Podniky doufají, že technologie umělé inteligence, která stojí za ChatGPT, dokáže z obyčejných chatbotů udělat působivé zdroje informací a potenciálně tak změnit služby zákazníkům.Mnoho vedoucích pracovníků však uvedlo, že postupují opatrně vzhledem k omezením ChatGPT – vyladěného z modelu GPT-3.5, který vytvořil startup OpenAI – a také staršího systému jazyka umělé inteligence OpenAI, GPT-3, který již firmy začínají integrovat do digitálních produktů.ChatGPT, který OpenAI spustil v listopadu, se rychle stal virálním díky svým často elegantním, informacemi nabitým odpovědím na různé otázky a zaujal obyčejné lidi, vedoucí představitele firem a investory včetně společnosti Microsoft Corp. která začala podporovat OpenAI v roce 2019 a v pondělí oznámila, že do tohoto startupu investuje několik miliard dolarů.Společnost OpenAI minulý týden uvedla, že brzy přidá ChatGPT, což je zkratka pro chat generative pre-trained transformer, do svého rozhraní pro programování aplikací neboli API, které umožňuje vývojářům zabudovat technologii OpenAI do svých vlastních produktů.Vedoucí pracovníci v oblasti zákaznické zkušenosti však uvedli, že přílišné spoléhání se na takové modely umělé inteligence by mohlo vést k tomu, že společnosti budou zákazníkům online poskytovat nesprávné informace, aniž by o tom věděly.Zatímco mnoho chatbotů je vycvičeno k tomu, aby na požadavky, které neumí vypočítat, odpovídali verzí „nevím“, například ChatGPT spíše vychrlí odpověď s naprostou jistotou – i když je informace chybná.„Nechceme se zabývat špatnými odpověďmi,“ řekl John Willcutts, viceprezident a generální ředitel digitální divize společnosti Nice Ltd., která se zabývá softwarem pro zákaznickou zkušenost. „Skutečně špatná odpověď v kritické situaci by byla velmi vážným problémem.“Sam Altman, výkonný ředitel společnosti OpenAI, varoval před tím, aby se na ChatGPT spoléhalo „v současné době v čemkoli důležitém“.„Zábavná tvůrčí inspirace; skvělé! Spoléhání se na věcné dotazy; ne tak dobrý nápad,“ napsal Altman minulý měsíc na Twitteru.Používání umělé inteligence k psaní odpovědí v chatu v citlivých situacích se vymstilo. Aplikace Koko, která slouží k emoční podpoře, byla tento měsíc kritizována za experiment, při němž dobrovolníci z řad lidí vytvářeli své odpovědi uživatelům aplikace s pomocí GPT-3.Spoluzakladatel společnosti Koko na Twitteru uvedl, že startup stáhl umělou inteligenci ze svého systému: „Jakmile se lidé dozvěděli, že zprávy spoluvytváří stroj, nefungovalo to. Simulovaná empatie působí divně, prázdně.“Ale pro typičtější interakce se zákazníky, jako je dotaz na stav online objednávky nebo úprava údajů o účtu, by se technologie mohla ukázat jako užitečná.Společnost Fanatics Inc., prodejce sportovních memorabilií, digitálních sběratelských předmětů a obchodních karet, uvedla, že plánuje použít chatbota pro služby zákazníkům, který bude částečně poháněn technologií GPT-3, až letos spustí divizi sportovních her online.Společnost doufá, že rychlý a spolehlivý chatbot bude pro zákazníky odlišností, uvedl Hollis Donaldson, viceprezident pro provoz nové divize. „Rychlost se v sázkovém a herním průmyslu rovná skvělé zákaznické zkušenosti,“ řekl.Tým Fanatics pro zákaznickou zkušenost chatbota před uvedením do ostrého provozu testuje, protože si je vědom rizik, která s sebou používání umělé inteligence nese, pokud není správně řízeno, řekl pan Donaldson. Chcete využít této příležitosti?Honba za snemSpolečnosti již desítky let hledají automatizovaná řešení, která by dokázala řešit požadavky zákazníků stejně dobře jako lidé, nebo dokonce lépe. Chatboti jsou však často považováni za neohrabané a nepříliš užitečné.„Kolem chatbotů bylo před pěti, šesti lety asi hodně humbuku a spousta dodavatelů chtěla lidi přesvědčit, že je to kouzelné, že to funguje jako po másle, že je to snadné,“ řekl Yves Normandin, viceprezident pro technologie a produkty umělé inteligence ve společnosti Waterfield Technologies, dodavateli řešení pro kontaktní centra, kterou vlastní společnost WTI Holdings LLC. „Ale skutečnost je taková, že tomu tak nebylo.“ChatGPT vyniká schopností poskytovat rozumně znějící odpovědi na většinu dotazů bez ohledu na pravopis, gramatiku a frázování uživatelů a odpovídat plnými, přirozeně znějícími větami, které nevyžadují skriptování, řekl David Truog, hlavní analytik specializující se na technologie a design ve společnosti Forrester Research Inc.Podle společnosti OpenAI je také vycvičen k přiznání chyb, zpochybnění nesprávných předpokladů a odmítnutí nevhodných požadavků.Podle Truoga by však společnosti měly být při jednání s novou umělou inteligencí opatrné. „Je vhodné provádět určité experimenty,“ řekl, „ale je příliš brzy na to, aby se na jejím základě nasazovaly kritické systémy.“Zavedení do praxeSpolečnost Fanatics uvedla, že chatbot sázkové kanceláře bude fungovat na technologii společnosti Ada Support Inc., což je platforma pro automatizaci zákaznických služeb. Podle spoluzakladatele a výkonného ředitele společnosti Mika Murchisona integrovala Ada do své nabídky chatbotů systém GPT-3 a další podobné systémy umělé inteligence známé jako velké jazykové modely.Murchison uvedl, že společnost Ada umožňuje klientům přizpůsobit tyto velké jazykové modely přidáním informací specifických pro danou společnost nebo anonymizovaných údajů o zákaznících a odstraněním nerelevantního materiálu. Společnost Ada podle něj klienty vybízí k tomu, aby průběžně aktualizovali informace o svých přizpůsobených botech, například když se změní ceny nebo zásady společnosti.„Většina značek bude podceňovat význam neustálého zlepšování v průběhu času,“ řekl Murchison.Někteří klienti společnosti Ada restrukturalizují své organizace zákaznického servisu tak, že pověřují některé pracovníky kontaktních center sledováním konverzací chatbotů, přezkoumáváním, kde se technologie mýlí nebo kde nedokáže odpovědět, a podáváním nových nebo aktualizovaných informací, řekl.Společnost Fanatics plánuje tento přístup následovat a také zajistit, aby rozhraní chatbota umožnilo zákazníkům ihned se spojit s člověkem, řekl Donaldson.Nice také pracuje na zabudování jazykových modelů OpenAI do chatbotů, řekl Willcutts a dodal, že společnost plánuje provést více testů a vyladit více modelů, než začne prodávat vlastní verzi ChatGPT klientům.„Nemáme šanci udělat na něj druhý dojem,“ řekl. „Jednou to uděláte špatně a už je to v novinách, a to není takové reputační riziko, které jsme ochotni podstoupit.“
Tagy: businesscustomer carestrategie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      06:36

      E-commerce firma Pattern odhalila 35% nárůst tržeb v přihlášce k IPO v USA

      06:24

      Meta uzavřela partnerství se společností Midjourney za účelem získání licence na AI technologii pro budoucí produkty

      06:12

      Databricks kupuje společnost Tecton podporovanou Sequoia v rámci rozšiřování nabídky AI agentů

      06:00

      USA získají 10% podíl v Intelu, což je nejnovější krok Donalda Trumpa v oblasti korporátní politiky

      01:00

      Paramount se chystá do začátku listopadu propustit až 3 000 zaměstnanců, informuje Variety

      00:48

      E-commerce firma Pattern podává žádost o IPO v USA

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Stanley Druckenmiller se rozhodl pro prodej Tesly a sází na Microsoft

      22 srpna, 2025

      Druckenmiller a jeho investiční kroky mohou někoho překvapit... Hedgeové fondy každé čtvrtletí zveřejňují u americké Komise pro cenné papíry a...

      Zdroj: Shutterstock

      DigitalOcean zažil propad o 75 %. Jde o lákavou příležitost

      22 srpna, 2025
      Zdroj: Reuters

      Morgan Stanley doporučuje nákup akcií Hewlett Packard Enterprise

      22 srpna, 2025
      Zdroj: Reuters

      UBS zvyšuje cílovou cenu akcií Nvidia před výsledky. Čeká se další růst

      21 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie CoreWeave rostou díky investici Jane Street a podpoře analytiků

      21 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      AI

      Arm přetahuje klíčového manažera Amazonu a akceleruje plán na vlastní čipy

      19 srpna, 2025

      Společnost Arm Holdings posouvá svou strategii do nové fáze: najala Ramiho Sinna, dosavadního ředitele pro umělou inteligenci v Amazonu, aby...

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie klesají po datech z trhu práce; pozornost se upírá na Jackson Hole

      21 srpna, 2025

      Trump využívá proces výběru předsedy Fedu k prosazení nižších sazeb

      20 srpna, 2025

      Dolar posiluje před klíčovým týdnem pro monetární politiku USA

      18 srpna, 2025

      Index S&P 500 klesá v důsledku pokračujícího propadu technologických akcií

      20 srpna, 2025

      S&P 500 končí mírně níže před projevem Powella v Jackson Hole

      18 srpna, 2025

      S&P 500 klesá pátý den v řadě, pozornost se přesouvá na projev Powella

      21 srpna, 2025

      UnitedHealth Group má dnes před sebou celou řadu tržních výzev

      22 srpna, 2025

      Akcie klesají, investoři se přesouvají z technologického sektoru

      19 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.