2 změny, kterými by Ford mohl ušetřit miliardy dolarů
Společnost General Motors před několika týdny ohromila analytiky silným čtvrtým čtvrtletím, které se vyznačovalo 28% nárůstem tržeb a 15% zvýšením čistého zisku, a to navzdory náročnému roku pro automobilový průmysl.
Společnost Ford Motor Company (F) si, řečeno na rovinu, počínala téměř opačně. Vedení vyjádřilo frustraci, zklamání a dokonce přiznalo, že ve faktorech, které mohlo ovlivnit, nechalo na stole 2 miliardy dolarů zisku.
Možná nastal čas, aby Ford zvážil dvě radikální změny ve svých evropských a čínských aktivitách. Tady je, jak by to mohlo vypadat.
Řešení v Číně: Lincoln
Před více než deseti lety si investoři pochvalovali potenciál Fordu v Číně, v té době nejrychleji rostoucím automobilovém trhu na světě. Tento region se měl stát druhým pilířem příjmů a zisků společnosti Ford, vedle Severní Ameriky, která v roce 2022 generovala téměř 70 % příjmů z automobilového průmyslu.
Zdroj: Unsplash.com
Tato vize rychlého růstu se neprosadila: Ve čtvrtém čtvrtletí tvořila čínská divize 10 % všech velkoobchodních jednotek, ale generovala méně než 1 % tržeb a nebyla zisková. Velkoobchodní jednotky, tržby, upravené zisky a marže trvale klesaly.
Není pochyb o tom, že omezení kvůli pandemii COVID-19 ovlivnila výsledky, ale pravdou je, že Ford měl deset let na to, aby z Číny udělal pilíř zisků, což se mu nepodařilo. V jeho aktivitách se však skrývá světlá stránka: Lincoln.
Lincoln, menší hráč na americkém trhu, se v Číně prodává velmi dobře a vedení společnosti poznamenalo, že je v tomto regionu silným zdrojem ziskovosti.
Může se to zdát radikální – a o podobných odvážných krocích, které Ford již učinil, budeme hovořit později – ale možná nastal čas omezit své aktivity v regionu pouze na Lincoln a rostoucí řadu elektromobilů Ford.
Ve třetím čtvrtletí roku 2022 poklesly prodeje osobních vozů značky Ford v Číně o 12 % ve srovnání s předchozím rokem, zatímco Lincoln dosáhl ve třetím čtvrtletí nejlepších výsledků v historii, když jeho prodeje vzrostly o 31 %. Pokud by se Ford zaměřil pouze na luxusní řadu SUV Lincoln, zlepšil by ziskovost a otevřel by si dveře k lepšímu financování své prudce rostoucí řady elektromobilů.
Zdroj: GI
Podobný příběh se odehrává i v Evropě, i když Ford v tomto regionu není silný díky své luxusní modelové řadě Lincoln.
Řešení v Evropě: užitková vozidla
Evropa se na velkoobchodních jednotkách Fordu ve čtvrtém čtvrtletí podílela 23 %, ale jen 15 % na tržbách a nebyla zisková. Evropa se již více než deset let pohybuje od ztrát po mizivé zisky, ale podobně jako Čína má světlý bod: užitkové vozy.
Ford je již osm let po sobě jedničkou mezi evropskými užitkovými vozy, což je první úspěch mezi výrobci originálního vybavení. Pochlubil se také 40% nárůstem předplatného Ford Pro, což je komplexní řešení, které pomáhá firemním zákazníkům snižovat provozní náklady vozových parků a zvyšovat provozuschopnost těchto vozidel.
Ford Pro plánuje, že do roku 2025 dosáhne celosvětových tržeb ve výši 45 miliard dolarů a může se stát evropským pilířem zisku automobilky.
Ford se již rozloučil s některými svými nejoblíbenějšími osobními vozy v Evropě, jako je Fiesta, a jeho modelová řada Lincoln dokonce nevstoupí do regionu, kterému dominují evropské luxusní automobilky.
Zdroj: Unsplash
Možná nastal čas snížit objem tradičních vozů a zaměřit se pouze na rostoucí nabídku užitkových vozů a Ford Pro v regionu, což by lépe podpořilo ziskovost.
Není to tak radikální, jak to zní
Investoři sice vždy chtějí slyšet růstové strategie a tato dvě rozhodnutí v Evropě a Číně by v krátkodobém horizontu snížila příjmy, ale zároveň by společnost zaměřila na své silné stránky a zlepšila ziskovost – větší neznamená vždy lepší.
Tyto kroky mohou znít radikálně, ale nezapomeňme, že Ford již podobná rozhodnutí učinil. Někteří investoři si neuvědomují, že Ford se již vzdal výroby všech osobních vozů na americkém trhu kromě vysoce výkonných a vysoce maržových – v podstatě mu zůstal pouze Mustang.
Osobní automobily budou v roce 2022 tvořit méně než 3 % prodejů Fordu v USA a společnost se téměř výhradně soustředí na větší SUV, nákladní automobily plné velikosti, které automobilce přinášejí drtivou většinu zisku, a na rozšiřující se řadu elektromobilů.
Zdroj: Getty Images
Vedení Fordu je frustrované a má-li přestat nechávat miliardy zisku na stole, musí zlepšit své vnitřní provozní problémy. V příštích několika měsících očekávejte radikální změny strategie, protože automobilka se snaží přesvědčit investory, že může zlepšit své hospodářské výsledky a umožnit mezinárodním operacím, aby táhly za jeden provaz.
Společnost Ford Motor Company si, řečeno na rovinu, počínala téměř opačně. Vedení vyjádřilo frustraci, zklamání a dokonce přiznalo, že ve faktorech, které mohlo ovlivnit, nechalo na stole 2 miliardy dolarů zisku.Možná nastal čas, aby Ford zvážil dvě radikální změny ve svých evropských a čínských aktivitách. Tady je, jak by to mohlo vypadat.Před více než deseti lety si investoři pochvalovali potenciál Fordu v Číně, v té době nejrychleji rostoucím automobilovém trhu na světě. Tento region se měl stát druhým pilířem příjmů a zisků společnosti Ford, vedle Severní Ameriky, která v roce 2022 generovala téměř 70 % příjmů z automobilového průmyslu.Tato vize rychlého růstu se neprosadila: Ve čtvrtém čtvrtletí tvořila čínská divize 10 % všech velkoobchodních jednotek, ale generovala méně než 1 % tržeb a nebyla zisková. Velkoobchodní jednotky, tržby, upravené zisky a marže trvale klesaly.Není pochyb o tom, že omezení kvůli pandemii COVID-19 ovlivnila výsledky, ale pravdou je, že Ford měl deset let na to, aby z Číny udělal pilíř zisků, což se mu nepodařilo. V jeho aktivitách se však skrývá světlá stránka: Lincoln.Lincoln, menší hráč na americkém trhu, se v Číně prodává velmi dobře a vedení společnosti poznamenalo, že je v tomto regionu silným zdrojem ziskovosti.Může se to zdát radikální – a o podobných odvážných krocích, které Ford již učinil, budeme hovořit později – ale možná nastal čas omezit své aktivity v regionu pouze na Lincoln a rostoucí řadu elektromobilů Ford.Ve třetím čtvrtletí roku 2022 poklesly prodeje osobních vozů značky Ford v Číně o 12 % ve srovnání s předchozím rokem, zatímco Lincoln dosáhl ve třetím čtvrtletí nejlepších výsledků v historii, když jeho prodeje vzrostly o 31 %. Pokud by se Ford zaměřil pouze na luxusní řadu SUV Lincoln, zlepšil by ziskovost a otevřel by si dveře k lepšímu financování své prudce rostoucí řady elektromobilů.Podobný příběh se odehrává i v Evropě, i když Ford v tomto regionu není silný díky své luxusní modelové řadě Lincoln.Evropa se na velkoobchodních jednotkách Fordu ve čtvrtém čtvrtletí podílela 23 %, ale jen 15 % na tržbách a nebyla zisková. Evropa se již více než deset let pohybuje od ztrát po mizivé zisky, ale podobně jako Čína má světlý bod: užitkové vozy.Ford je již osm let po sobě jedničkou mezi evropskými užitkovými vozy, což je první úspěch mezi výrobci originálního vybavení. Pochlubil se také 40% nárůstem předplatného Ford Pro, což je komplexní řešení, které pomáhá firemním zákazníkům snižovat provozní náklady vozových parků a zvyšovat provozuschopnost těchto vozidel.Ford Pro plánuje, že do roku 2025 dosáhne celosvětových tržeb ve výši 45 miliard dolarů a může se stát evropským pilířem zisku automobilky.Ford se již rozloučil s některými svými nejoblíbenějšími osobními vozy v Evropě, jako je Fiesta, a jeho modelová řada Lincoln dokonce nevstoupí do regionu, kterému dominují evropské luxusní automobilky.Možná nastal čas snížit objem tradičních vozů a zaměřit se pouze na rostoucí nabídku užitkových vozů a Ford Pro v regionu, což by lépe podpořilo ziskovost.Investoři sice vždy chtějí slyšet růstové strategie a tato dvě rozhodnutí v Evropě a Číně by v krátkodobém horizontu snížila příjmy, ale zároveň by společnost zaměřila na své silné stránky a zlepšila ziskovost – větší neznamená vždy lepší.Tyto kroky mohou znít radikálně, ale nezapomeňme, že Ford již podobná rozhodnutí učinil. Někteří investoři si neuvědomují, že Ford se již vzdal výroby všech osobních vozů na americkém trhu kromě vysoce výkonných a vysoce maržových – v podstatě mu zůstal pouze Mustang.Osobní automobily budou v roce 2022 tvořit méně než 3 % prodejů Fordu v USA a společnost se téměř výhradně soustředí na větší SUV, nákladní automobily plné velikosti, které automobilce přinášejí drtivou většinu zisku, a na rozšiřující se řadu elektromobilů.Vedení Fordu je frustrované a má-li přestat nechávat miliardy zisku na stole, musí zlepšit své vnitřní provozní problémy. V příštích několika měsících očekávejte radikální změny strategie, protože automobilka se snaží přesvědčit investory, že může zlepšit své hospodářské výsledky a umožnit mezinárodním operacím, aby táhly za jeden provaz.
Společnost Super Micro Computer se v posledních měsících stala jedním z hlavních beneficientů globálního zájmu o infrastrukturu pro umělou inteligenci.