IKEA, největší světová nábytkářská značka, ve středu uvedla, že její roční emise uhlíku v posledním fiskálním roce klesly o 5 % díky úsilí o zvýšení využívání obnovitelných zdrojů energie a zvýšení energetické účinnosti jejích výrobků.
IKEA si stanovila cíl dosáhnout do roku 2030 pozitivního vlivu na klima – snížit emise skleníkových plynů více, než kolik jich vypouští její hodnotový řetězec.
Uvedla, že emise v celém hodnotovém řetězci – od výroby surovin až po používání výrobků zákazníky a jejich likvidaci – byly ve 12 měsících do srpna 2022 odhadnuty na 25,8 milionu tun ekvivalentu CO2, zatímco ve fiskálním roce 2021 byly revidovány směrem nahoru na 27,2 milionu tun.
Jedním z hlavních faktorů snížení emisí byl vývoj energeticky účinnější řady LED žárovek s názvem „Solhetta“, uvedl Jon Abrahamsson Ring, generální ředitel společnosti Inter IKEA Group, která vlastní značku IKEA.
Ke snížení emisí přispěla také pomoc dodavatelům, aby více využívali obnovitelné zdroje energie v zemích, jako je Čína – tím, že jim poskytli zvýhodněné půjčky a rámcové dohody, které jim umožnily zvýšit přístup k čisté energii, řekl agentuře Reuters.
Společnost Inter IKEA působí jako franšízor majitelů obchodních domů IKEA a má na starosti zásobování.
Abrahamsson Ring již dříve uvedl, že objem maloobchodního prodeje se ve fiskálním roce 2022 nezvýšil, protože IKEA se snažila uspokojit poptávku kvůli nedostatku dodávek. Maloobchodní tržby vzrostly díky zvýšení cen na 44,6 miliardy eur.
Chcete využít této příležitosti?Společnost Ingka Group, která vlastní většinu obchodních domů IKEA po celém světě, snížila vlastní emise o 23 % na 455 014 tun ekvivalentu CO2. Snížení emisí vlastníka obchodních domů bylo dosaženo také větším využíváním energie z obnovitelných zdrojů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky