Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Horší než plast? Problém toxického odpadu, o kterém nikdo nemluví

Plasty pomohly zlepšit každý kout našeho života - od způsobu, jakým uchováváme potraviny, zabezpečujeme léky proti manipulaci, platíme za zboží a zvládáme osobní hygienu.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
26 února, 2023
7 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

7 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Přesto se z něj mezitím stal ekologický padouch. Znečišťuje naši planetu, ohrožuje náš potravinový řetězec a ohrožuje zdraví celosvětového společenství. Spotřebitelé si uvědomili neduhy plastů a začali se snažit omezit jejich dopad. Existuje však ještě jeden, mnohem zhoubnější druh odpadu vyrobeného člověkem, který téměř nepozorovaně škodí naší planetě.

Elektronický odpad – neboli e-odpad – je pravděpodobně horší než plast, ročně produkuje tuny toxického odpadu a způsobuje nevratné škody na životním prostředí. Na konci roku 2022 se předpokládalo, že na celém světě bude vyvezeno až 2,13 miliardy počítačů, tabletů a mobilních telefonů. Elektronická zařízení vyrábíme alarmující rychlostí, aniž bychom mysleli na jejich následný život. Řešení tohoto problému nespočívá v jednom přesně určeném opatření: Musíme přehodnotit způsob navrhování výrobků, inovace infrastruktury a výrobních systémů a vzdělávání široké veřejnosti v této oblasti. Technologičtí giganti, spotřebitelé a vládní orgány na celém světě nesou určitou odpovědnost a musí být pohnáni k zodpovědnosti.

ZVÝŠIT VZDĚLÁNÍ

Bez náležitého zásahu se elektronický odpad nekontrolovatelně rozšíří. Za posledních osm let bylo na světě vyprodukováno odhadem 420,3 milionu tun elektronického odpadu (což odpovídá hmotnosti přibližně 400 Boeingů 757). Předpokládá se, že do roku 2050 se toto množství zdvojnásobí.

To jsou alarmující statistiky. Problém dále zhoršuje nedostatečná informovanost spotřebitelů o všem, od životního cyklu elektronického zboží až po škody způsobené životnímu prostředí. Část řešení možná spočívá v řešení chování: spotřebitelé by například mohli být povzbuzováni k tomu, aby si svá zařízení ponechávali déle, aby investovali do výrobků, které jsou udržitelnější a snadněji se recyklují, nebo aby pochopili, kde elektronický odpad nakonec skončí, jakmile je vyřazen.

Je nezbytné přesně určit, kdo je za tuto osvětu zodpovědný. Recyklace vzrostla v povědomí veřejnosti, protože vládní politiky se staly snáze pochopitelnými, a tedy i přijatelnými. Stejně tak je brzy následovaly i značky, které reagovaly na poptávku spotřebitelů po recyklovatelnějších výrobcích a materiálech. Mnohé se totiž lze naučit ze stávajících procesů recyklace plastů a lepenky. Společně by značky, výrobci a tvůrci politik mohli spolupracovat na vytvoření proveditelného plánu pro recyklaci elektronického odpadu.

Elektronický průmysl by měl při prosazování změn vycházet ze stávajících iniciativ, jako je Race to Zero. Maloobchodní prodejci, které založily společnosti Best Buy, H&M Group, Ikea, Kingfisher a Walmart, jsou vyzýváni, aby si stanovili vědecky podložené klimatické cíle a realizovatelné plány na snížení emisí. Kampaň nabírá na síle a od svého spuštění získala přísliby od milionů evropských maloobchodníků. Je to názorná ukázka toho, jak se značky mohou spojit, aby iniciovaly rozhovory o postupech ve svém odvětví a hnaly se k odpovědnosti. Technologičtí giganti by mohli na základě tohoto rámce modelovat své vlastní iniciativy a spojit hlavní hráče ve svém odvětví, aby se zavázali k podobnému snížení množství elektronického odpadu nebo usnadnili vytváření výrobků vhodných pro oběhové hospodářství.

Advertisement

ZLEPŠIT NÁVRHY

Zdroj: Getty Images

Spotřebitelé od své elektroniky neustále vyžadují více – každá další verze musí být menší, lehčí, rychlejší, efektivnější a estetičtější než dříve. Tyto zkratky často ztěžují recyklaci zařízení na konci jejich životnosti. Elektronické zboží se pro dosažení určitého vzhledu skládá z několika materiálů – stříbra, platiny a palladia – které jsou slepeny dohromady, což téměř znemožňuje jejich demontáž a zpracování do příslušných recyklačních toků. Spíše jsou určeny k hnití na skládkách.

Modulární elektronika je udržitelným vzorem, který je třeba následovat. Například Fairphone a Shiftphone jsou navrženy s ohledem na čistší uhlíkovou stopu; konečným cílem je, aby se tato zařízení dala zcela recyklovat. Přesto se tento inovativní koncept příliš neujal, protože technologie modulární elektroniky přináší výrazně horší uživatelský zážitek. Když vedle sebe porovnáme Apple iPhone 13 a Fairphone 4, první z nich má o 12,47 % vyšší hustotu pixelů, 2,03× rychlejší stahování a je o 51 g lehčí než jeho relativně neohrabaný protějšek. Spotřebitelé většinou nechtějí dělat kompromisy mezi obsahem a formou kvůli udržitelnosti. V současné době je náročné vytvořit plně recyklovatelný telefon nebo elektronické zařízení, které by se vyrovnalo dokonalosti a žádanosti předních výrobců elektroniky na trhu.

Vlády musí zavést politiky, které poskytnou více finančních prostředků organizacím a společnostem pracujícím na udržitelných návrzích, které splní očekávání spotřebitelů a vyřeší problém elektronického odpadu. Do jisté míry se tak již děje. Vláda Spojeného království nabídla investovat až 1 milion liber do inovačních projektů, které zohledňují udržitelnost celého výrobního ekosystému. To je samozřejmě neuvěřitelně skromná částka, ale je to začátek. Ve Spojených státech Bidenova administrativa oznámila financování nových programů a iniciativ v oblasti recyklace, opětovného použití a prevence vzniku odpadu ve výši 375 milionů dolarů.

MODERNIZACE INFRASTRUKTURY

Zdroj: Getty Images

Aby bylo možné recyklaci elektronického odpadu motivovat, je třeba zavést nové technologie a metody, které ji usnadní, a tím ji učiní atraktivnější jak pro spotřebitele, tak pro výrobce technologií. Zajímavý model představují obaly po spotřebiteli: například iniciativa HolyGrail 2.0, která využívá digitální vodoznaky ke zvýšení přesnosti třídění odpadu ve velkém měřítku.  Za předpokladu, že elektronické zboží je stále častěji konstruováno z monomateriálů, mohl by podobný systém třídění elektronického zboží radikálně optimalizovat jinak těžkopádný proces recyklace.

Ještě před zavedením těchto technologií je však třeba zlepšit místní infrastrukturu, aby spotřebitelé mohli elektronické zboží snadno recyklovat, a ne ho hromadit nebo nebezpečně vyhazovat. Tento problém by mohla potenciálně vyřešit finanční motivace recyklačních zařízení ke sběru nepoužívaných elektrických zařízení. V současné době je v USA na spotřebiteli, aby si prostřednictvím Agentury pro ochranu životního prostředí našel místní zařízení pro recyklaci elektronického odpadu. Zjednodušení tohoto procesu by sice bylo užitečné, ale mohlo by znamenat zvýšení množství elektronického zboží a materiálů, které se dostanou do oběhového hospodářství.

Podpora životaschopných a nezávadných způsobů recyklace elektronického odpadu má zásadní význam pro snížení velkého množství plýtvání cennými materiály. V této oblasti již existují začínající podniky, které v tomto směru dělají pokroky. Například společnost BlueOak vyvíjí po celých Spojených státech distribuované minirafinerie, které z elektronického odpadu získávají vzácné minerály a prvky vzácných zemin pomocí ekologicky udržitelných metod. Dalším začínajícím podnikem, který se prosazuje, je Redwood. Společnost lokalizuje globální dodavatelský řetězec baterií tím, že vyrábí anodové a katodové komponenty (klíčové minerály v bateriích) v USA, a to z co největšího množství recyklovaných baterií.

VÍCE NEŽ JEN RECYKLACE

Zdroj: Getty Images

Recyklace je poslední smyčkou oběhového hospodářství, ale měli bychom si uvědomit, že je pouze jednou částí řešení, protože v první řadě plně neodstraňuje škody způsobené výrobou. Designéři musí přijít na to, jak vytvářet výrobky, které jsou krásné a zároveň vydrží mnohem déle. Tam, kde to není možné, musí technologické společnosti zajistit, aby recyklovatelnost byla pro zařízení zásadní.

Když to vezmeme kolem a kolem, jedná se o scénář typu „slepice nebo vejce“. Kdo začne s přebíráním odpovědnosti za elektronický odpad? Domnívám se, že inženýři a designéři by se měli zaměřit na vytváření produktů, které jsou připraveny na oběhové hospodářství, a nečekat, až jim legislativa a dodržování předpisů nařídí změnu. Společnosti mají odpovědnost za to, aby usnadnily životaschopnější opětovné použití výrobků a uvolnily funkční součásti a cenné materiály tak, aby i nadále poskytovaly ekonomickou hodnotu v oběhovém hospodářství.

Přesto se z něj mezitím stal ekologický padouch. Znečišťuje naši planetu, ohrožuje náš potravinový řetězec a ohrožuje zdraví celosvětového společenství. Spotřebitelé si uvědomili neduhy plastů a začali se snažit omezit jejich dopad. Existuje však ještě jeden, mnohem zhoubnější druh odpadu vyrobeného člověkem, který téměř nepozorovaně škodí naší planetě.Elektronický odpad – neboli e-odpad – je pravděpodobně horší než plast, ročně produkuje tuny toxického odpadu a způsobuje nevratné škody na životním prostředí. Na konci roku 2022 se předpokládalo, že na celém světě bude vyvezeno až 2,13 miliardy počítačů, tabletů a mobilních telefonů. Elektronická zařízení vyrábíme alarmující rychlostí, aniž bychom mysleli na jejich následný život. Řešení tohoto problému nespočívá v jednom přesně určeném opatření: Musíme přehodnotit způsob navrhování výrobků, inovace infrastruktury a výrobních systémů a vzdělávání široké veřejnosti v této oblasti. Technologičtí giganti, spotřebitelé a vládní orgány na celém světě nesou určitou odpovědnost a musí být pohnáni k zodpovědnosti.ZVÝŠIT VZDĚLÁNÍBez náležitého zásahu se elektronický odpad nekontrolovatelně rozšíří. Za posledních osm let bylo na světě vyprodukováno odhadem 420,3 milionu tun elektronického odpadu . Předpokládá se, že do roku 2050 se toto množství zdvojnásobí.To jsou alarmující statistiky. Problém dále zhoršuje nedostatečná informovanost spotřebitelů o všem, od životního cyklu elektronického zboží až po škody způsobené životnímu prostředí. Část řešení možná spočívá v řešení chování: spotřebitelé by například mohli být povzbuzováni k tomu, aby si svá zařízení ponechávali déle, aby investovali do výrobků, které jsou udržitelnější a snadněji se recyklují, nebo aby pochopili, kde elektronický odpad nakonec skončí, jakmile je vyřazen.Je nezbytné přesně určit, kdo je za tuto osvětu zodpovědný. Recyklace vzrostla v povědomí veřejnosti, protože vládní politiky se staly snáze pochopitelnými, a tedy i přijatelnými. Stejně tak je brzy následovaly i značky, které reagovaly na poptávku spotřebitelů po recyklovatelnějších výrobcích a materiálech. Mnohé se totiž lze naučit ze stávajících procesů recyklace plastů a lepenky. Společně by značky, výrobci a tvůrci politik mohli spolupracovat na vytvoření proveditelného plánu pro recyklaci elektronického odpadu.Elektronický průmysl by měl při prosazování změn vycházet ze stávajících iniciativ, jako je Race to Zero. Maloobchodní prodejci, které založily společnosti Best Buy, H&M Group, Ikea, Kingfisher a Walmart, jsou vyzýváni, aby si stanovili vědecky podložené klimatické cíle a realizovatelné plány na snížení emisí. Kampaň nabírá na síle a od svého spuštění získala přísliby od milionů evropských maloobchodníků. Je to názorná ukázka toho, jak se značky mohou spojit, aby iniciovaly rozhovory o postupech ve svém odvětví a hnaly se k odpovědnosti. Technologičtí giganti by mohli na základě tohoto rámce modelovat své vlastní iniciativy a spojit hlavní hráče ve svém odvětví, aby se zavázali k podobnému snížení množství elektronického odpadu nebo usnadnili vytváření výrobků vhodných pro oběhové hospodářství.ZLEPŠIT NÁVRHYSpotřebitelé od své elektroniky neustále vyžadují více – každá další verze musí být menší, lehčí, rychlejší, efektivnější a estetičtější než dříve. Tyto zkratky často ztěžují recyklaci zařízení na konci jejich životnosti. Elektronické zboží se pro dosažení určitého vzhledu skládá z několika materiálů – stříbra, platiny a palladia – které jsou slepeny dohromady, což téměř znemožňuje jejich demontáž a zpracování do příslušných recyklačních toků. Spíše jsou určeny k hnití na skládkách.Modulární elektronika je udržitelným vzorem, který je třeba následovat. Například Fairphone a Shiftphone jsou navrženy s ohledem na čistší uhlíkovou stopu; konečným cílem je, aby se tato zařízení dala zcela recyklovat. Přesto se tento inovativní koncept příliš neujal, protože technologie modulární elektroniky přináší výrazně horší uživatelský zážitek. Když vedle sebe porovnáme Apple iPhone 13 a Fairphone 4, první z nich má o 12,47 % vyšší hustotu pixelů, 2,03× rychlejší stahování a je o 51 g lehčí než jeho relativně neohrabaný protějšek. Spotřebitelé většinou nechtějí dělat kompromisy mezi obsahem a formou kvůli udržitelnosti. V současné době je náročné vytvořit plně recyklovatelný telefon nebo elektronické zařízení, které by se vyrovnalo dokonalosti a žádanosti předních výrobců elektroniky na trhu.Vlády musí zavést politiky, které poskytnou více finančních prostředků organizacím a společnostem pracujícím na udržitelných návrzích, které splní očekávání spotřebitelů a vyřeší problém elektronického odpadu. Do jisté míry se tak již děje. Vláda Spojeného království nabídla investovat až 1 milion liber do inovačních projektů, které zohledňují udržitelnost celého výrobního ekosystému. To je samozřejmě neuvěřitelně skromná částka, ale je to začátek. Ve Spojených státech Bidenova administrativa oznámila financování nových programů a iniciativ v oblasti recyklace, opětovného použití a prevence vzniku odpadu ve výši 375 milionů dolarů.MODERNIZACE INFRASTRUKTURYAby bylo možné recyklaci elektronického odpadu motivovat, je třeba zavést nové technologie a metody, které ji usnadní, a tím ji učiní atraktivnější jak pro spotřebitele, tak pro výrobce technologií. Zajímavý model představují obaly po spotřebiteli: například iniciativa HolyGrail 2.0, která využívá digitální vodoznaky ke zvýšení přesnosti třídění odpadu ve velkém měřítku.  Za předpokladu, že elektronické zboží je stále častěji konstruováno z monomateriálů, mohl by podobný systém třídění elektronického zboží radikálně optimalizovat jinak těžkopádný proces recyklace.Ještě před zavedením těchto technologií je však třeba zlepšit místní infrastrukturu, aby spotřebitelé mohli elektronické zboží snadno recyklovat, a ne ho hromadit nebo nebezpečně vyhazovat. Tento problém by mohla potenciálně vyřešit finanční motivace recyklačních zařízení ke sběru nepoužívaných elektrických zařízení. V současné době je v USA na spotřebiteli, aby si prostřednictvím Agentury pro ochranu životního prostředí našel místní zařízení pro recyklaci elektronického odpadu. Zjednodušení tohoto procesu by sice bylo užitečné, ale mohlo by znamenat zvýšení množství elektronického zboží a materiálů, které se dostanou do oběhového hospodářství.Podpora životaschopných a nezávadných způsobů recyklace elektronického odpadu má zásadní význam pro snížení velkého množství plýtvání cennými materiály. V této oblasti již existují začínající podniky, které v tomto směru dělají pokroky. Například společnost BlueOak vyvíjí po celých Spojených státech distribuované minirafinerie, které z elektronického odpadu získávají vzácné minerály a prvky vzácných zemin pomocí ekologicky udržitelných metod. Dalším začínajícím podnikem, který se prosazuje, je Redwood. Společnost lokalizuje globální dodavatelský řetězec baterií tím, že vyrábí anodové a katodové komponenty v USA, a to z co největšího množství recyklovaných baterií.VÍCE NEŽ JEN RECYKLACERecyklace je poslední smyčkou oběhového hospodářství, ale měli bychom si uvědomit, že je pouze jednou částí řešení, protože v první řadě plně neodstraňuje škody způsobené výrobou. Designéři musí přijít na to, jak vytvářet výrobky, které jsou krásné a zároveň vydrží mnohem déle. Tam, kde to není možné, musí technologické společnosti zajistit, aby recyklovatelnost byla pro zařízení zásadní.Když to vezmeme kolem a kolem, jedná se o scénář typu „slepice nebo vejce“. Kdo začne s přebíráním odpovědnosti za elektronický odpad? Domnívám se, že inženýři a designéři by se měli zaměřit na vytváření produktů, které jsou připraveny na oběhové hospodářství, a nečekat, až jim legislativa a dodržování předpisů nařídí změnu. Společnosti mají odpovědnost za to, aby usnadnily životaschopnější opětovné použití výrobků a uvolnily funkční součásti a cenné materiály tak, aby i nadále poskytovaly ekonomickou hodnotu v oběhovém hospodářství.
Tagy: businessodpadreycklacesmartphony

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      09:48

      Ceny akcí společností zabývajících se těžbou zlata kótovaných na burze v Hongkongu vzrostly

      09:42

      NKÚ: Nelegální zaměstnávání připravuje stát o desítky miliard korun

      09:36

      UBS zaplatí 300 milionů dolarů na vyřešení případů hypotečních cenných papírů v USA

      09:24

      Zaměstnanci Boeing Defense se chystají od pondělí stávkovat poté, co odmítli nabídku smlouvy

      09:12

      Akcie BYD klesají po 10% poklesu tržeb v červenci

      09:00

      China Mobile kupuje více než 14% podíl v HKBN za 138 milionů dolarů

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Akcie společností provozujících výletní plavby se letos zotavují. Zde je důvod

      3 srpna, 2025

      Odvětví výletních plaveb, které bylo během pandemie covidu-19 téměř paralyzováno a v dalších letech čelilo nejistotě ohledně poptávky, nákladů a...

      Zdroj: Reuters

      Bank of America vidí růstový potenciál u těchto čtyř známých akcií

      3 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BofA zvyšuje cílovou cenu Boeingu na základě silných výsledků

      1 srpna, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Alphabet má v dlouhodobém horizontu opravdu velký potenciál

      1 srpna, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Micron Technology může být momentálně podhodnocená příležitost

      1 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Figma přepsala historii burzy: IPO vystřelilo akcie o 250 %

      1 srpna, 2025

      Primární veřejná nabídka akcií (IPO) designové softwarové společnosti Figma Inc se stala událostí, která vzbudila mimořádný zájem na Wall Street.

      Nejčtenější zprávy.

      Silné výsledky technologických firem potvrzují dominanci AI sektoru

      3 srpna, 2025

      Kanada balancuje mezi obranou své ekonomiky a snahou uklidnit napětí s USA

      2 srpna, 2025

      Akcie platformy Figma se začaly obchodovat za 85 USD. Posílily až o 200 %

      31 července, 2025

      Ether posiluje díky novým regulacím a rostoucí důvěře v DeFi sektor

      2 srpna, 2025

      S&P 500 klesá navzdory skokovému růstu akcií Microsoftu a Mety

      31 července, 2025

      Slabší výnosy na obzoru: Co čeká akciový trh v příští dekádě a jak na to reagovat?

      3 srpna, 2025

      Evropské akcie rostou; investoři využívají pokles na začátku nového týdne

      4 srpna, 2025

      S&P 500 klesá v důsledku slabých údajů o zaměstnanosti, vyvstávají obavy

      1 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.