V letech 2020 a 2021 pandemie v prostředí výluk předznamenala růst her, ale poté, co se spotřebitelé vrátili k možnostem zábavy před pandemií, se růst příjmů z her obrátil. Analytici odvětví ze společnosti Newzoo zaznamenali v roce 2022 4% pokles příjmů z her, a to i přesto, že počet hráčů vzrostl na 3,2 miliardy oproti 3,1 miliardy v roce 2021. Tento pokles zbrzdil růst společností, které se částečně nebo výhradně zaměřují na hraní her.
Pokud se však potvrdí prognóza společnosti Newzoo, že do roku 2025 bude mít společnost 3,5 miliardy hráčů, budou investoři do her pravděpodobně považovat pokles příjmů v roce 2022 za krátkodobou korekci. Koneckonců podle zprávy Axiosu byl pokles příjmů v oblasti her z velké části založen na mobilních hrách, které však získávají na popularitě v nových, „mobilně orientovaných regionech“ po celém světě. Mezitím příjmy z PC her nadále rostou a velká část poklesu příjmů z her založených na konzolích by mohla mít původ v přetrvávajících problémech dodavatelského řetězce a vývoje her z pandemie.
Zdroj: Unsplash
Vzhledem k pravděpodobnému obnovení růstu tržeb v tomto odvětví by hry měly opět podpořit technologický sektor a být katalyzátorem pro méně obvyklé akcie videoherních společností, jako jsou Advanced Micro Devices (AMD) a Sea Limited (SE).
1. AMD
Společnost AMD se v posledních letech proslavila jako polovodičová akcie. Její dvojí odbornost v oblasti CPU (centrálních procesorových jednotek) a GPU (grafických procesorů) z ní učinila silného konkurenta společností Nvidia a Intel. Navíc se jí daří, protože její čipy se staly základem pro napájení datových center.
Tento úspěch však může vést investory k tomu, že zapomenou na její dlouhodobou klíčovou kompetenci v oblasti her. Pod vedením Lisy Su se oživení společnosti AMD částečně opírá o hry a společnost získala zakázky na napájení nejnovějších videoherních konzolí Sony a Microsoftu. Některé grafické aplikace související s hrami také pomohly posílit její úspěšné podnikání v oblasti datových center a umělé inteligence (AI).
Zdroj: Getty Images
V roce 2022 tvořily hry 6,8 miliardy dolarů z příjmů společnosti AMD, tedy 29 % z celkových 23,6 miliardy dolarů. Tyto příjmy nekompenzovaly rostoucí provozní a akviziční náklady, protože čistý zisk v roce 2022 klesl na 1,3 miliardy dolarů oproti 3,2 miliardy dolarů v roce 2021.
Přesto investoři v posledních týdnech v souvislosti s nadšením z umělé inteligence nabízeli akcie AMD na vyšší ceny. A přestože klesající zisky zvýšily poměr ceny k zisku (P/E) na 106, forwardový poměr P/E ve výši 31 naznačuje, že akcie nemusí být tak drahé, jak se zdá. Takové podmínky naznačují, že AMD by mohla těžit z dlouhodobějšího oživení v oblasti her navzdory nedávnému prudkému nárůstu ceny akcií.
2. Sea Limited
Společnost Sea Limited může být investorům z USA méně známá. Koneckonců většina jejích obchodů se odehrává v jihovýchodní Asii.
Někteří investoři možná znají společnost Sea Limited díky její platformě pro elektronické obchodování Shopee nebo jejímu fintech segmentu Sea Money. Společnost však začínala se svým herním segmentem Garena. A přestože Garena se skládá z mnoha her, jako jsou Speed Drifter a Arena of Valor, její nejoblíbenější hrou je Free Fire, battle royale hra. Free Fire byla v letech 2019 až 2021 celosvětově nejoblíbenější stahovanou mobilní hrou.
Zdroj: Sea Limited
Příjmy v segmentu digitální zábavy společnosti Sea Limited, který zahrnuje společnost Garena, klesly v roce 2022 o 10,3 %. I přes nedávné oslabení Free Fire však tento segment stále tvořil 3,9 miliardy dolarů z příjmů společnosti ve výši 12,4 miliardy dolarů v roce 2022. Mezitím růst v segmentech e-commerce a digitálních finančních služeb udržel společnost Sea Limited na správné cestě. V důsledku toho se celkové tržby zvýšily o 25 %.
Navíc náklady na výnosy a růst provozních nákladů rostly pomalejším tempem. Proto byla ztráta v roce 2022 ve výši 1,7 miliardy USD nižší než ztráta ve výši 2 miliard USD v roce 2021. Díky tomuto zlepšení se akcie výrazně zotavily a více než zdvojnásobily svou hodnotu z listopadového minima necelých 41 dolarů za akcii.
I přes tento nárůst zůstává ocenění relativně rozumné, neboť se pohybuje pod čtyřnásobkem tržeb. To je srovnatelné se začátkem roku 2021, kdy poměr ceny k prodejům (P/S) přesahoval 30. Tento nízký násobek tržeb by mohl znamenat, že akcie prudce vzrostou na pozadí pravděpodobného oživení online hraní.
V letech 2020 a 2021 pandemie v prostředí výluk předznamenala růst her, ale poté, co se spotřebitelé vrátili k možnostem zábavy před pandemií, se růst příjmů z her obrátil. Analytici odvětví ze společnosti Newzoo zaznamenali v roce 2022 4% pokles příjmů z her, a to i přesto, že počet hráčů vzrostl na 3,2 miliardy oproti 3,1 miliardy v roce 2021. Tento pokles zbrzdil růst společností, které se částečně nebo výhradně zaměřují na hraní her.Pokud se však potvrdí prognóza společnosti Newzoo, že do roku 2025 bude mít společnost 3,5 miliardy hráčů, budou investoři do her pravděpodobně považovat pokles příjmů v roce 2022 za krátkodobou korekci. Koneckonců podle zprávy Axiosu byl pokles příjmů v oblasti her z velké části založen na mobilních hrách, které však získávají na popularitě v nových, „mobilně orientovaných regionech“ po celém světě. Mezitím příjmy z PC her nadále rostou a velká část poklesu příjmů z her založených na konzolích by mohla mít původ v přetrvávajících problémech dodavatelského řetězce a vývoje her z pandemie.Vzhledem k pravděpodobnému obnovení růstu tržeb v tomto odvětví by hry měly opět podpořit technologický sektor a být katalyzátorem pro méně obvyklé akcie videoherních společností, jako jsou Advanced Micro Devices a Sea Limited .Společnost AMD se v posledních letech proslavila jako polovodičová akcie. Její dvojí odbornost v oblasti CPU a GPU z ní učinila silného konkurenta společností Nvidia a Intel. Navíc se jí daří, protože její čipy se staly základem pro napájení datových center.Tento úspěch však může vést investory k tomu, že zapomenou na její dlouhodobou klíčovou kompetenci v oblasti her. Pod vedením Lisy Su se oživení společnosti AMD částečně opírá o hry a společnost získala zakázky na napájení nejnovějších videoherních konzolí Sony a Microsoftu. Některé grafické aplikace související s hrami také pomohly posílit její úspěšné podnikání v oblasti datových center a umělé inteligence .V roce 2022 tvořily hry 6,8 miliardy dolarů z příjmů společnosti AMD, tedy 29 % z celkových 23,6 miliardy dolarů. Tyto příjmy nekompenzovaly rostoucí provozní a akviziční náklady, protože čistý zisk v roce 2022 klesl na 1,3 miliardy dolarů oproti 3,2 miliardy dolarů v roce 2021.Přesto investoři v posledních týdnech v souvislosti s nadšením z umělé inteligence nabízeli akcie AMD na vyšší ceny. A přestože klesající zisky zvýšily poměr ceny k zisku na 106, forwardový poměr P/E ve výši 31 naznačuje, že akcie nemusí být tak drahé, jak se zdá. Takové podmínky naznačují, že AMD by mohla těžit z dlouhodobějšího oživení v oblasti her navzdory nedávnému prudkému nárůstu ceny akcií.Společnost Sea Limited může být investorům z USA méně známá. Koneckonců většina jejích obchodů se odehrává v jihovýchodní Asii.Někteří investoři možná znají společnost Sea Limited díky její platformě pro elektronické obchodování Shopee nebo jejímu fintech segmentu Sea Money. Společnost však začínala se svým herním segmentem Garena. A přestože Garena se skládá z mnoha her, jako jsou Speed Drifter a Arena of Valor, její nejoblíbenější hrou je Free Fire, battle royale hra. Free Fire byla v letech 2019 až 2021 celosvětově nejoblíbenější stahovanou mobilní hrou.Příjmy v segmentu digitální zábavy společnosti Sea Limited, který zahrnuje společnost Garena, klesly v roce 2022 o 10,3 %. I přes nedávné oslabení Free Fire však tento segment stále tvořil 3,9 miliardy dolarů z příjmů společnosti ve výši 12,4 miliardy dolarů v roce 2022. Mezitím růst v segmentech e-commerce a digitálních finančních služeb udržel společnost Sea Limited na správné cestě. V důsledku toho se celkové tržby zvýšily o 25 %.Navíc náklady na výnosy a růst provozních nákladů rostly pomalejším tempem. Proto byla ztráta v roce 2022 ve výši 1,7 miliardy USD nižší než ztráta ve výši 2 miliard USD v roce 2021. Díky tomuto zlepšení se akcie výrazně zotavily a více než zdvojnásobily svou hodnotu z listopadového minima necelých 41 dolarů za akcii.I přes tento nárůst zůstává ocenění relativně rozumné, neboť se pohybuje pod čtyřnásobkem tržeb. To je srovnatelné se začátkem roku 2021, kdy poměr ceny k prodejům přesahoval 30. Tento nízký násobek tržeb by mohl znamenat, že akcie prudce vzrostou na pozadí pravděpodobného oživení online hraní.