Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Plán rozšíření rychlonabíječek pro elektromobily na amerických dálnicích téměř zdvojnásobí jejich počet

Italský energetický gigant Enel SpA uvedl, že do roku 2030 téměř zdvojnásobí počet rychlonabíječek pro elektromobily v USA, protože Bidenova administrativa zvyšuje úsilí o přechod více řidičů na ekologičtější auta.

David Škvára Autor: David Škvára
17 července, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Burzovnisvet.cz

Zdroj: Burzovnisvet.cz

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Pokud společnost Enel tento plán, který oznámila ve čtvrtek, uskuteční, přibude 10 000 veřejných rychlonabíječek, které jsou považovány za jeden z klíčových prvků nezbytných pro širší rozšíření elektromobilů. Enel uvedl, že očekává, že požádá o dotace americké vlády, které byly nabídnuty společnostem ochotným vybudovat potřebnou infrastrukturu.

Bidenova administrativa tento týden navrhla nová, přísnější omezení emisí z výfuků, která mají urychlit přechod na elektromobily a snížit závislost USA na fosilních palivech, která produkují skleníkové plyny. Nové normy pro lehká užitková vozidla by se vztahovaly na modelové roky 2027 až 2032.

Ambice Bidena v oblasti elektromobilů budou z velké části záviset na dostupnosti veřejných míst, kde se lze spolehlivě připojit k elektrické síti a doplnit energii, což je síť, která z velké části neexistuje. Její vybudování nebude snadné.

Zatímco vláda vkládá miliardy dolarů do rozvoje národní sítě dálničních nabíjecích stanic, mnoho společností si není jistých, jak na tomto vznikajícím byznysu vydělají. Rychlé nabíjení vyžaduje nákladnou infrastrukturu a projekty se často potýkají s problémy v dodavatelském řetězci a dlouhými čekacími dobami na připojení k síti.

Z tohoto důvodu se poskytovatelé rychlého nabíjení musí snažit o správné načasování výstavby, ne tak brzy, aby se zařízení nevyužívalo, nebo příliš pozdě, aby to řidiče, kteří hledají nabíjení, frustrovalo nebo odradilo.

Advertisement

„Cílem je vybudovat síť, která bude splňovat požadavky a očekávání veřejnosti, aby po přistavení k nabíječce fungovala tak, jak má,“ řekl Albert Gore, výkonný ředitel Asociace pro bezemisní dopravu, profesní skupiny podporující zavádění elektromobilů.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Getty Images

Společnost Enel ve čtvrtek uvedla, že očekává, že v tomto desetiletí v Severní Americe přibudou nejméně dva miliony nabíječek. Většina z tohoto počtu by měla pocházet z prodeje domácích nabíječek, které nabíjejí baterii elektromobilu několik hodin, což je nejběžnější způsob nabíjení, ačkoli její plány na výstavbu veřejných rychlonabíječek by z ní učinily jednoho z největších provozovatelů na tomto trhu.

Chris Baker, ředitel dceřiné společnosti Enel X Way North America, uvedl, že vládní pobídky a nárůst počtu elektromobilů přesvědčily společnost, že nastal čas vstoupit na trh veřejného nabíjení.

„Můžeme přijít, přijmout velký závazek a zaujmout k němu dlouhodobý postoj,“ řekl Baker. „Jde o infrastrukturu.“ Výši investice neprozradil.

Domácí nabíjení je nejlevnějším způsobem doplňování paliva, ale trvá dlouho, zatímco rychlonabíječky dokáží doplnit energii do autobaterie přibližně za 30 minut. Ceny se liší v závislosti na účinnosti elektromobilu a trhu s elektřinou, ale rychlonabíjení může u středně velkého vozu stát přibližně 13 dolarů na ujetí 100 mil.

Ve Spojených státech je nyní k dispozici přibližně 11 500 rychlonabíjecích portů, které jsou otevřené pro všechny druhy vozidel, zatímco lídr na trhu s elektromobily Tesla Inc. jich má podle vládních údajů pro své řidiče k dispozici přibližně 18 700.

Obchodní model rychlého nabíjení je problematický, protože na většině míst zatím není dostatek elektromobilů, aby nabíjení přinášelo zisk. Přesto zastánci elektromobilů tvrdí, že mnoho řidičů bude ochotno kupovat vozidla pouze tehdy, pokud bude rychlé nabíjení široce dostupné.

Energetické společnosti a čerpací stanice se v několika státech přou o to, kdo bude vlastnit a provozovat nabíječky pro elektromobily. Předmětem sporu jsou zejména drahé účty za energie, které mohou vzniknout v důsledku rychlých dodávek energie. Mezitím se mladé společnosti, které poskytují nabíjecí zařízení a služby, potýkají s poruchami zařízení, vandalismem a platebními systémy řidičů, které jsou častým zdrojem poruch.

Tesla Model 3
Zdroj: Unsplash

Vládní financování má ulehčit růst a nastartovat vznikající odvětví.

Společnost Enel se při budování rychlonabíjecích stanic zaměří na USA, kde vláda vyčlenila miliardy na vytvoření celostátní dálniční sítě těchto zařízení, aby zmírnila „dojezdovou úzkost“, tedy stres řidičů z nedostatku energie při delších cestách.

Bidenova administrativa začala poskytovat státům 7,5 miliardy dolarů na několik let na financování výstavby nabíjecích stanic, které jsou součástí zákona o infrastruktuře v hodnotě 1 bilionu dolarů schváleného Kongresem v roce 2021. Státní ministerstva dopravy budou patřit mezi klíčové strážce federálních infrastrukturních dolarů. Nedávné technické pokyny nastiňují ustanovení pro zařízení vyrobená v Americe. Daňové úlevy na instalaci nabíječek pro elektromobily byly rovněž schváleny v rámci loňského zákona o snížení inflace.

Společnost Enel by se mohla ucházet o vládní financování spolu s poskytovateli nabíjení, jako jsou Electrify America LLC, EVgo Inc., ChargePoint Holdings Inc., Blink Charging Co. a kanadská síť FLO. Sítě rychlého nabíjení plánují různé společnosti, od společnosti Hertz Global Holdings Inc., která se zabývá pronájmem automobilů a spolupracuje s BP PLC, přes zastávky kamionů TravelCenters of America Inc. a Pilot Co. až po Walmart, který tento měsíc uvedl, že plánuje vybudovat vlastní síť rychlého nabíjení elektromobilů v provozovnách Walmart a Sam’s Club.

Až dosud se společnost Enel zaměřovala na prodej nabíjecích zařízení pro domácnosti a soukromé komerční využití v Severní Americe, ačkoli v Evropě má rozsáhlou síť veřejných nabíjecích stanic. Velká část její práce v Mexiku je zaměřena na nabíjení vozových parků. Další dceřiná společnost Enel North America je také velkým developerem projektů obnovitelných zdrojů energie a baterií v USA a masivně se prosazuje ve výrobě solárních panelů.

Pokud společnost Enel tento plán, který oznámila ve čtvrtek, uskuteční, přibude 10 000 veřejných rychlonabíječek, které jsou považovány za jeden z klíčových prvků nezbytných pro širší rozšíření elektromobilů. Enel uvedl, že očekává, že požádá o dotace americké vlády, které byly nabídnuty společnostem ochotným vybudovat potřebnou infrastrukturu.Bidenova administrativa tento týden navrhla nová, přísnější omezení emisí z výfuků, která mají urychlit přechod na elektromobily a snížit závislost USA na fosilních palivech, která produkují skleníkové plyny. Nové normy pro lehká užitková vozidla by se vztahovaly na modelové roky 2027 až 2032.Ambice Bidena v oblasti elektromobilů budou z velké části záviset na dostupnosti veřejných míst, kde se lze spolehlivě připojit k elektrické síti a doplnit energii, což je síť, která z velké části neexistuje. Její vybudování nebude snadné.Zatímco vláda vkládá miliardy dolarů do rozvoje národní sítě dálničních nabíjecích stanic, mnoho společností si není jistých, jak na tomto vznikajícím byznysu vydělají. Rychlé nabíjení vyžaduje nákladnou infrastrukturu a projekty se často potýkají s problémy v dodavatelském řetězci a dlouhými čekacími dobami na připojení k síti.Z tohoto důvodu se poskytovatelé rychlého nabíjení musí snažit o správné načasování výstavby, ne tak brzy, aby se zařízení nevyužívalo, nebo příliš pozdě, aby to řidiče, kteří hledají nabíjení, frustrovalo nebo odradilo.„Cílem je vybudovat síť, která bude splňovat požadavky a očekávání veřejnosti, aby po přistavení k nabíječce fungovala tak, jak má,“ řekl Albert Gore, výkonný ředitel Asociace pro bezemisní dopravu, profesní skupiny podporující zavádění elektromobilů.Chcete využít této příležitosti?Společnost Enel ve čtvrtek uvedla, že očekává, že v tomto desetiletí v Severní Americe přibudou nejméně dva miliony nabíječek. Většina z tohoto počtu by měla pocházet z prodeje domácích nabíječek, které nabíjejí baterii elektromobilu několik hodin, což je nejběžnější způsob nabíjení, ačkoli její plány na výstavbu veřejných rychlonabíječek by z ní učinily jednoho z největších provozovatelů na tomto trhu.Chris Baker, ředitel dceřiné společnosti Enel X Way North America, uvedl, že vládní pobídky a nárůst počtu elektromobilů přesvědčily společnost, že nastal čas vstoupit na trh veřejného nabíjení.„Můžeme přijít, přijmout velký závazek a zaujmout k němu dlouhodobý postoj,“ řekl Baker. „Jde o infrastrukturu.“ Výši investice neprozradil.Domácí nabíjení je nejlevnějším způsobem doplňování paliva, ale trvá dlouho, zatímco rychlonabíječky dokáží doplnit energii do autobaterie přibližně za 30 minut. Ceny se liší v závislosti na účinnosti elektromobilu a trhu s elektřinou, ale rychlonabíjení může u středně velkého vozu stát přibližně 13 dolarů na ujetí 100 mil.Ve Spojených státech je nyní k dispozici přibližně 11 500 rychlonabíjecích portů, které jsou otevřené pro všechny druhy vozidel, zatímco lídr na trhu s elektromobily Tesla Inc. jich má podle vládních údajů pro své řidiče k dispozici přibližně 18 700.Obchodní model rychlého nabíjení je problematický, protože na většině míst zatím není dostatek elektromobilů, aby nabíjení přinášelo zisk. Přesto zastánci elektromobilů tvrdí, že mnoho řidičů bude ochotno kupovat vozidla pouze tehdy, pokud bude rychlé nabíjení široce dostupné.Energetické společnosti a čerpací stanice se v několika státech přou o to, kdo bude vlastnit a provozovat nabíječky pro elektromobily. Předmětem sporu jsou zejména drahé účty za energie, které mohou vzniknout v důsledku rychlých dodávek energie. Mezitím se mladé společnosti, které poskytují nabíjecí zařízení a služby, potýkají s poruchami zařízení, vandalismem a platebními systémy řidičů, které jsou častým zdrojem poruch.Vládní financování má ulehčit růst a nastartovat vznikající odvětví.Společnost Enel se při budování rychlonabíjecích stanic zaměří na USA, kde vláda vyčlenila miliardy na vytvoření celostátní dálniční sítě těchto zařízení, aby zmírnila „dojezdovou úzkost“, tedy stres řidičů z nedostatku energie při delších cestách.Bidenova administrativa začala poskytovat státům 7,5 miliardy dolarů na několik let na financování výstavby nabíjecích stanic, které jsou součástí zákona o infrastruktuře v hodnotě 1 bilionu dolarů schváleného Kongresem v roce 2021. Státní ministerstva dopravy budou patřit mezi klíčové strážce federálních infrastrukturních dolarů. Nedávné technické pokyny nastiňují ustanovení pro zařízení vyrobená v Americe. Daňové úlevy na instalaci nabíječek pro elektromobily byly rovněž schváleny v rámci loňského zákona o snížení inflace.Společnost Enel by se mohla ucházet o vládní financování spolu s poskytovateli nabíjení, jako jsou Electrify America LLC, EVgo Inc., ChargePoint Holdings Inc., Blink Charging Co. a kanadská síť FLO. Sítě rychlého nabíjení plánují různé společnosti, od společnosti Hertz Global Holdings Inc., která se zabývá pronájmem automobilů a spolupracuje s BP PLC, přes zastávky kamionů TravelCenters of America Inc. a Pilot Co. až po Walmart, který tento měsíc uvedl, že plánuje vybudovat vlastní síť rychlého nabíjení elektromobilů v provozovnách Walmart a Sam’s Club.Až dosud se společnost Enel zaměřovala na prodej nabíjecích zařízení pro domácnosti a soukromé komerční využití v Severní Americe, ačkoli v Evropě má rozsáhlou síť veřejných nabíjecích stanic. Velká část její práce v Mexiku je zaměřena na nabíjení vozových parků. Další dceřiná společnost Enel North America je také velkým developerem projektů obnovitelných zdrojů energie a baterií v USA a masivně se prosazuje ve výrobě solárních panelů.
Tagy: elektromobilyEnelUSAzelená energie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    13:54

    Saúdskoarabské akcie klesly při uzavření trhu; Tadawul All Share se snížil o 1,19 %

    13:13

    NBC 10 WJAR hlásí, že policie v Providence zadržela osobu podezřelou v souvislosti se střelbou na Brownově univerzitě.

    12:28

    Ruský zákaz herní platformy Roblox vyvolává neobvyklý protest.

    12:24

    Proč se americký železniční nákladní sektor stal více znečišťujícím než uhelné elektrárny

    11:54

    Mohl by se AI stát novou hlavní výzvou pro e-commerce a služby doručování jídla?

    11:13

    Zkoumání obrovské příležitosti v hodnotě 1 bilionu dolarů na trhu autonomních vozidel v USA

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    Akcie konopných společností zažily v závěru minulého týdne prudký růst poté, co se objevily zprávy o možné změně federální klasifikace...

    Zdroj: Getty Images

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.